Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUHTISTEN PE-LA-SU-PINO

18.11.2005 |

Päätin omavaltaisesti laittaa pystyyn viikonloppupinon. Ollaan niin laiskoja pinoutujia... tulipa tästä viestistä lyhyt. Ulkona taivas aukeni ja lapset juoksee syliin. Ukkosmrskyä pelkäävät nämä meidän flunssapotilaat siis. Pienempi nyppii läppäristä tangentteja....ja tässä isomman terkut:

bäpllhgfdsa´+09876

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ruokkiksella, pienessä kiireessä niinkun aina, ja ruokaa pitäis samalla saada kitusiin..

Vauvalta tulee ihan sairaan kovia potkuja jo, istuessa ja kiva kun seistessäkin pienessä pissahädässä siinä niitä ottaa sit vastaan. Ihana ipana kun melskaa jo niin. Sain tänään postista lapun, bebesin kuorma on tullut. Jee!!

Eilinen pino olikin suuri, johtuuko tämänpäiväinen sit siitä. Kiva ois lukea teistä, eilenkin luin vasta BB:n jälkeen. Ei jaksanut enään kirjotella silloin.

Hyvää lumista pakkasperjantaita kaikille!!!

Lumo kohta 21

Vierailija
22/35 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolassa kaikki ok painoa melkeen +600g/vkk....sydämensyke 148/min.Huomenna rakenne uä...pikkasen jännittää...onko kaikki ok ja vastaako viikkoja ku mulla vielä toi La merkattu lyijykynällä...jospa saisin sinne sitt ihan oikean La ....La muuttunut jo niin monta kertaa et jos taas muuttuu niin oon kyllä ihan sekasin toivottavasti ei rulis kuitenkaan taas takapakkia viikoiss niinkuin muuten on tullut.....

liikkeitä todella harvassa ehkä kerran viikossa jos sitäkään innolla odottelen kunnon muljahduksia...nykimistä ja kutittelua ollut jonkn verran ekat kutittelut oli 14+4...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppua odottelen jo kovasti ja työnteosta ei taida tulla enää mitään näinä iltapäivän tunteina. Samoilla fiiliksillä ovat työkaveritkin, joten eipä tarvitse itsekään skarpata kummemmin:) Tänään ajattelin laitella jo vähän jouluvaloja ikkunoihin, kun lunta ei sada ei sitten millään tänne Tampereelle. Onhan tämä tietty hieman aikaista, mutta ikuinen hämäryys ja harmaus alkaa pikku hiljaa ottamaan pannuun.

Toivotaan viikonlopulle raikkaita ulkoilusäitä ja kaikille odottajille rauhallisia koti-iltoja:)

Minimaissi rv 20+3

Vierailija
24/35 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ollaan oltu vähän lomailemassa esikoisen kanssa.käytiin rukalla muutama päivä mökillä..oli kivaa vaihtelua ja ensi viikolla lähdemme lentokoneeseen(tytöllä eka kerta)kylläkin ihan vaan helsinkiin,ei sen pidemmälle..

rakennneultra oli mulla viime viikolla ja kaikki oli ok.oli prikulleen samat mitat kun esikoisellani rakenneultrassa..aika jännä juttu! istukka on nyt tällä kertaa takaseinämässä ja sen kyllä arvasinkin kun potkut tuntuu niin selvinä.ekasta oli etuseinämässä ja se vaimensi sitten noita potkuja jonkun verran..kyllä se on aina helpotus kun kuulee että kaikki ok!

tänään oli sitten neuvola ja siellähän ne komeat sydän äänet jyskyttivät!

tänään pitäisi vielä lähteä avoimen päiväkodin pikkujouluun..ilman isiä ja lapsia.käydään syömässä jne.eipä ne kovin raisut juhlat ole kun ei voi edes noita pikkujoulu glögejä maistella,heh,mutta kiva lähteä kuitenkin.

onneksi siellä on myös yksi mun kaveri joka kanssa on raskaana niin katsellaanpa sen kanssa menoa vesiselvänä.

ei muuta kuin mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
25/35 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnmar(?): vaihdatko la-listaan mun lasketuksi 5.4.2006 kun aikaistui viidellä päivällä. Jos nakitan nyt väärää ihmistä niin hän ken päivittää niin jos ois niin ihana että vaihtais meidät tohon päivään.

