Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko parempi tulla irtisanotuksi kuin irtisanoutua itse?

Vierailija
31.03.2012 |

Mietin että jos tulisin irtisanotuksi, saisin varmaan jotain extrakorvauksia siitä? Mutta jos irtisanoutuisin itse en saisi mitään?

Mietin alan vaihtoa...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin itse ottaa lopputili. Karenssia tosiaan saa jos itse sanoutuu irti.

Vierailija
2/11 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli siis jo kerran saanut samasta asiasta kirjallisen varoituksen. Hän oli harkinnut, että "irtisanoutunut" näyttää työtodistuksessa paremmalta ja ehti ensin eli irtisanoutui.

Pääsääntöisesti ainoastaan tuotannollistaloudellisista syistä irtisanotut jäävät ilman karenssia, erityisiä korvauksia tulee mahdollisesti laittomasta irtisanomisesta tai yt-neuvottelujen yhteydessä saattaa olla "paketteja" myös tavallisille työntekijöille, herrat tietenkin saavat extrakorvauksia sekä potkuista että töissä pysymisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin että jos tulisin irtisanotuksi, saisin varmaan jotain extrakorvauksia siitä? Mutta jos irtisanoutuisin itse en saisi mitään?

Mietin alan vaihtoa...

Mitä extrakorvauksia ajattelit saavasi?

Jos sinut irtisanotaan aiheesta eli esim. työtehtävien laiminlyönnistä, et saa extrakorvauksia. Lisäksi sinusta ei varmaan voida kovin kiitettäviä arviointeja kirjoittaa työtodistukseen (joskaan haukkuakaan eivät suoraan voi). Jos taas aiheetta, voit niitä saada, mutta ensinnäkin yleensä on pitkä prosessi ja toisekseen tässä ei taida olla siitä kyse.

Alaa yleensä vaihdetaan joko niin että irtisanoudutaan ja lähdetään opiskelemaan, tai sitten irtisanoudutaan ja mennään uuteen työhön.

Vierailija
4/11 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos siis irtisanoutuisin itse ennen kuin uutta paikkaa on olemassa, en saisi hetkeen edes työttömyyskorvausta. Töitäni en halua laininlyödä. Työmoraali on liian korkea.

ap

Vierailija
5/11 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos siis irtisanoutuisin itse ennen kuin uutta paikkaa on olemassa, en saisi hetkeen edes työttömyyskorvausta. Töitäni en halua laininlyödä. Työmoraali on liian korkea.

ap

No et sinä saa mitään extrakorvauksia, eikä itseasiassa firmasi edes irtisano sinua tuossa tilanteessa mistään omasta pyynnöstäsi tms. Tämä siksi, että Suomessa on niin vahva tuo irtisanomissuoja ettei noin vain voi ketään irtisanoa. Sinun pitää siis joko irtisanoutua itse tai etsiä ensin se uusi paikka.

Vierailija
6/11 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee vain mieli edetä, eikä se nykyisessä paikassa ole mahdollista.

Eli ei mitään kiirettä.

Vierailija
7/11 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä ajattelit tulla irtisanotuksi? Eihän sellainen noin vain onnistu.

Vierailija
8/11 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sellainen ilmassa leijuva epävarmuuskaan tee hyvää työilmapiiriä. Alkaa tehdä mieli muualle.

Olisi kiva tehdä työtä jota arvostetaan ja työntekijöihin panostetaan.

Nykyisessä paikassa vedetään niin tiukille että se heijastuu työilmapiiriin.

Enkä tosiaan tässä paikassa pysty edes etenemään.

Vierailija
9/11 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat potkut. Haasta sitten työnantaja oikeuteen syrjinnästä niin saat 100 000 EUR tekemättä mitään.Ay juristit hoitaa kaiken puolestasi.

Tämä on meininki nyky Suomessa. Punakone jyrää nääs.

Ja tämän etuuden tarjoaa sinulle vain valtio nimeltä Suomi.

Vierailija
10/11 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat potkut. Haasta sitten työnantaja oikeuteen syrjinnästä niin saat 100 000 EUR tekemättä mitään.Ay juristit hoitaa kaiken puolestasi.

Tämä on meininki nyky Suomessa. Punakone jyrää nääs.

Ja tämän etuuden tarjoaa sinulle vain valtio nimeltä Suomi.

Vierailija
11/11 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat opiskella ja sinulla on riittävästi työhistoriaa koulutustukeen, kannattaa töistä ottaa opintovapaata. Työttömät eivät saa koulutustukea, mikä on ansisidonnaisen työttömyysturvan suuruinen ja päälle voi ottaa opintolainan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan