Olen menossa naimisiin noin kahden vuoden sisällä ja aion ottaa mieheni sukunimen.
Ärsyttää vaan se että mulla on jo lapsia toisen miehen kanssa joilla heidän isän sukunimi eli jos saan lisää lapsia,he kulkee tän toisen isän sukunimellä.Mä en tiedä mutta mua ärsyttää koska leimaa niin hyvin jotenkin et kyseessä uusperhe.Olenko vanhanaikainen,lasten isä ei suostu vaihtamaan luonnollisestikaan lastensa sukunimiä toiseksi.
Kommentit (7)
niin mitään ongelmaa ei tule. Simple.
Miksi pitää vaihtaa miehen nimelle ja laittaa lapsetkin sille nimelle?
No mun miehen eksällä on 2 lasta, toinen lapsista on mieheni ja toinen jonkun toisen. Koko poppoolla sama eli mieheni sukunimi. Jessus.
Mistä päättelet etteivät ole saman miehen.onko tää se lentävä legenda.Et toinen lapsi ei muistuta isiä yhtään vaan isin kaveria.Lopeta jo.Voit saada kunnianloukkaussyyteen pian.
No mun miehen eksällä on 2 lasta, toinen lapsista on mieheni ja toinen jonkun toisen. Koko poppoolla sama eli mieheni sukunimi. Jessus.
Minulla on vanhemmalla lapsella sama sukunimi kuin itselläni (eli oma tyttönimeni), mutta nuoremmalla on isänsä sukunimi (ehdotin sitä itse, kun arvelin, että mies mielellään haluaisi oman sukunimensä lapselle).
Pidän todennäköisesti oman sukunimeni vaikka nuoremman lapseni isän kanssa naimisiin menisinkin. Olen kuitenkin kohta nelikymppinen, joten tuntuu vähän hassulta tässä vaiheessa alkaa sukunimen kanssa säätämään - kun kerran oma sukunimeni on ihan ok.
ap ajattelit sit ottaa lapsilles jos niitten isä suostuis vaihtoon. Oman tyttönimes? Tulevan aviomiehes sukunimen? Mahtaisko tuleva siippas olla samoilla linjoilla asiasta, haluisko se että jonkun muun miehen lapset omaa hänen sukunimensä?
Ärsyttää vaan se että mulla on jo lapsia toisen miehen kanssa joilla heidän isän sukunimi eli jos saan lisää lapsia,he kulkee tän toisen isän sukunimellä.Mä en tiedä mutta mua ärsyttää koska leimaa niin hyvin jotenkin et kyseessä uusperhe.Olenko vanhanaikainen,lasten isä ei suostu vaihtamaan luonnollisestikaan lastensa sukunimiä toiseksi.
Älä nyt rupee tekeen enää lapsia!!! Mikään ei ole ällöttävämpää, kuin nainen jolla lapsia useiden miesten kanssa. Tulee tosi halpa vaikutelma, ett jakelee kelle vaan. Sulla on jo lapsia pysy siinä!! Pysyy mainekin hyvänä!!!!