Ja arvatkaa rakkaat mammakaverit kuinka onnellinen olen ku saan jäädä pois töistä jo 27.1 täydellä liksalla ku jään varhennetulle! =) Just selvis ja olen ekstaasissa!!!!!!!!! :)

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille!

Annu ja pikku-J

Vierailija
26/35 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks teillä kaikilla jo se linea negra ilmantunu? Mulla ei oo. Mutta tuleeks se edes kaikille?

Vierailija
27/35 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, eipä uudempia tännekkään. Juuri oli mun ystävä, jolla selvisi, että rasakus olikin tuulimuna ja kaikennäköisiä komplikaatioita, käymäss meillä täällä. Ikävä mieli oli hänellä yhä, mikä ei olleskaan kummeksuta, kun ystävä (siis mä) jo kolmatta odottaa, ja heillä ei ole PITKÄSTÄ yrittämisestä vielä ensimmäinenkään tärpännyt... :( Paha mieli on toisen puolesta. Nyt menevät kuitenkin jälkitarkastuksen jälkeen sit yksityiselle tutkimuksiin. Onneksi.

Omaan napaan ei kummempia; juuri sanoin aamulla miehelle, että pitänee pian lähteä housuja ostelemaan, alkaa farkut sen verran kiristää. Liikkeitä on tullut heikonlaisesti. Vitsi kun siihen ultraan on vielä 1½ viikoa..

Anoppilaan ollan tänään lähdössä. PLAAAAAAAAH!!!! Ei sitten YHTÄÄN hotsita. Yks yö siellä, ja sit mun vanhempien luokse.

Mutta lopetan nää marinat tähän, ettei mieliala tartu muihin! :)

Mukavaa viikonloppua!

tilda 17+5

Vierailija
28/35 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei tule kaikille. Mulla oli ykkösen aikaan (poika..), kakkosen aikaan ei ollut (tyttö...). Ja vielä ei ainakaan ole tullut. Ilmeisesti tulee yleensä joskus 25-30 viikoilla (?!).

Vierailija
29/35 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiks se linea negra. Just eilen illalla tiirailin omaa mahaa ja miehen kanssa todettiin että ihan sellainen " haamu" lineasta olis tullu esiin. Ihmeteltiin sitten sitä ihan h-moilasena:) Olen vaalea ja linea negrahan on pigmettiviiva, joten voi olla etten pääse sitä koko raskausaikana näkemään. En tarkkaan tiedä onko sen ilmestyminen sidoksissa viikkoihin vai yhtä yksilöllistä kuin tuntuu kaikki raskaudessa olevan.

Tosissani nyt kysyn, kuinka monta huhtista on ilman liikkeitä ja istukka etuseinässä. Kun on niin kurjaa odotella yksikseen liikkeitä, kun muilla jo potkitaan ja sätkitään. Toivottavasti en ole ainoa.

Onko muuten teillä alamasussa tuntemuksia? Mulla on niitä liitoskipuja, jotka tuntuvat vetona, kipuna, nipistyksinä ja vihlontana. Tosin, ei mitenkään ylikovia, mutta sellasia, että tietää jotain tapahtuvan. Onko teillä muilla kasvon/ ihon pigmentit vielä muuttuneet? Ja onko kovasti masua jo kommentoitu? Mulla on myös tissit kasvaneet jättimittoihin ja täytyi jo investoida muutamat suuremmat rintsikat.

Että kuten huomaatte, täällä on yksi tietämätön esikoisen odottaja!!!! Mukava on palstaa lukea ja toivon, että tekin sivusta seurailijat kirjoitatte kuulumisianne:)

Mukavaa perjantaita!

Madelei & pippuri 18+4

Vierailija
30/35 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testaan meneekö viestit tähän pinoon läpi...

