Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko yleistä, että miehet eivät käy usein suihkussa?

Vierailija
02.04.2012 |

En tiedä, mitä tekisin. Mieheni käy suihkussa 2-3 kertaa viikossa. Ei kuitenkaan haise hielle ainakaan hirveästi, eli ilmeisesti pesee kainaloitaan ja takapuoltaan pari kertaa viikossa. Vaihtaa vaatteet yleensä joka päivä.

Olen huolissani. Meillä on kaksi pientä lasta, joten kai on väsymystäkin, mutta onko tämä normaalia? Itse käyn suihkussa joka päivä, ehkä talvella 6 kertaa viikossa ettei iho kuivu.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärin mukaan max 3 krt/vko suihkuttelu. Tietty kainalot, jalat ja alapää pestään päivittäin kun ne haisevat.

Muutenkaan suihkussa ei tulisi lääkärin mukaan käyttää mitään suihkugeeliä. Esim. seba medillä (pH iholle sopiva) pestään juurikin nuo em. paikat, muuhun kroppaan riittää vesihuuhtelu. Jollei nyt ole yltäpäältä hiessä. Mut ei välttämättä sillonkaan kyllä tarvii, huuhtoutuuhan se hiki vedellä.

Ihan totta siis tuo, että turha ihon luonnollisen rasva(=suoja)kerroksen neuroottinen poishinkkaaminen päivittäin on huono asia.

Olen puhdas, en haise.

No justiinsa. Ei tarvitse käydä joka päivä suihkussa, mutta jalat, alapää, kainalot, toivottavasti myös perse, kasvot, kädet ja hampaat pestään vähintään päivittäin. :D

Eiköhän idea ole nimenomaan siinä, että haisulit eivät pese ko. paikkoja päivittäin.

Vierailija
22/29 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärin mukaan max 3 krt/vko suihkuttelu. Tietty kainalot, jalat ja alapää pestään päivittäin kun ne haisevat.

Muutenkaan suihkussa ei tulisi lääkärin mukaan käyttää mitään suihkugeeliä. Esim. seba medillä (pH iholle sopiva) pestään juurikin nuo em. paikat, muuhun kroppaan riittää vesihuuhtelu. Jollei nyt ole yltäpäältä hiessä. Mut ei välttämättä sillonkaan kyllä tarvii, huuhtoutuuhan se hiki vedellä.

Ihan totta siis tuo, että turha ihon luonnollisen rasva(=suoja)kerroksen neuroottinen poishinkkaaminen päivittäin on huono asia.

Olen puhdas, en haise.

No justiinsa. Ei tarvitse käydä joka päivä suihkussa, mutta jalat, alapää, kainalot, toivottavasti myös perse, kasvot, kädet ja hampaat pestään vähintään päivittäin. :D

Eiköhän idea ole nimenomaan siinä, että haisulit eivät pese ko. paikkoja päivittäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käy suihkussa varmaan 2-3 kertaa viikossa. Joko hän ei haise hielle tai sitten olen vain tottunut. Hän haisee... Hmm... No, miehelle.

Itse käyn joka aamu ennen töihin menoa, ellei ole jotain poikkeuksellista kuten pommiin nukkumista. Itse käyn siis suihkussa 5-6 kertaa viikossa. Käsivarsien iho on ihan järkyttävän kuivaa mutta niitä en pesuaineilla pesekään. "Haisukohdat" vain.

Vierailija
24/29 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain kulttuureissa ei käydä ollenkaan koska vesi on niin arvokasta

Vierailija
25/29 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä se ole kannattavaakaan ellei ole likainen ja/tai hikinen.

Mun mielestä on epänormaalia ettei likainen mies/nainen käy suihkussa.

Vierailija
26/29 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri asia käydä kokosuiskussa 2-3 kertaa viikossa ja olla peseytymättä kokonaan.

Jos mies pesee päivittäin kainalot ja alapään sekä vaihtaa puhtaat vaatteet, pidän tuota ihan sopivana pesumääränä. (Uheilun jälkeen tietysti pitää mennä suihkuun).

Moni atoopikko ei esimerkiksi kestä jokapäiväistä suihkuttelua, silti voi pitää hygieniatasoa hyvänä.

Vierailija
27/29 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain kulttuureissa ei käydä ollenkaan koska vesi on niin arvokasta

Jos sitä suihkuakaan ei ole! Mutta kyllä sielläkin peseydytään. Hiukan harvemmin mainitsemastasi syystä, mutta vaan jotkut susilapset ei oikein peseydy.

Vierailija
28/29 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puhdas, en haise.

jalat pesasen kun tulen kotiin ja jos on ollu jalat kengissä pitkään. Eli kun ne haisevat. Kasvoja en pese, suihkussa vaan. Alapääpesu pideellä illalla joo iltapissan yhteydessä. Tota... perse lukeutuu mun mielestä alapäähän. Kädet pestään tietenkin aina ku tullaan kotiin ja vessassakäynnin jälkeen.

Eli: pesen alapään aina päivittäin. Joo hampaat, se ei liity suihkussa käyntiin, kuten ei käsienpesukaan.

Vierailija
29/29 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että työkaverit tai naapurit hississä huomaisivat, varsinkin kun on ulkovaatteet päällä. Ei kotonakaan haise metrien päähän, mutta kun istuu vieressä niin saattaa kainalot vähän haiskahtaa. Urheilun jälkeen käy aina suihkussa. Alapää ei haise, mutta esim suuseksiä en suostu harrastamaan, jollei ole puhdas. Minulle mies on sanonut, että pitää luonnollisesta hajusta, eli toivoo, etten kuuraisi itseäni liikaa. En minäkään kyllä koko vartaloa pese suihkusaippualla tms, vain kainalot ja jalat. KAsvoille käytän omaa puhdistusgeeliä ja alapään pesen pelkällä vedellä.

Minua häiritsee se, että toivoisin, ettei mies haisisi lainkaan esim päänahalle, tai että haluaisin halailla yms useammin kun mies olisi putipuhdas. t. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi