Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Pitkään tuhdanneiden kevät ***

03.04.2012 |

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurailen edelleen taustalta teidän kuulumisia ja kovasti toivon tärppiä teille kaikille. On niin surullista, kun ihmiset jotka tosissaan haluaisivat ja ansaitsisivat lapsen, eivät onnistu. Tulin kertomaan omia kokemuksiani IVF:n kulusta vuoden takaa. Itselläni suunnittelukäynnillä kerrottiin miten hoito menee ja annettiin kaikki tarvittavat reseptit. Meillä oli pitkän kaavan mukaan, koska se on paremmin hallittavissa. Minua pyydettiin suunnittelukäynnillä ilmoittamaan sitten kun seuraavat menkat alkaa ja sen tulevan kierron kp 21 aloitin Synarelalla sumuttamisen. Nenäsumutteella oman aivolisäkkeen vaikutus munasarjoihin suljetaan väliaikaisesti pois. Menkat alkoi 12 päivää sen jälkeen kun Synarela oli aloitettu. Menkkojen alettua oli nollaultra, jossa katsottiin että kaikki on kunnossa, että pistoshoito voi alkaa ja munasarjat ovat lopettaneet toimintansa. Puregonia aloin pistää kiertopäivänä 5. Sitten kun Puregonia oli pistetty 5 päivää, niin oli tarkistusultra ja katsottiin mihin suuntaan Puregon-annostusta pitää muuttaa. Itselläni lisättiin annostusta, koska teho ei ollut riittävä. Sen jälkeen pistettiin uudella annostuksella 4 päivää ja sen jälkeen oli toinen ultra, jossa määrättiin sitten punktiopäivä. Meillä saatiin punktiossa 10 munasolua, joista 6 kpl hedelmöittyi. Yksi siirrettiin ja 5 kpl pakastettiin. Tämä siirretty yksilö kyllä tarrasi kiinni, mutta todettiin ekassa ultrassa tuulimunaksi. Se tuntuu vielä vuodenkin jälkeen edelleen pahalta, kun olin jo niin onneni kukkuloilla alkaneesta raskaudesta. Lääkkeellinen tyhjennys ei onnistunut ja jouduin kaavintaan. Ennen PAS:ia tuli kesätauko ja oman kropan palautumistauko. Elokuussa 2011 tehtiin eka pakastetun alkion siirto ja siitä kaikeksi ihmeeksi tärppäsi. Nyt on vajaa 2 viikkoa laskettuun aikaan. On se niin ihmeellistä ja aivan uskomatonta ajatella tätä kaikkea jälkeenpäin. :) Olen edelleen niin kiitollinen.

Tsemppiä teille kaikille!

Annique ja Pippuri, rv 38+2

Vierailija
22/56 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

+++++++++

Tänään olis ns. menkkojen alkamis päivä. Testasin sit selkeän plussan (sellainen normi testi eli ei mitenkään herkkä) ihan ajan sisään. 17 kierto toden sanoo.

Onnesta mykkyrällä! (kunhan vain pysyis mukana, kun on se km takana ennen esikkoa)

-Vacsu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea matkaan vacsuli, ihana uutinen.

24/56 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vacsuli!

Annique: Mukavaa, että olet jaksanut kirjoittaa noin pitkän kertomuksen sinun kokemuksestasi IVF-hoidoista. Ja mikä parasta, että se raskaus on alkanut. Vaikkakin siinä välissä on ehtinyt jo ikävääkin tapahtua.

Ihan pikkuisen alkaa jo ymmärtää siitä, miten tuo hoito tulee menemään. Kyllähän ne polilla tottakai sen kertaavat meillekin ja kertovat vielä lisää, mutta mukavampi on tietää hieman etukäteen jo. Tai lähinnä ymmärtää. Tietoahan on tullut, mutta sitä tuli niin paljon ensimmäisellä kerralla, että tämä IVF-hoito tuntui silloin niin kaukaiselta asialta.

