Työtarjous
Kommentit (52)
Mun työaika päiväkodissa on 38h15min ja palkkaa saan täysillä kokemuslisillä bruttona n. 2200e kuukaudessa. En siivoa, enkä laita ruokaa.
En ottaisi tuota (orja)työtä vastaan vaikka muuta vaihtoehtoa ei olisi.
Miten ihmeessä hoitaja ehtii tehdä kaikki vaadittavat ruuan laitot, askartelut ja leikkimiset ja vielä matkustaa kolmen lapsen kanssa 2x päivässä bussilla päiväkotiin????
onko tuo savuttomuuden vaatiminen ihan laillista?
Ei työnantajalle kuulu se, mitä ihminen tekee vapaa-aikanaan. Eli voidaan kyllä vaatia, että työpaikalla ei saa polttaa, mutta mitä vapaa-ajallaan tekee, ei kuulu pätkääkään työnantajalle.
Suomenkielisyyden vaatiminenkaan ei taida olla ihan laillista. Voidaan kyllä vaatia täydellinen suomen taito! :)
Onko näin? Siis ihan totta! Toisaalta mainio uutinen, mutta kuiteskin. Jos näin on, niin sitten henkilön _on pakko_ olla äidinkieleltään suomenkielinen. Hieno porsaanreikä niille, jotka sitä tarvii! Nimittäin on kielitieteellinen fakta, että _ainoastaan_ äidinkielinen puhuja osaa äidinkieltään täydellisesti.
on varmaan jotain ikkunan pesua, kevätsiivousta autotalliin ja talvella koko helvatun tontin lumityöt.
Suomenkielisyyden vaatiminenkaan ei taida olla ihan laillista. Voidaan kyllä vaatia täydellinen suomen taito! :)
Onko näin? Siis ihan totta! Toisaalta mainio uutinen, mutta kuiteskin. Jos näin on, niin sitten henkilön _on pakko_ olla äidinkieleltään suomenkielinen. Hieno porsaanreikä niille, jotka sitä tarvii! Nimittäin on kielitieteellinen fakta, että _ainoastaan_ äidinkielinen puhuja osaa äidinkieltään täydellisesti.
No mielestäni "suomenkielinen" tai "äidinkieli suomi" viittaa tiettyyn etniseen ryhmään, johon kuulumista ihminen ei itse voi valita. Tämä on syrjintää, minkä perustuslaki kieltää.
Kun taas täydellisen suomen taidon voi periaattessa kuka vaan oppia taustastaan riippumatta, jolloin tämän vaatiminen ei aseta ihmisiä eriarvoiseen asemaan syntyperänsä perusteella.
Itse täyttäisin ehdot ja tällä hetkellä olen sellaisessa työssä että saan tuntipalkkaa 11,50. Eri alalla tosin. Mutta aikaisemmissa työpaikoissani yksityisenä hoitajana en ole saanut noin isoa tuntipalkkaa.
Mikäs se tämä on:
- Tärkeää on halu kunnioittaa lapsen yksilöllisyyttä
Miten tämän todistat?
Itse näen, että kohta on taas uuden hoitsun hankinta eessä, kun hellanduudeleita ei kohdeltu korrektisti.
Siis mitä todistan? Yksilöllisyyden kunnioittaminen on päinvastaista kuin päiväkotien ja koulujen tasapäistäminen.Mitä hourit? Otat yhden tyhjän käsitteen, ja sanot, että se on toisen tyhjän käsitteen vastakohta. Jepjep. Jos tämä on todistelua, niin joku on vetänyt tänä talvena jotain muutakin kuin pulkkaa, ja se en ole minä!
Osoitit tuon todisteluviestisi minulle. Kenties työkokemukseni perusteella? En jaksa ruveta vänkäämään kanssasi yksilöllisyyden tai tasapäisyyden eroista, mutta JOS olisin työhaastattelussa ja minulta kysyttäisiin miten kunnioitan yksilöllisyyttä, vastaisin noin.