Vierailija
31/35 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetin laittaa esittelyä tuohon esittelypinoon, mutta ei onnistunut. Eli la mulla on siis 28.4. ja synnytyssairaala KOS. Esikoistytär on nyt 2.5 v. ja mies 32 v. Asustellaan Vantaalla rivitalossa.

Tänään tuli viikkoja tasan 17 jo kasaan. Mulla on mennyt raskausaika tähän mennessä tosi kivasti ja esikoisen odotusaikaan verraten toivoisin saavani nauttia tästä mahdollisimman pitkään. Esikoisen kanssa odotin vaan malttamattomana, että milloin se syntyy. Nyt haluaa nauttia kaikesta, kun ei tiedä onko tämä sitten viimeinen kerta.

Nyt ajattelin myös jatkaa tavallisia jumppia pidemmälle raskautta tietenkin omalla painolla tekien ettei paino nousis ihan niin huimasti. Outoa on myös, että nyt tekee enempi mieli kaikkea terveellistä. Olenkin ihan varma, että poika on tulossa : )

Pientä kuplintaa ja möyrimistä on tuntunut jo pari viikkoa. Tänään en ole tuntenut mitään ja heti vaivaa ettei ole mikään vialla. Onko muilla toisen odottajille enemmän huolta kuin ensimmäisen aikana, etä vauva on varmasti terve jne.? Mulla on kyllä taustalla yks kohdunulkoinen raskaus keväältä, joka varmasti vaikuttaa tähän.

Eilen muuten juoksin tyttöä kiinni ettei mene tielle ja äkkijarrutuksessa jalat tärähti tosi pahasti maahan. Nyt mulla on häpyluu tosi hellänä. Muuten liitoskivut on hellittäneet.

Nyt varmaan pitää jatkaa hommia ja puristaa viimeiset työasiat ennen viikonloppua!

Vierailija
32/35 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä viimepäivät on ollut aika mielenkiintoisia. Tiistai iltana käytiin tytön kanssa terpassa hengittämässä ventolinea siitä spyrasta kun ahdisti kovasti. Lääkkeenä meillä on ollut ventolinea mikstuurana, jota on tarvittaessa käytetty. Nyt kuitenkaan siitä ei ollut enää mitään apua sen lisäksi, että se myös oli viittä vaille loppu kun menimme lääkäriin. Lekuri käski soittaa lastenpolille heti keskiviikko aamuna ja että pääsisimme tutkimuksiin varmaan parissa päivässä, lääkettä hän ei suostunut määrämään lisää. Yön yli " pärjättiin" tipalla mitä pullon pohjalla oli, lapsi nukkui ja yski ja äiti valvoi koko yön.

Aamulla soitin polille ja hyvä ettei ne nauranut päin naamaa, kun kerroin mitä lääkäri oli sanonut. Lähete poliklinikka ja me ilman lähetettä! Soitin terppariin uudestaan ja saimme ajan päivystävälle (kusipää) omalääkärillemme, joka oli tunnin myöhässä ja taas älyttömän kovakourainen. Sanoi laittavansa lähetteen eteenpäin ja antoi reseptin ventoline mikstuuraan. Päivän aikana oli kuitenkin jättänyt mulle vastaajaan viestin, ettei aiokaan laittaa lähetettä ennen kun ollaan käyty jossain labrakokeissa(!!!!), crp (8)otettiin edellisenä iltana. Mies soitti illalla töihin että on taas lähdettävä päivystykseen spyraa nuuhkimaan. Menin töiden jälkeen apteekkiin hakemaan lääkettä ja sain kuulla että sitä tulee lisää ens viikolla. Ai jaa, sepä kiva! Alkoi mennä hermot jo aikalailla, plus että kun tulin kotiin tyttö oli jo aivan piipussa ja hengittäminen oli vaikeaa. Sitten mammalla napsahti, soitin terpan päivystykseen ja kysyin että pitääkö ton lapsen jumalauta kuolla ennen kun teiltä saa apua! Vastauksena:" Ehei suinkaan, tule nappaaman tästä lähete niin voitte mennä suoraa sairaalalle." Minä vein tytön sairaalaan klo 22.30 ja siellä päivystävä lastenlääkäri tutki lähes heti. Olimme osastolla yön yli , jossa tyttöä tutkittiin ja lääkittiin kahden tunnin välein. Ei siis mitään hätää! Anteeks vaan mutta mun tekis oikeesti mieli mennä vetämään turpaan sitä meidän omalääkäriä. Kiukuttaa niin pirusti.