Minua kyllä pelottaa suorastaan, kun luotan liikaa IVF-hoidon tehoon ja tulokseen... Jotenkin huomaan koko ajan ajattelevani, että tulen varmasti raskaaksi heti ensimmäisestä IVF-hoidosta. Ja voi itku, jos niin ei sitten käykään! Toivon kyllä kovasti, että tässä vielä ehtisi raskautua ihan omin voimin tai inseminaation voimin, mutta usko ei ole niin kova.

Nyt alkaa ovulaatio olla jo lähestymässä, kun rinnat rupesi eilen kipeytymään. Tein aamulla Sofi-ovulaatiotestin, eikä se näyttävät vielä kuin haaleaa viivaa. Siinä kyllä sanottiin, että älä tee aamuvirtsasta, mutta luin sen vähän myöhään. Ehkä testailen seuraavan kerran huomisiltana sitten. On minulla noita Clearbluen hymynaamojakin, mutta ajattelin säästää niitä sitten siihen, jos pitää inssiä varten ovulaatiota vahtia. Sen verran kalliita tikkuja noin niin kuin muuten käyttää...

Mitäs muille pitkämatkalaisille kuuluu?

Marjana kp 13/28-33 yk 26

25/56 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hurjan paljon onnea Vasculi!!! Taisi olla kaverisi uni enne-sellainen ;) Liimaa ja tarroja matkaan!

Kiva kuulla Anniquen kuulumisia, hirmusti voimia viimeisille viikoille ja toivotaan ihanaa synnytyskokemusta, tuleha kertoilemaan uutisia :)

Marjanalle: Annique olikin aika hyvin kertoillut noista IVF-hoidoista, mitäpä siihen lisäilemään enään. Olikos sulla vielä se yksi inssi tässä kuussa, vai mitenkä ne hoidot menee?

Omaa napaa: Vuoto oli ajallaan, eilen aloiteltu piikitykset. Toivottavasti alkaa helpottamaan vähän noita vaihtarioireita. Ihan kauheet kuumat aallot, lähinnä nukkumaanmennessä ja yöllä. Niin ja unettomuutta, turvotusta, kiukuttelua.. Mutta mitäpä sitä ei kestäisi :)

Nyt sitten vaan munarakkuloita kasvatellaan. Ohjeeksi sain, että pitää nauttia runsaasti nesteitä ja ottaa iisisti. Tämähän tarkoittaa siis myös taukoa pakopaikaltani kuntosalilta, ei siis raskasta liikuntaa eikä kiertoliikkeitä. Lohdutuksena kuitenkin että taitaa imuroinnit ja tiskarin tyhjentämisetkin jäädä miehelle, kuulemma saa ihan kirjallisenakin jos ei usko :D

Nyt vaan seuraillaan miten töissä jaksaa painaa, mulla tulee ajoittain paljonkin nostoja ym. mutta toivotaan ettei hirmusia saikkuja tarvitse ottaa.

Eipä tässä muuta, kesää kohti :)

~M

Vierailija
26/56 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin luonto sen määräisi, että puuhat vähän sinne päin, punkkua päälle ja avot!

Meilläkin pikkukakkonen tuli aluilleen Tapaninpäivän punkun siivillä muutama vuosi sitten. Voin sen siksi sanoa, että niihin aikoihin ei joka kuukausi tullut otettua ylipäätään mitään, niin sitten hieman kosteampi juhlapäivä ja heti natsasi. :)

Ja täällä menee mallikkaasti, pikkuruinen jumppaa jo ahkerasti. Mieskin sai tuntumaa masun päältä tänä aamuna, ekat hänen tuntemat liikkeet.

Kevään jatkoja ja plussatuulia kaikille,

TaigaQ ja tirppu rv 18+1

27/56 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäntänen: Minä menin miestä jo pelottelemaan kaikilla kotitöillä sitten syksyllä, kun luin tuon sinun kirjoituksesi :D Yrität vaan nyt ottaa rennosti joka tapauksessa, ja pyydä töissä joku avuksi. Ainahan selkä voi olla kipeä, ettei pysty nostamaan mitään, jos siellä eivät tiedä tästä vauvaprojektista. ;)

Joo meillä periaatteessa on mahdollista käydä vielä kerran inssissä joko tässä tai seuraavassa kierrossa. Jos ei kuitenkaan päästä, niin sitten mennään vaan suoraan IVF:ään elokuussa.

