Katkeroidun miehelleni, mikä avuksi?
Ei tämä ole tietenkään ehkä ihan paras paikka käsitellä asioita, mutta joskus täällä on ihan fiksujakin kommentteja. Olen huomannut muuttuneeni hieman katkeraksi miestäni kohtaan ja empatian löytäminen on yhä vaikeampaa. Suhde on muuttunut tunnetasolla aika arkipäiväiseksi. Ongelmien syy on mieheni pitkään jatkunut taloudellinen tilanne. Hänen ammattinsa on kausiluontoista, mutta sellaisiakin on joilla on töitä pitkin vuotta. Hänen työnsä väheni n. 8 vuotta sitten kun yksi hyvä työllistäjä kuoli yllättäen. Olen siis perheemme pääelättäjä, meillä on kolme lasta ja hoidan oikeastaan kaikkia velvollisuuksia enemmän kuin mieheni, teen töitä enemmän, teen kotiaskareita enemmän, hoidan laskut, kaupassa käynnit ym. Mieheni on kyllä pahoillaan tilanteesta ja tekee myös kaikkea em. Hän tekee kyllä kaikki kotityöt mitä toivon ja on lapsille ihan mahtava aktiivinen isä, joka jaksaa rakennella majoja, kerroilla satuja ym.ym. Ongelma on siinä etten koe että hän kuitenkaan tekee parhaansa minun hyväkseni, olen usein valittanut väsymystä töistä ja rahahuolista, mutta koska häntäkin tilanne häiritsee, hän kokee että minun turhaumiini ei tarvitse se enempää paneutua. Nykyään huomaan että jos hän ottaa iPad illalla kouraansa ja rupeaa pelaamaan jotai peliä, mua vituttaa aina vaan enemmän. Hän pelaa usein illalla yömyöhään ja seuraavana päivänä sitten tarvitseekin päiväunet, ja minä teen kuitenkin aina väsyneenä työt ja kotityöt, että ottaa päähän tuollainen "lomalla" olo. Seksiä meillä ei ole käytännössä ollenkaan, en jaksa innostua yhtään. Rakentavia neuvoja toivoisin. Avioero ei ole tässä kohtaan nyt paras neuvo..
Kommentit (8)
Joka on oman alansa huippu. Mies on pohtinut erilaisia vaihtoehtoja mutta mitään luontevaa ei tunnu löytyvän.
joten alanvaihto hälle vaan. Ihan sama mikä duuni, kunhan työllistää.
Oksettavaa mies!
Joka on oman alansa huippu. Mies on pohtinut erilaisia vaihtoehtoja mutta mitään luontevaa ei tunnu löytyvän.
koska tilanteenne on niin epäreilu.
olin tuollaisen kanssa, mutta huippuuteen millä tahansa alalla kuuluu yritteliäisyys, ja sitä ei mun exällä ollut, joten panin kiertoon. Nyt häntä elättää osin hänen uusi vaimonsa. Minäkin olen oman alani huippu, työskentelen freelancerinä ja pystyn elättämään itseni ja lapseni. Mutta se vaatii työtä.
Että työtä pitäisi tehdä tavalla tai toisella!! Sehän se tässä just ahdistaakin kun mies käytännössä tekee ne hommat mihin kutsutaan, muuten ei mitään oma-aloitteista yrittämistä. Lahjoja olisi ja aikaa, mutta kun ei niin ei. Miehen äiti on samanlainen luonteeltaan, tosin ollut aina päivätöissä ym. Mutta aloitteellisuus kaikessa puuttuu. Kaikki käy tyyppi.
Tuntuu, että olen koko ajan ahdistunut ja kireä kuin viulun kieli. En pysty löytämään iloa enää mistään kun omaa aikaa ei ole. Mies on sitä mieltä, että hän on yliälykäs ns. normityöhön. Eli ei pystyisi olemaan 8-16 työssä kun on aina ollut yrittäjä. Rahan pitää tulla minimivaivalla joten ei auta kuin odotella kunnes sitä tipahtaa taivaalta...
Jos vierelläsi on hyvä ihminen, on sekin jo aika paljon se.. Eikö?
Eikö miehesi voi vaihtaa alaa? Kyllä hänenkin pitäisi ottaa vastuu perheen elatuksesta. Tai jos sinä elätät niin mies hoitaa kodin ja lapset?