G: Paljonko asuntonne maksoi ja mitkä ovat taloutenne bruttotulot?
Kommentit (34)
Kuinkakohan paljon lainaa sitä saisi ja olisi järkevää ottaa?
ap miettii
Ja toisaalta millä rahoituksella maksettu. Meillä osa omia säästöjä ja osa appiukolta lainattua (ja suureksi osaksi myös takaisin maksettua).
Kun asunto ostettiin, olin itse kotona ja oltiin juuri palattu ulkomaan komennukselta. Eli tulot ehkä 50t€ yhteensä ja asunto maksoi silloin 185k.
Asunto maksoi 175 tonnia, bruttotulot vuodessa 54 tonnia. Olen sinkku, velkaa tuosta 137 tonnia.
Bruttotulot n. 5800-5900€ /kk
Vaihtelee hieman sen mukaan, paljonko mulla viikonlopputöitä / yövuoroja.
Meitä on kaksi aikuista ja 3 lasta + koira, kissa ja kaksi kania, joten halusimme talon, jossa meille kaikille on tilaa ja lisäksi koiraa ajatellen myös omaa pihaa, jossa juoksennella :)
Taloutemme bruttotulot (ansio + pääoma) olivat v. 2011 noin 380 000 euroa.
bruttotulot n.4700e/kk+lapsilisä kahdesta.
Teen 30t/vkossa.
-pk-seutu-
Asunto ostettu vuosi sitten, maksoi 88 000 euroa. Bruttotulot meillä tuolloin suurinpiirtein tuon verran, nyt bruttotulot n. 60 000 euroa vuodessa.
tunnin ajomatkan päässä Helsingistä ja näin viimeksi eilen tilaston kaupungissamme tehdyistä asuntokaupoista viime vuodelta. Useampi kuin joka toinen tehty asuntokauppa oli arvoltaan alle 100 000 euroa.
Mutta kummasti av:lle tuntuvat eksyvän ne muutamat jotka ostavat niitä yli 100 000 euron hintaisia asuntoja.
Voisiko olla myös niin, että av:llä on perheellisiä ihmisiä = tarvivat isomman asunnon = asunnot ovat kalliimpia
Kaikista asunnonostajista kuitenkin iso osa on ensiasunnon ostajia, jotka ostavat kaksiota, max pieniä kolmioita, joita sitten saa halvemmalla
Meidän talo maksoi 200 000 eikä se ol mikään ökytalo vaan tilava perustalo isohkolla tontilla. Valmistunut 60-luvulla, mutta hyvin pidetty ja huollettu.
Meillä on 7 lasta, joten pienempään ei mahduttaisi
Taidetaan olla palstan köyhimmät ?!
ei, me voitetaan, tulot noin 55000 e yht. ei omaa taloa.
bruttotulot n. 78000 e / vuosi
Lainanlyhennyt n900e/kk, 25 v laina-aika.
tunnin ajomatkan päässä Helsingistä ja näin viimeksi eilen tilaston kaupungissamme tehdyistä asuntokaupoista viime vuodelta. Useampi kuin joka toinen tehty asuntokauppa oli arvoltaan alle 100 000 euroa.
Mutta kummasti av:lle tuntuvat eksyvän ne muutamat jotka ostavat niitä yli 100 000 euron hintaisia asuntoja.
88 000 euron kaksioon kyllä mahdu. Ja jos on rahaa ostaa, niin miksi asua ahtaasti jos voi hankkia isommankin asunnon.
maksoi n. 125 000 euroa ja helvetisti työtä.
Bruttotulot vuodessa n. 70 000 e.