Tässä kierrossa en aio työvuoroja ruveta kovin kummoisesti muokkaamaan inssin takia. Jos ovulaatio sattuisi osumaan minun ensi viikon vapaapäivälle, niin sitten mennään, mutta muussa tapauksessa ei. Ja epäilen ovulaation kyllä olevan ennen sitä...

Jos menkat alkaa kuun lopussa, niin laskeskelen siitä sitten, että olisiko inssiin mahdollista päästä seuraavassa kierrossa ja aloitanko Clomit siihen kiertoon jne.

Marjana kp 15/29-33 yk 26

Vierailija
28/56 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea plussasta Vacsuli!!! :) Paljon tarrasukkia matkaan!

Ja onnea myös Sofille jos en ole muistanut onnitella! :)

Annique: Tsemppiä loppuraskauteen. :) Kiva kuulla sinunkin kuulumisiasi. :)

Olen ollut täältä pois jonkin aikaa, kun en ole vaan ehtinyt enkä jaksanut; ihan mahdottomasti taas ollut kaikenlaista menoa..! :/ Eipä ole tärpännyt tänä aikana kun olen ollut poissa. :( Itse asiassa olen koko ajan ollut flunssakierteessä. :( Liikaa stressiä kai. Tuntuu, että tämä on vaan yhtä arjen pyörittämistä koko ajan... puuh!

Olen miettinyt tätä yrittämistä tässä viime päivinä ja olen tullut siihen tulokseeen, että kannattaisi laittaa "hanskat naulaan". Esim. syksyllä tulee olemaan tuon isomman lapsen tutkimukset ja toimintaterapia, joten siinä kyllä riittää kuskaamista ihan yllin kyllin. Sitten olisi vielä pienemmän puheterapiakin. Ja en usko, että jaksaisin siinä olla vielä raskaanakin.

Olen ollut muutenkin aika väsynyt tämän koko kevään (en ole edes ehtinyt IVF:ään). Joten ehkä nyt sitten pitäisi antaa tämän yrittämisen vaan olla. Minun mielestäni olisi pitänyt jo tärpätä jos niin olisi tarkoitettu. Onhan tässä jo 4 vuotta yritetty (ja endo on siis riesana ja ikää on jo 38v.). Joten kovasti tsemppiä teille muille! :) Minä siirryn takavasemmalle.

Minä palailen vielä jossain vaiheessa jos siihen on aihetta, mutta tällä hetkellä ainakin näin.

Hyvää kevättä kaikille! :) Ja hyvää äitienpäivää huomenna! =)

T. 2pojanäiti

Lisäys: mitä ihmettä tämä ohjelma oikein tekee??? antoi minulle jonkun vanhan nimimerkin, kun pyysin uutta salasanaa... :0

No, mutta 2pojanäiti tässä kuitenkin kirjoitteli. :)

29/56 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

PikaPika päivityskuulumisia :)

Kiva TaigaQ kun pistäydyit, tule toki kertoilemaan lisää kuulumisia kun joudat!

2pojanäidille tsemppiä jatkoon, harmi että asiat meni näin sun kohdalla :( Toivottavasti kuullaan susta kuitenkin vielä!

Mites marjaanalla? Saitko inssin tähän kiertoon?

Miten Vasculi? Laittelehan kuvia testistä ;) Joko sut laitellaan tonne plussanneiden listalle?

ON: Nyt Gonalia pistelty 5 iltana ja tänään seuranta. Noh, sielläpä oli kovasti yritystä mutta aivan liian pikkuisia päiviin nähden. Vasemmalla oli 5 follikkelia joista isoin 10mm ja oikealla oli 4 joista isoin taisi olla sen 9mm. Nyt sitten annos tuplattiin tälle ja huomiselle illalle ja keskiviikkona päiväreissu yliopistolliseen 2h päähän.. Taidan hyödyntää ja tehdä ystävän kanssa shoppailureissun siitä samalla :) Aika koekaniini olo alkaa olla kun noita lääkkeitä joutuu pistelemään. Tänään taidan pistää miehen pistäjäksi, niin pääsee hänkin vähän tunnelmaan :D

Ens viikolla olisi se punktio ja toivotaan että töissä vaan jaksaisi olla siihen asti, pikkasen alkaa munasarjoja jo nippailemaan kiertoliikkeissä ja painavimmissa nostoissa, mutta kokeillaan :) Nyt saan nauttia perjantaihin asti aurinkoisista vapaapäivistä!

