Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** Pitkään tuhdanneiden kevät ***

Kommentit (56)

41/56 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäntänen:

Yritin jo eilen kommentoida sinulle, mutta tämä kone heitti minut pihalle täältä. Minulla menee kylmät väreet, kun luen noita juttujasi. Sen verran kovasti pelottaa tuo punktio ja nuo jälkikivut. Hetkellisen kivun kyllä kestää, mutta pahinta on sellainen epävarma kipu, joka kestää ja kestää.

Hienoa, että sinä olet kokenut tämän kuitenkin siedettävänä ja kestettävänä kokemuksena! Antaa uskoa meille muille, jotka ovat saman edessä pian. :)

Minulle se meidän polin gyne sanoi, että hän on uransa aikana nähnyt 3 hyperiä, eli ne ei todellakaan ole yleisiä Suomessa tapahtuvissa hoidoissa, kun täällä ollaan niin varovaisia. Tuohon lauseeseen minä luotan ja uskon. :D

TIndra: MAhtavaa, oli siis oikea päätös odotella! :)

ON: Täällä odotellaan menkkoja alkavaksi viikonlopun aikana. Minulle tuli tässä luteaalivaiheessa seksin jälkeen melko voimakasta veristä vuotoa. Sitä on ollut aiemminkin ja minua on tutkittu sen takia ja reilu puoli vuotta sitten koepalassa löytyi pieni muutos, joka ei ollut mitään vakavaa. Pitkään aikaan tätä vuotoa ei ole ollutkaan. Nyt sen esiintyminen hieman latisti mieltä. Onneksi minulla on kahden viikon päästä kontrolliaika kolposkopiaan, että ottavat uuden koepalan. Ei tarvitse sen pitempään kärvistellä epätietoisuudessa.

Tuo vuoto kyllä vei uskon tämän kierron raskausmahdollisuuksista aika totaalisesti. Eli odottelen menkkoja vaan saapuvaksi... Tai suurta ihmettä tapahtuvaksi.

Marjana kp 28/29-30 Dpo 13 yk 26

Vierailija
42/56 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin pitkästä aikaa kurkata, mitä tälle pinolle kuuluu...Ja oli kiva huomata, että plussakin on tänne tullut.

Supersuuret onnittelut Vacsulille!

Tindralle tervetuloa!

Mäntäsen pikku-sissille paljon tarraliimaa, ihanan toiveikkaalta kuulostaa :)

Marjana, toivotaan sitä ihmettä:) Millon meinaat testata?

Kaikkea ihanaa ja plussatuulta ja aurinkoa myös kaikille muille! Luin viestit pikaisesti läpi...

).( Meillä yritys on jatkunut ja jatkuu edelleen, mutta ilman tulosta :(

Lääkityksenä on nyt tässä kierrossa Gonal-F, Ovitrelle ja Luget, jotka aloitan huomenna.

Luovuttanut en ole vieläkään, vaikka viides yritysvuosi on jo menossa...Tuntuu ihan hullulta, että vieläkin uskon, että jotain mahdollisuutta olis...Mutta niin vaan uskon. Tässäkin kierrossa.

Toivottavasti tulee pian paljon lisää plussia tähän pinoon!

Sara kp 12 (dpo 1) yk "miljoonas"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/56 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sara: Hieno asenne sinulla, kun et ole toivoasi menettänyt tuossakaan ajassa. Nostan hattua sinulle! Tuo plussanneiden lista kannustaa kyllä pysymään positiivisena, kun näkee miten pitkän ajan päästäkin ihmiset on raskautuneet.

ON: Testasin tänään ja negatiivinen oli (saran kysymykseen vastaus). Tuskin se siitä enää plussaksi muuttuu, kun mennään kuitenkin jo dpo 13:ta. Sinänsä en tällä kertaa ole ihan niin pettynyt, koska pääsen sitten ainakin tuohon kolposkopia-tutkimukseen. Jos raskaus olisi alkanut ennen sitä, tutkimustahan ei olisi voitu tehdä lainkaan.

Marjana kp 28/29-20 dpo 13 yk 26

Vierailija
44/56 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska minunkin viestini on jäänyt vain ensimmäisen lauseen pituiseksi!:O

Negat on aina yhtä ikäviä, vaikka niitä kuinka "osaa odottaa":( Ja aina sitä vain toivoo ja toivoo ja sitten pettyy. (Ainakin minä)

Sain tosiaan sen ovisplussan ja juuri sinä ja seuraavana iltana (eilen ja toissapäivänä) tuli sitten yritettyä. En ole niitä teroluteja vielä aloittanut, pitäisköhän?? Mä olen ihan tietämätön näissä jutuissa.