Minä taas sanoisin, että tyhjiä käsitteitä ei voi todistaa. Ja sanoisin, että jos työpaikka näin kuvittelee, niin mitenköhän sillä oikeastaan menee...
Tyyppi! Ajattele tätä asiaa analyyttisesti! Siis, pliis! Sinulle voi aueta koko älyllinen maailma. Vielä ei ole liian myöhäistä.
No mielestäni "suomenkielinen" tai "äidinkieli suomi" viittaa tiettyyn etniseen ryhmään, johon kuulumista ihminen ei itse voi valita. Tämä on syrjintää, minkä perustuslaki kieltää.
Kun taas täydellisen suomen taidon voi periaattessa kuka vaan oppia taustastaan riippumatta, jolloin tämän vaatiminen ei aseta ihmisiä eriarvoiseen asemaan syntyperänsä perusteella.
Eräässä työpaikkailmoituksessa vaadittiin, että pitää olla suomenruotsalainen. Ilmoitus todettiin lain vastaiseksi ja muutettiin. Ruotsin taito voidaan vaatia, mutta ei suomenruotsalaisuutta.
Nimittäin on kielitieteellinen fakta, että _ainoastaan_ äidinkielinen puhuja osaa äidinkieltään täydellisesti.
Eikö esim. Neil Hardwick mielestäsi puhu täydellistä suomea?
EI VOI OPPIA! Tämä on kielitieteellinen lähtökohta. Tässä ei ole sijaa keskustelulle.
On tapahtunut, että ihminen on elämässään vaihtanut äidinkieltään, mutta harvinaista se on (nykymaailmassa).
EI VOI OPPIA! Tämä on kielitieteellinen lähtökohta. Tässä ei ole sijaa keskustelulle.
Harva suomenkielinenkään osaa täydellistä suomea (ainakaan av-palstalla).
Nimittäin on kielitieteellinen fakta, että _ainoastaan_ äidinkielinen puhuja osaa äidinkieltään täydellisesti.
Korostus on selvästi brittienglantilainen. MOT.
Erittäin, erittäin, erittäin hyvää suomea puhuu. Ei voi kieltää. Mutta ei täydellistä.
No mielestäni "suomenkielinen" tai "äidinkieli suomi" viittaa tiettyyn etniseen ryhmään, johon kuulumista ihminen ei itse voi valita. Tämä on syrjintää, minkä perustuslaki kieltää. Kun taas täydellisen suomen taidon voi periaattessa kuka vaan oppia taustastaan riippumatta, jolloin tämän vaatiminen ei aseta ihmisiä eriarvoiseen asemaan syntyperänsä perusteella.
EI VOI OPPIA! Tämä on kielitieteellinen lähtökohta. Tässä ei ole sijaa keskustelulle. On tapahtunut, että ihminen on elämässään vaihtanut äidinkieltään, mutta harvinaista se on (nykymaailmassa).
adoptpidut lapset? Vaikkapa sellainen kymmenvuotias??
Korostus on selvästi brittienglantilainen. MOT.
Erittäin, erittäin, erittäin hyvää suomea puhuu. Ei voi kieltää. Mutta ei täydellistä.
Eli ap heittäisi Neilin työhakemuksen roskiin tämän vuoksi?
EI VOI OPPIA! Tämä on kielitieteellinen lähtökohta. Tässä ei ole sijaa keskustelulle.Harva suomenkielinenkään osaa täydellistä suomea (ainakaan av-palstalla).
Jokainen äidinkielinen (vaikeat aivovaurioiset poislukien) osaa äidinkieltään täydellisesti. Tämä on kielitieteellinen lähtökohta. Ei sijaa keskustelulle. Tietenkin hämäläinen puhuu hämettä, turkulainen lounaismurteita yms.. Kirjakieli ei olekaan ihmisen äidinkieli.
vuosi sitten äiti ollut kotona ja siitä huolimatta tarvittu hoitaja lapsille.