Tänään kävin kasvohoidossa, voi luoja että sai mieli levätä.. Taisin jopa nukahtaakin :D Olen koittanut vähän hemmotella itseäni viime viikkoina, kun nyt se kuntoilukin joutui jäämään hetkeksi. Ei näitä muuten jaksa..

Tulkaahan kertoilemaan taas kuulumisia, kovin on vähiin käynyt poppoo, vaikka eihän se huono asia ole ;)

-M

30/56 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäntänen, vaikka täällä väki on vähän hiljentynyt/vähentynyt, niin kerro sinä edes ihmeessä miltä missäkin vaiheessa hoitoa tuntuu ja mitkä on fiilikset. Minä luen niitä äärimmäisellä mielenkiinnolla, kun todennäköisesti olen elokuussa samoja hetkiä elämässä.

Meillä tosiaan meni inssi huti tässä kierrossa. Ovulaatio oli lauantain ja sunnuntain välisenä yönä. Onneksi saatiin peitot heilumaan vielä myöhään lauantai-iltana, että ajoitus on taas kunnossa ja raskauden mahdollisuus olemassa. Epätodennäköiseltähän se tuntuu, mutta on kuitenkin hyvä mieli siitä, että jaksaa yrittää. Kuten lääkärikin on sanonut monesti, niin voin raskautua ihan milloin vaan, koska kaikki on periaatteessa kunnossa. Ja kun kertaalleen on testissä se kiinnittymisyrityskin nähty, niin todistettavasti ne siittiötkin osaavat uida perille asti, vaikka se siittiöiden määrä onkin kovin vaihteleva.

Näillä mennään tässä kierrossa ja sitten katsellaan vasta seuraavaa kiertoa! :)

Marjana kp 17/29-30 dpo 2 yk 26

Vierailija
31/56 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päätimme sittenkin kokeilla tässä kierrossa... ja hyvä niin, sillä mies aloitti työt viime viikolla ja nyt näyttää ihan hyvältä...

Clomit siis aloitin (kp3)ja nyt mennään "jo" kp 18, ja nyt oon 6 menopuria pistellyt... Eilen kävin kontrolliultrassa ja hyvin oli kasvanut folli (vko sitten 4mm ja eilen 14mm) nyt sit pistelen viel tänään ja huomen, to sit pregnyl ja sit pe lugesteronia... katotaan mitä tapahtuu... vai tapahtuuko yhtään mitään! mitä epäilen... Mutmut nyt tänä aamuna tein ovistestin (kattoakseni et onko mitään tapahtumassa) ja kas, hymynaaman sain, joten nyt oon vähän ihmeissäni et mitä tehdä... kun follin pitäs vielä kasvaa... mut miten saada pidettyä se viel "puhkeematta" ja saada viel sitä kasvattaa viel pari päivää!!! Täytyy varmaan soitella lääkärille...

Vasculille PALJON ONNEA!!! Ihanaa että plussia on alkanu tulemaan!

TaigaQn raskaushan on jo pitkällä, hui! missä välissä noin paljon on tullut!? :)

Marjanalla onkin sit piina päällänsä!

Kahdenpojanäidille jaksuja, mä niiiiin toivon et teille tulis luomuylläri ;) mistä sitä tietää :)

Mulle tuli tää päivä kotipäiväksi, kun nuorempi poika tuli yöllä lämpöpatterina viereen... 38.2 näytti aamulla lämpö, huomenna pitäs mennä koulutukseen, vaari tulee poikien kanssa tänne.

katka kp 18/43

Vierailija
32/56 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli soitin sinne lääkäriin, ja sanoi, ettei mitään järkeä enää pistään, eli ei muutakuin pregnyl nyt ja sit "jatkotoimenpiteet" sovittuun malliin ;) hui, kun alko jännittään, vaikka epäilen ettei tästä(kään) kierrosta tärppiä tule, kun ei edellisistäkään... mulla on vähän luovuttaja fiilis nyt!

katka kp18/43 (yritystä n 3vuotta...)

