Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloitin säännöllisen liikunnan ja kroppaa kolottaa koko ajan!

Vierailija
03.04.2012 |

Olen nyt harrastanut erilaista ryhmäliikuntaa 3 kertaa viikossa 2 kuukauden ajan. Kuvittelin, että tässä ajassa tai lyhyemmässäkin kroppani olisi jo tottunut lihaskuntoharjoituksiin ja venyttelyihin. Mutta ei, jatkuvasti lihakset kipeinä, pienet äkilliset liikkeet tuntuvät ikäviltä lihaksissa, kroppaa kolottaa jne.

Osaisiko joku kertoa, kuuluuko näin olla vai onko helpotusta tulossa jatkossa? Lämmittelen hyvin ennen liikuntaa ja venyttelen jälkikäteen. Yksi viikon liikuntakerroista on nimenomaan lihashuoltoa.

Toinen asia, joka hämmentää, on että paino ei putoa yhtään, vaikka syön samoin kuin ennen, mutta kaloreita kuluu ainakin tuplasti. Harmittaa.

t. entinen sohvaperuna

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta ei kyllä kaikilla oikein toimi painonpudotuksesa. Itse viime vuonna vetäisin sen Porin juoksukouluohjelman, ja lopulta juoksin 10 km lenkin 3 kertaa viikossa. Paino ei valitettavasti laskenut grammaakaan silti (ja ylipaino oli mulla juuri syy miksi aloitin koko homman) :( Ilmeisesti sitä sitten automaattisesti tuli syötyä enemmän kun kulutustakin oli enemmän mikä nollasi vaikutuksen. En syönyt herkkuja tai epäterveellistä mutta saa niitä kaloreita helposti liikaa tavallisestakin ruoasta. Minä lopetin sitten koko juoksuharrastuksen kun en siitä muutenkaan nauttinut ja nyt olen rauhallisesti laihdutellut pelkästään ruoan kaloreita vähentämällä- ja tämä on mulla toiminut.

Minusta ihan ääliötä olla liikkumatta sen takia, että paino pysyy samana (eikä "nauti" juoksusta).

Millä ruokavaliolla kehität keuhkosi ja sydämesi?

ymmärtäkää nyt peelot, että liikunta on hyvästä eikä tarvitse liittyä siihen vitun painon vahtaamiseen.

Vierailija
2/7 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli älä tuijota niinkään kiloja vaan senttejä, eli vyötärön ym ympärysmittoja! Kyllä se painokin alkaa laskemaan ja kroppa tottuu harjoitteluun. Huomaathan kuitenkin ettet aloita liian kovasti ettei mene maku. Monesti aloitetaan täysillä ja sit ollaan ihan piipussa innostus loppuu siihen. Kokeileppas vähän lepsummin , kuntokin kasvaa yllättävän nopeaa kun jaksaa malttaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisi ottaa vähän takapakkia ja pudottaa niitä viikottaisia liikuntakertoja tilapäisesti niin että keho saa kertojen välillä toipua. Vaikka alkuun kerran viikossa, sitten kun siitä selviää niin että kolotuksia ei koko ajan ole, niin se kaksi kertaa, sitten kun kunto ja lihaksisto kestää se niin vaikka se kolme.

Liikunta ei kyllä kaikilla oikein toimi painonpudotuksesa. Itse viime vuonna vetäisin sen Porin juoksukouluohjelman, ja lopulta juoksin 10 km lenkin 3 kertaa viikossa. Paino ei valitettavasti laskenut grammaakaan silti (ja ylipaino oli mulla juuri syy miksi aloitin koko homman) :( Ilmeisesti sitä sitten automaattisesti tuli syötyä enemmän kun kulutustakin oli enemmän mikä nollasi vaikutuksen. En syönyt herkkuja tai epäterveellistä mutta saa niitä kaloreita helposti liikaa tavallisestakin ruoasta. Minä lopetin sitten koko juoksuharrastuksen kun en siitä muutenkaan nauttinut ja nyt olen rauhallisesti laihdutellut pelkästään ruoan kaloreita vähentämällä- ja tämä on mulla toiminut.

Vierailija
4/7 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä lajeja on tuo kolme kertaa viikossa.

Huomautuksena että jos itse teen saliharjoituksen vain kerran viikossa, minulle jää siitä lihakset kipeäksi, koska yksi kerta viikossa on liian vähän siihen, että kroppa taas ehtisi tottua siihen, mitä se lihaskuntotreeni vaatii kerran viikossa. Eli jos liikuntaviikkosi olisi vaikka bodypump, lenkki ja uinti, pitäisin mahdollisena että joka ikinen kerta tulisi tuosta bodypumpista lihakset kipeäksi.

Vierailija
5/7 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihakset tulee kyllä kipeäksi aina, kun treenaa sellaisia lihaksia, joita ei muuten tule niin paljon treenattua. Itse siis liikun säännöllisesti, käyn jumpissa, juoksen ym. aerobista liikuntaa enemmän, joten joku lihaskuntotreeni voi heti tuntua. Jos taas tekisin salitreenin kolme kertaa viikossa, tilanne olisi varmasti toinen.

Vierailija
6/7 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä olen nyt harrastanut liikuntaa 6kk (jee, hyvä minä!) ja paino on nyt ollut muutaman kuukauden laskusuunnassa. Samalla ruokavaliolla menen kuin aiemminkin eli siitä ei "laihtuminen" johdu. Ekat 3kk painon nousi hissuksiin pari kiloa ja nyt ollaan tosiaan jo -puolella ; ) Tsemppiä kyl ne tulokset tulee jossain vaiheessa.

Vierailija
7/7 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt olet aloittanut 3 * viikossa, ei mun mielestä ole ihme, jos kroppaa kolottaa.

Ryhmäliikuntatunneilla (jumpat yms.) tehdään usein lihaskuntoliikkeitä, ja tottumattomalle lihakselle ne ovat rankkoja. Mitä jos vaihtaisit yhden liikuntakerran vaikkapa kävely-, fillari- tai hölkkälkenkkiin tai uintiin? Se toisi aerobista kuntoa, ei raita lihaksia samalla tavalla, mutta ei kuitenkaan vähentäisi viikkottaista liikuntamäärääsi. Samalla lihakisille jäisi enemmän aikaa palautua.

Tsemppiä liikkuvaan elämäntapaan. Kolotukset vähenevät varmasti ajan kanssa!