Onko merkkivaate arvokkaampi ja parempi vaikka siinä on reikä verrattuna esim. H&M vaatteeseen?
Sain sukulaiselta muutamia vaatteita lapselle ja yhdessä RL:n puserossa oli reikä, toiseen oli tahrat pinttyneet, kengät oli niin linttaan astutut, että ainoa paikka oli roskis. Villatakissa oli ruokamössöt mukana! Mutta kuulemma "onhan ne merkkiä". Kun itse en kehtaisi tuollaisia edes antaa eteenpäin.
Kommentit (3)
Itse olen todella kriittinen lastenvaatteiden suhteen. Ei saa olla tahroja, reikiä. Pahasti nukkaantuneet vaatteet saavat myös jäädä.
kuvaamasi vaatteet ovat myös mun mielestä roskia, olivat ne kuinka merkillisiä tahansa. Ruokatahroihin voisin tietysti vielä kokeilla tahranpoistoa;)
Meille hankitaan siis lastenvaatteet suurimmaksi osaksi uutena, paljon on ihan sieltä H&M ostettu, mutta merkkivaatteita löytyy tytöiltä myös.
Tietysti jos reikä on esimerkiksi vain purkautunut kohta saumassa, jonka pystyy ilman suurempia ompelutaitoja paikkaamaan (eikä vaatteessa ole muuta vikaa), niin silloin vaate on ok - oli sitten H&M:ää tai jotain ns. 'parempaa merkkiä'.
Olen itsekin kerran saanut sellaisia vaatteita meidän silloista perhettämme varakkaammalta sukulaisperheeltä, etten olisi itse kyllä kenellekään kehdannut antaa :D. Oli vähän ilmeessä ja sanoissa pitelemistä, kun eivät halunneet uskoa, ettemme tarvitse heidän vanhoja vaatteitaan (olinhan silloin sentään yhden lapsen yksinuoltaja, mutta kylläkin työssäkäyvä ok-palkkainen yksinhuoltaja).
Jos vaate on rikki tai likainen niin se on kyllä "arvonsa" menettänyt vaikka olisikin merkkivaate.Ei sellaisia voisi kenellekkään antaa tms.