Rikkaita vai onko äiti kyvytön hoitamaan jälkikasvua syystä tai toisesta
Miksei kyseinen äiti voinut vaikka opiskella kotoa käsin, kuten itse teen nuorimman lapseni ollessa päiväunilla, vanhempien lasten päiväkotipäivinä. Jos meillä olisi varaa palkata hoitaja, palkkaisin sellaisen heti osaksi viikkoa, jotta voisin vaikkapa kahtena iltapäivänä opiskella täysipainoisesti. Opinnot etenisivät aivan toista tahtia kuin nyt.
No mielestäni "suomenkielinen" tai "äidinkieli suomi" viittaa tiettyyn etniseen ryhmään, johon kuulumista ihminen ei itse voi valita. Tämä on syrjintää, minkä perustuslaki kieltää. Kun taas täydellisen suomen taidon voi periaattessa kuka vaan oppia taustastaan riippumatta, jolloin tämän vaatiminen ei aseta ihmisiä eriarvoiseen asemaan syntyperänsä perusteella.
EI VOI OPPIA! Tämä on kielitieteellinen lähtökohta. Tässä ei ole sijaa keskustelulle. On tapahtunut, että ihminen on elämässään vaihtanut äidinkieltään, mutta harvinaista se on (nykymaailmassa).
adoptpidut lapset? Vaikkapa sellainen kymmenvuotias??
Tässä on vaihtoehtoja. Varmaan useimmat vaihtavat äidinkieltään (tämä on se harvinainen asia nykymaailmassa), mutta prosessi on suht pitkä.
Sitten joku osa ei muuta äidinkieltään, mutta osaa suomea (jos kysymys Suomesta) erittäin, erittäin, erittäin hyvin. Itse ja muut on seuraillut joidenkin lapsena Suomeen muuttaneiden kieltä. Hyvin osaavat, mutta jossain syntaktisissa rakenteissa tulee (harvoin tosin) sellaisia virheitä, joita äidinkielinen ei tekisi (eli ei mitään lipsahduksia yms.).
Sitten joku oppii suomen miten kuten, koska pyörii vaan muunkielisissä ympyröissä (ja on vihamielinen suomalaista kulttuuria kohtaan). Näitä on yllättävän paljon :-(
http://aarresaari.net/jobboard/messages/47098.html
"Työskentelet sekä ruotsin- että suomenkielisten asiakkaiden ja vuokratyöntekijöiden kanssa. Tehtävässä tarvitaan sekä ruotsin että suomen kielen sujuvaa taitoa. "
Silti ilmoitus on otsikoitu: "Haemme nyt
RUOTSINKIELISTÄ HENKILÖSTÖKONSULTTIA"
Miksi ihmeessä pitäisi olla juuri ruotsinkielinen, kun tehtävässä tarvitaan sekä suomea että ruotsia ?
En muista mitä, koska en ollut ikinä kielestä kuullutkaan, ilmeisesti jonkun heimon tai jonkun alueen kieli. Ilmeisesti perheen isä oli afrikkalainen, äiti suomalainen. Kyllä vaan on ihan laillista vaatia jonkin kielen täydellistä osaamista. Kuka haluaisi ummikkoa tai paljon kielivirheitä tekevän hoitamaan lapsiansa kokopäivätoimisesti?
En muista mitä, koska en ollut ikinä kielestä kuullutkaan, ilmeisesti jonkun heimon tai jonkun alueen kieli. Ilmeisesti perheen isä oli afrikkalainen, äiti suomalainen. Kyllä vaan on ihan laillista vaatia jonkin kielen täydellistä osaamista. Kuka haluaisi ummikkoa tai paljon kielivirheitä tekevän hoitamaan lapsiansa kokopäivätoimisesti?
On eri asia vaatia osaamista, kuin että henkilön pitää olla sen kielinen. Tässä on iso periaatteellinen ero.
Osoitit tuon todisteluviestisi minulle. Kenties työkokemukseni perusteella? En jaksa ruveta vänkäämään kanssasi yksilöllisyyden tai tasapäisyyden eroista, mutta JOS olisin työhaastattelussa ja minulta kysyttäisiin miten kunnioitan yksilöllisyyttä, vastaisin noin.