Tindra

45/56 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tindra: Juu, aloita vaan ne Terolutit, jos se ovulaatio meni jo! Ne aloitetaan seuraavana tai sitä seuraavana päivänä oviksesta.

Niinhän siinä kävi, että menkat alkoivat sunnuntaina ja taas ollaan kierron alussa.

Meillä on vielä mahdollisuus käydä yhdessä inssissä tässä kierrossa ja sen jälkeen alkaa suunnittelu IVF-hoidon aikataulusta yms.

Päätin, etten aloita Clomifenia tähänkään kiertoon, koska on niin epävarmaa pääseekö siihen inssiin. Pahimmassa tapauksessa ovulaatio osuu viikonlopulle ja vaikkei osuisikaan, siinä on niin hankalia työvuoroja, että en tiedä pääsisinkö sinne polille lainkaan. En halua turhaan syödä lääkettä, kun kroppa ovuloi kyllä muutenkin.

Marjana kp 2/28-31 yk 27

Vierailija
46/56 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs tänään tulee 14päivää siitä kun pistin pregnylin... Tänään ja eilen testasin niiiiiin haamuplussat (tulkitsin ne negoiksi!) kuin vain voi olla (eilen tosin illalla) mut eilen aamulla clearbluen digitestillä tuli plussa... Nyt oon niin hämmästyksissäni, et oonko raskaana vai en!!!??? Ja miks toi "kallis" testi näyttää toisin!? Ja millonkahan uskallan testata uudestaan? ja MILLÄ? Koopeet mulla on "vasta" 32... eli sinänsä ei hätää, mut oon vaan ihan pihalla! Täytyy varmaan viedä ens viikolla (jos ei menkat ala tai ala vahvistumaan noi viivat!) Terveyskeskukseen näyte...

Voi hitto!

Ja sit mikä ihana "oire" on tullut, niin eilen heräsin klo 6.13 ja tänään VIIDELTÄ!!!! ja uni ei tuu sit ei millään!!!! Ei mulla ennen oo ollu tällasta!

Mut joo, nyt täytyy varmaan alkaa tekeen jotain, et pääsee töihin...

katka kp32/43

Vierailija
47/56 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...teillä täällä tuhtaajissa.

Katka, kovasti minusta tuntuu, että olisit _aikuisten oikeesti_ raskaana. Olen kuullut, että ei ole olemassakaan haamuplussia, jos siis testin tekee oikein eikä odota liian pitkään. Itsellänikin ekat plussat olivat hentoakin hennompia ja alkoivat vasta päivien kuluttua vahvistua. Ja myös minulla kävi niin, että aivan alkuraskaudessa uni katosi jonnekin, ja heräilin hirmu aikaisin enkä saanut enää unta. Johtui varmaan hormonitoiminnan muutoksista. Pidän sulle nyt hurjasti peukkuja, että pikkuinen tarttuisi tiukasti kiinni. bd bd bd

Tindra, mulla oli toimiva ovulaatio, mutta luteaalivaihe liian lyhyt. Lekuri käski ottamaan Terolutin kolme päivää ovisplussan jälkeen, jottei terolut varmasti haittaisi ovulaatiota. Mulla oli varmaan raskautuminen lähellä ilman apuja muutenkin, mutta plussasin ensimmäiseen kiertoon terojen kanssa.

Mäntänen, kerroit tosi tarkasti ja rohkaisevasti punktiosta. Pidän kovasti peukkuja, että teidän priima pikkuruinen tarttuisi lujasti kiinni.

ON: Meillä oli maanantaina rakenneultra, kaikki oli oikein hyvin ja pikkuinen oli vilkas ja hyvän kokoinen viikkoihin nähden. Olimme päättäneet ettei haluta tietää sukupuolta, mutta joko tässä kolmannen muksun kohdalla on jo niin tottunut katselemaan ultrakuvia tai kuvien laatu on parantunut, mutta kyllä se vaan 99% varmasti on poitsu, sen verran auliisti esitteli perhekalleuksiaan. Hitusen kyllä olisin toivonut tyttöä, kun meillä noita poikia on kaksi ennestään ja tämä tod.näk. jää meidän viimeiseksi. Mutta onhan tässä vielä se 1% mahdollisuus jäljellä, sillä emme siis varmistaneet kätilöltä sukupuolta.