Nooh, iloisempiin aiheisiin. Nyt tyttö voi suht hyvin ja sai lääkityksen, todettiin infektio astmaksi.

Tänä aamuna meillä oli rakenne ultra ja uudella vauvalla kaikki oikein hyvin. Meille on tulossa poikavauva, aika jännää.. jotenkin kyllä sen itse olen tiennytkin ja pokkana vaan ostellut pikkupoikien vaatteita ilman mitään konkreettista tietoa. Ehkä se on sitä äidin vaistoa. Niin avoimesti vielä poika meille pyllisti jalat levällään, että kätilö sanoi ettei virhearvion vaaraa todellakaan ole.

Tulipas sepostus, mutta oli pakko saada purkaa tänne, etten käy pieksämässä sitä yhtä puoskaria.

Nyt pitäisi lähteä etsimään miehen kanssa mulle iltapukua, ei mikään helppo nakki. Pikkujouluvaatteista kun jo selvisin niin sitten tuli uudet kekkeri 5.12 joissa on iltapuku " pakko" .

Kiukku Peppinetta 20+4

Vierailija
33/35 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoudumpas minäkin piiitkästä aikaa, kun molemmat lapsukaiset ovat päikkäreillä ja kerrankin en jäänyt itse sinne koisimaan, eilenkin sain siitä vain päänsäryn.

Mulla sitä masu viivaa ei oo ainakaan viel näkyny, ekalla ylsi navan yläpuolelle ja tuli tyttö ja tokasta se sit hävisi hiljalleen ja tuli poika, enkä muista yhtään et millä viikoilla se tuli ekasta.

Liikkeitä tuntuu päivittäin ja tässä kovasti odotellaan rakenneultraa, joka on reilun viikon päästä. Täälläpäinhän kaupunki ei tarjoa kun alkuraskaudenultran, mut muista syistä pääsen äitipolille rakenneultraan.

Lähdempäs tästä lueskelemaan, kun kerrankin saa rauhassa uppoutua lehteen. Hyvää viikonloppua kaikille!!!

M@nsikk@ & pikku3 rv 19+6

Vierailija
34/35 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna kaipailinkin jo meidän pinoa, viikonloppupino oli oikein hyvä idea mymlan!

Peppinetta, ymmärrän kiukkusi oikein hyvin, minä ainakin ahdistun kamalasti aina kun lapsi on sairaana ja sitten jos ei vielä tunne saavansa apua, niin me äidit taidamme olla melkoisia naarasleijonia;)

Lapsen vakuutus on aika kiva asia kun voi sitten käyttää yksityisellä, nykyään en juurikaan edes yritä omaan terkkariin kun ei sinne pääse!

Omaan (.): ei ihmeempiä. Linea negra ei ole vielä ilmaantunut, en muista milloin tuli esiin esikoisen (tyttö) kanssa. Olen kyllä muutenkin pigmentiltäni aika tumma, joten en ihmetellyt että viiva putkahti esiin hyvin tummana. Liikkeitä tuntuu lähes joka päivä (lähinnä iltaisin) ja supistelu on vähän vähentynyt. Mua väsyttää edelleen kamalasti, odotan vieläkin energisen keskiraskauden alkua;)

Mulle on muuten tullut pakkomielle saada tietää vauvan sukupuoli etukäteen. Esikoisesta en tiennyt kumpi on tulossa, mutta nyt päätin että menen kyllä 3d ultraan jos eivät rakenneultrassa näe/kerro kumpi masussa porskuttaa;P

Oikein hyvää viikonloppua kaikille Huhtiksille!!!

Lala76 18+6

Vierailija
35/35 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tullut paljon pieniä luomia kaulalle ja iho on tummunut. Rinnat ei varsinaisesti ole kasvaneet, mutta vatsa on todella iso jo nyt.

Niin ja kasvot ovat täynnä hormoninäppyjä...