Onko teillä noin nelikympisillä kuukautiset muuttuneet ongelmalliseksi?
Myös ovulaatio-aika muuttunut tosi kurjaksi. Päänsärkyä, flunssan tyyppistä oireilua yms. Kuukautiset välillä valtavan runsaat, epäsäännöllisemmät kuin ennen, kuvottavaa oloa jne.jne. Jos tämä tämmöistä on seuraavat kymmenen vuotta, ei tätä jaksa...
Kommentit (13)
viime kuussa menkat tulivat p 21, kun aina kierto ollut 28 vrk melkein poikkeuksetta. Nyt tänään alkoi menkat, kp 26.
Ikää 43v
Vai pitäiskö lääkärille mennä? Viime vuoto kesti 7 päivää ja siihen päälle vielä kolme päivää kummallista tuhrua.
Kannattaa käydä lääkärissä. Esim. mulla rupesi vuodot kestämään 13 vrk:ta ja kiertoväliksi tuli n. 21 päivää. Syyksi paljastui kohdun polyyppi, jonka poiston jälkeen on kuukautiset normalisoituneet ja kiertovälikin pidentynyt 27 päivää
minä tosin syön e-pillereitä, joten mulla ei ole. ON totta, että pari vuotta sitten tuntui kuin kuukautiset olisi muuttuneet kivuliaammiksi, VAihdoin pillerimerkkiä ja ongelmat katosivat.
EI ole pakko elää sellaista elämää, jota ei jaksa. Menee lääkäriin.
Esivaihdevuosilta nuo kuullostavat. Itselläni alkoivat ennen niin säännölliset menkat olemaan viikonkin myöhässä ja välillä tuli kuten pitääkin. Itselläni ikää 44 ja oireilleet kohta vuoden. Varmaan muutaman vuoden ja alkaa ne oikeat vaihdevuodet.
niukat, vain yksi päivä oikeata vuotoa, muutama päivä tuhrua sen jälkeen, tampooneja kummempaa en ole käyttänyt koskaan. Kuukautiskipuja ei ole ollut lukuunottamatta lyhyttä kautta jolloin minulla oli kuparikierukka. kuukautisen ovat olleet aina säännölliset, viisi raskautta takana.
t. nainen 43v.
Noin viikkoa ennen kuukautisten alkua tulen väsyneemmäksi ja huonovointiseksi. Tuntuu että piirteeni muuttuvat kulmikkaammiksi, kuten olen pannut merkille useilla yli nelikymppisillä naisilla. Kauheaa! Liittyy varmasti hormonitoiminnan muutoksiin. Kuukautiset ovat erittäin runsaat mikä on töissä hankalaa.
Minulla nyt ollu vuoden kapseli ja tässä muutanam kuukauden aikana vuoto ollut kakdenviikon välein muuten ollut jopa kolmekin kuukautta väliä vuotojen mistähän tämä nyt johtuu?? T. kuusi lasta omistava äippä ja ikää pian 42v
Muuten totta. On jollain tavalla muuttuneet. En tosin käytä hormonaalista ehkäisyä, sekin voi vaikuttaa. Rinnat tosi kipeät ennen menkkoja, kuukautiseet runsaat, tihruttelua, kuukautisten aikana voimakkaita kouristuksia. Nämä vaivat ovat tulleet vuoden aikana. Ikää kohta 41.
järjettömän runsaita kuukautisia ja epäsäännöllistä vvuotoa,nytkin tässä odotellaan jo kolmatta viikkoa,että milloinka mahtaa alkaa..Välissä sellaista kuvotusta,että pelkäsin olevani raskaana - täysin mahdotonta,jos en sitten sikiäisi pyhästä hengestä..Limakalvojen kuivumisesta ei kyllä tietoakaan,päinvastoin kauheat himot päällä koko ajan!