Plussatuulia

toivoopi TaigaQ ja tirppu rv 20+6

Vierailija
48/56 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna tein TAAS testin mikä näytti haamujen haamua... Joten tuskinpa tässä raskaana ollaan :( kun nyt kp 35 (se päivä jollon yleensä menkat alkaa...) mut nyt tosin ei vielä oo alkaneet (ja toivottavasti ei tänään alakaan...)

Mutta kiitokset TaigaQlle onnitteluista vaikka varmaan turhaan tuli onnittelut... :/

Tänään heräsin taas puoli viiden jälkeen ylös, tosin voipi olla että jännittää nuo tän päivän pääsykokeet... ja nyt on sit kyl alkanu pahoinvointikin, aamulla oli aika tuskaa saada aamupala alas... no, onhan tässä vielä päiviä, et jos ei ala menkat/raskaustesti näytä plussaa...

katka kp35/43

49/56 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

PikaPika päivitys vaan..

Marjaanalle pahoittelut menkoista.. Joko se IVF oli seuraavana sitten? Tsemppiä siihen :)

Katkalla jännät paikat, hienoa! Ainakin jotakin tapahtunut, ei niitä plussia/ haamuja muuten tule.. db peukut pystyssä!

Tinralla myöhäiset onnittelut oviksesta, millon meinasit testailla? Oisitko vielä halunnu sen lyhyen esittelyn laittaa, mm millon yritys alkanut, mones lapsi yms.. saadaan tonne pinon esittelyyn sinutkin sitten virallisesti ;)

Mukava TaikaQ kuulla kuulumisia!

Täällä jännäillään kauheesti.. vielä 5 pvää verikokeeseen, mut kävin ostaa parit testit jo kaappiin odottelee.. Jos huomenna olis jo malttamaton ja testailis huiiiii! Oireita ei kauheesti, tissit ollu kipeenä ja pinkeenä punktiosta asti, eli sitä en laske. Maanantaina eli oletettuna kiinnittymispvänä oli kauheesti nippailuja ja menkkajomotusta, jotka loppu tiistaina ko seinään.. Siitä lähtien ei oikein mitään, tai no ehkä unettomuutta, jos se nyt oireeks lasketaan :)

M + S pp 9

Vierailija
50/56 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ei sitten tartte enää miettiä... menkat alkoi tänä aamuna, joten kp 1 vaihtui... Päätettiin miehen kanssa pitää nyt ainakin taukoa, tai sit lopetetaan koko yritys, ei vaan pää enää kestä joka kuukausi pettymystä! Katotaan sitten syksyllä uudestaan, onko kiinnostusta jatkaa vai tyydytäänkö kohtaloomme kahden pojan onnellisina vanhempina!

katka kp1/37

Vierailija
51/56 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Katka,

olipas kurja kuulla. Olin jo niin varma puolestasi. Mutta uskon ainakin, että teillä on hedelmöityminen tapahtunut ja varmaan pikkuinen on yrittänyt hetken pidellä kiinnikin. Tietenkin pettymys on varmasti suuri, mutta jatkoa ajatellen tiedät, että kovin isoista asioista ei onnistumisen pitäisi olla kiinni.

Tsemppiä joka tapauksessa, viettäkää rento kesä niin kuin ei "oikeata" vauvayritystä olisikaan. Ei sitä koskaan tiedä. :)

Ja peukkuja sulle Mäntänen

Plussatuulia toivoopi TaigaQ ja tirppu rv 21+3

52/56 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkalle suuret pahoittelut! :(

Mäntäsen puolesta pidän täällä nyt peukkuja, että plussa pärähtäisi!

Ja vastauksena Mäntäselle vielä... Tämän kesäkuun kierron jälkeen lähtee lähtölaskenta IVF:ään. Eli tämä kierto vielä yritetään ihan omin nokkinemme ja seuraavien menkkojen alkaessa soitan polille. Tässä kierrossa olisi ollut mahdollisuus tehdä vielä inseminaatio, mutta minä sairastin viime viikolla, enkä tosiaankaan voi olla enää poissa mistään selittämättömästä syystä heti parin viikon päästä. :/ Eli ei mennä inssiin, ellei ovulaatio venyisi sopivasti minun vapaapäivään asti (mikä on äärimmäisen epätodennäköistä).