Vierailija
33/56 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille!

Saa laittaa plussanneisiin. Tukevasti kaveri ainakin vielä kyydillä. Oireina: vatsassa nippailee, ja nännit arat ja uskomaton ruokahalua ja vessassa juoksuttaa. Alkuraskauden ultra ja neuvolakin jo varattuna *hui* Edelleen olo ettei tämä voi olla totta

Vierailija
34/56 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoin niin kovasti, etten tähän ryhmään joutuisi, mutta nyt tuntuu siltä, että vertaistuki olisi paikallaan. Tiedän, että täällä ryhmässä on moni odotellut paaaaaljon kauemmin kuin minä, mutta koen kuitenkin kuuluvani tänne.

Meillä on 2010 syntynyt ihana lapsi, jota aikoinaan yritettiin ensin 1,5v. ja sen jälkeen sain terolut-kuurin epäsäännöllisen/pitkän kiertoni takia. Ja sehän tärppäsi heti terojen avulla.

Esikoisen jälkeen ei olla käytetty mitään ehkäisyä ja ihan yrittämällä on yritetty nyt 1,5v. ja taas on sekä terolutit että Metforem ollut käytössä puoli vuotta, mutta mitään ei kuulu. Nyt on viimeinen kierto näita nappuloita jäljellä ja sen jälkeen pitäisi taas lääkäriin mennä, sanoi viimeksi, että sitten laittaa lähetteen tutkimuksiin. (Mitähän se tarkoittaa näin käytännössä?)

Olen yrittänyt parissa viimeisessä kierrossa tikuttaa ovista, mutta en ole varma, olenko sitä bongannut. Jotenkin ne tikut tuntuu niin tulkinnanvaraisilta.:/

Tällainen tapaus siis täällä. Täytyy muuten sanoa, että oli tosi hyvä fiilis, kun tämän ryhmän keskustelua luin ja heti pompsahti silmille tuo Vacsulin plussaus! Ihanaa, paljon onnea sinulle! Antoi heti toivoa tuo sinun plussasi:)

^Tindra^ kp 13/???

Vierailija
35/56 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin nimittäin, että huomenna pitäis jo aloittaa Terolutit, mutta oviksesta ei ole tietoakaan :( Jostain olen lukenut, ettei teroja pitäis aloittaa ennen ovista, mitäs te kokeneemmat sanotte?!

Tindra, kp14

36/56 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tindra: Terolut pitäisi aloittaa vasta ovulaation jälkeen, mutta jos kierto on hyvin epäsäännöllinen, niin ei sille mahda mitään, että sen saattaa joutua aloittamaan ennen ovulaatiota. Eihän sitä ikuisuuksiin voi odotella. Noilla lääkkeillähän se kierto yritetään juuri saada tasoittumaankin.

Eli jos ovulaation ajankohdasta ei välttämättä ole mitään hajua tuleeko se kp 15 vai kp 25, niin pakko se lääke on vain aloittaa. Mutta minulla esim. kierto on melko säännöllinen ja ovulaatio tapahtuu joka tapauksessa kp 15-19 välillä, niin minä odotin aina ovulaation jälkeen ennen kuin aloitin Terolutin.

Marjana

Vierailija
37/56 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just eilen illalla (yöllä) kahlasin taas nettiä ja pohdin, aloitanko terolut-kuurin tänään vai en. Ja päätin, että yritän sitä ovista tässä jonkin aikaa bongata, ja vasta sitten aloitan. Nyt siis ovista toivon enemmän kuin mitään...

Tindra, kp15

38/56 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Tindra! Tsemppejä oviksen bongaukseen :) Haluaisitko laittaa lyhyen esittelyn vielä, niin saataisiin sutkin tuonne alkuesittelypinoon..

Mites katkan kierto? Oliko se inssi joka sulle tehtiin?