Kiertopäivä 9 menossa... Toivoisi jo saavansa aikataulut noihin IVF-juttuihin, että voisi suunnitella muutakin elämäänsä niille ajankohdille.

Marjana kp 9/28-33 yk 27

53/56 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylipuhdas nega testattu aamulla.. Hanskat tiskiin ja takki tyhjä :(

Huomenna verikoe ja varmaan lugejen lopetus.. Sanaton olo :'(

-M

54/56 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Mäntänen! Olen niin pahoillani! Tuli paha mieli puolestasi. Voin vain kuvitella, miltä sinusta tuntuu tällä hetkellä. :( Voimia eteenpäin! Onko teillä jo jatkosuunnitelmaa?

Tuo Mäntäsen kokema hetki pelottaa minuakin... Lasken liikaa toiveita ensimmäisen IVF:n varaan, että en tiedä miten sen tunteen kestää, jos ei tulekaan raskaaksi. Täällä on monia senkin kokeneita... Kertokaahan miten siitä selviää sitten uuteen yritykseen.

Vierailija
55/56 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut myös kaikille muille pettyneille. ON tää vaan niin rankkaa. :´(

Itse siis tänään aamulla testasin, eilen loppui Terolut-kuuri. Jotenkin olin taas ollut niin toivoa täynnä, kun se oviskin vihdoin löytyi...

Kovasti yritän nyt keskittyä tuohon 2-vuotiaaseen esikoiseen ja nauttia hänestä. Yritän ajatella, että kaikilla ei ole edes sitä yhtä (tervettä) lasta, että mitä minä oikein suren...

Nyt mulla tosiaan loppui nuo Terolutit ja pitäisi varata aika lääkäriin. Viimeksi sanoi lääkäri, että laittaa lähetteen tutkimukseen, jos en kesään mennessä ole raskaana. Mietityttää vain taloudellisesti, mitä nuo tutkimukset sitten tarkoittavat...minä kun olen kotona tuon meidän esikoisen kanssa eikä tuo kotihoidontuki 2-vuotiaasti kovin huima ole, kuten ei myöskään mieheni palkka.

Tänään tuntuu taas kaikki niin huonolta ja väärältä ja epäreilulta....kaikista eniten mua ärsyttää tämä vaihe, kun kuukautisia ei kuulu, mutta silti testi näyttää negaa. Alkaisivat nyt hitsiläinen, kun kerta kuitenkin alkavat!!

Tindra, kp 30/~32-35

Vierailija
56/56 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp1 siis täällä tänään...sinänsä ihan "positiivinen" mieli, kun tiesi, että ne ovat sieltä kuitenkin tulossa. Ja kierron pituudeksikin tuli vain 32! (Minulla on välillä ollut tosi pitkiä kiertoja, yli 40 mennyt Terolutejenkin kanssa)

Ajattelin, että varaisin sinne lääkärille (yksityinen gyne, jossa siis ole käynyt) ajan, kunhan nämä kuukautiset nyt loppuvat...mietin, että pitäiskö yrittää tähdätä se aika ovulaation aikaan, oliskohan mitään plussaa, jos silloin ultraisi (oletan, että ultraa, kun on aina ultrannut).

Meillä olis nyt niin kuin 2-3 kiertoa (kiertojen pituudesta riippuen) aikaa siten, että vauva syntyis ennen kuin esikoinen täyttää 3v. Tämä suunnitelma on siis ollut ihan taloudellisista syistä. Jos ei nyt onnistu, niin sitten joudun tässä välissä kyllä lähtemään töihin, että saan sen äp-rahan nostettua.

Huomenna lähdetään esikoisen ja äitini kanssa mökille, sitten alkaakin miehen loma. Jospa sitä nyt osaisi nauttia tästä kesästä (mistä kesästä, meillä ainakin sataa vettä?!?) ja ennen kaikkea pienestä perheestään.

Niin, ja taas meinasi unohtua se esittely!

Eli minä 24v., mies 26v. Toista lasta yritetty nyt 1,5v. Esikoinen syntynyt -10, häntä yritettiin ensin vuosi ilman apuja, sitten parin kierron verran Terolutien avulla.

Tindra, kp1