Onkos marjaanalla piinaviikot missä vaiheessa jo?

Ja mitä kuuluu Karoliinalle?

Mulla oli sitten eilen viimein se punktio jota niin kovin jännitin, no eihän se itse punktio tuntunut oikein missään. Tais miehellä tuntuu kuulemma enemmän, kun sen neulan näki :D

Eli aamulla mentiin saikulle ja siellä vaihdettiin avopaita päälle ja avattiin suoniyhteys. Itse kävelin toimenpidehuoneeseen ja talutettuna myös sieltä pois. Kävin normille gynen petille pitkälleen ja hoitaja laitteli verenpainemittaria ja saturaatiomittaria (mitataan hapettumista) kiinni ja anto lääkkeet suoneen, ensin tuli rauhoittava ja sitten kipulääke. Oli vaan hetken humahdus ja olo oli oikein kevyt :D Kipulääkettä sain herkästi lisää kun jossain vaiheessa vähän nipisti. Toimenpiteen aikana mulla se hapetusarvo laski jossain vaiheessa aika alas, kun unohdin kuulemma hengittää, mutta hoitaja muistutteli monta kertaa asiasta. Joka tapauksessa saatiin saaliiksi 18 kappaletta munasoluja!!! :)

Punktion jälkeen sitten pääsin lepäilemään ja siinä vaiheessa mulla alkokin ne kovimmat kivut kun kipulääkkeen vaikutus lakkasi. Seurasivat sitten vähän pitempään minua siellä ja antovat kipulääkettä suun kautta ja suoneen. Taisin nukkua tunnin verran vielä siellä ja sit sain syömistä ja päästiin kotiin. Kotimatka ja ilta meni myös aika lailla nukkuessa ja köllötellessä, kun tuo alavatsa on aika arka. Tänään saadaan tietää tuloksia, että kuinka monta on hedelmöittynyt ja huomenna olisi aika siirtoon, jos ei nyt olisi vaan hyperiä kehittymässä. Soittelin aamulla omalle polille, ja oottelen että tarviiko mennä tarkastukseen. Vatsa ja muu kroppa turvoksissa ja nestelastissa ja ihoa kutisee kauheesti iltasella. Parempihan se on olla varman päälle kun sitten huomenna ajella kahden tunnin päähän ja siellä kuulla että eivät tee siirtoa :(

Pitäkää peukkuja! Tulen kertomaan heti kun jotain selviää :)

~M

39/56 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kello 10:10 pääsi kuusisoluinen itsestään hedelmöittynyt ykköslaatuinen pieni sissisotilas mamman lämpöiseen suojaan kasvamaan. Huikeeta!

Eilinen päivä meni aika herkässä olotilassa, itketti ihan koko päivän. Vatsa oli kovin herkkä, pienikin touhuilu kyllä kostautui. Lisäksi turvotushan oli aika huikee myös, ihan kun olis valmiiks vauvamaha :D Yöllä heräsin kolmen aikaan aivan hurjaan menkkamaiseen mahakipuun ja piti ihan saikulle soittaa, että joko sitä lähdetään tulemaan mutta onneks puhelun aikana laukes se kipu ja päästiin aamulla hakemaan pikkunen kyytiin. Ultrassa molemmat munasarjat oli normikokoiset mutta vapaassa vatsaontelossa oli pieni lätäkkö joka nyt sit saattaa olla kipujen aiheuttajana. Ei kauheeta syytä huoleen kuulemma, mutta lepoa vielä tää ja huominen ja lauantaina herkästi jäätävä pois työvuorosta jos tuntuu pahalle..

Pakkaseen saatiin 7 pientä huurunenää, joista kaikki hyvänlaatuisia. En nyt muista mitä luokkaa oli, mutta kolme oli kuulemma kelvottomia pakkaseen. Toki kyllähän seitsemällä jo suurperheen saisi aikaan :D

~M

Vierailija
40/56 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain tänään plussattua oviksen!!:) Olen niin onnellinen, etten vielä aloittanut Teroluteja!! Tänään myös yritettiin vauvaa saada alulle, toivotaan, että onnistaisi