Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisen lapsen olet jättänyt viikoksi hoitoon ja lähtenyt itse lomalle?

Vierailija
31.03.2012 |

Tuossahan tuo kysymys tulikin. Kokemuksia kaipaisin minkä ikäisen olet jättänyt hoitoon (isovanhemmat tai joku muu hoitaja) ja kuinka viikko meni, niin lapsilla kuin vanhemmillakin?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asti isovanhemmille matkojen ajaksi. Varhaislapsuudestani en muista mitään, mutta ala-asteella tuntui pahalta jäädä isovanhempien luokse.

Itse otamme mieheni kanssa lapset aina mukaan lomille. Työmatkat ovat asia erikseen, mutta silloinhan toinen vanhemmista on aina kotona.

Vierailija
2/40 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en ole vielä jättänyt, enkä luultavasti jätäkään. Lomailu ja reissut on lapsillekin niin tärkeitä että kulkevat teini-ikään asti mukana.

Miehen kanssa ollaan käyty kaksin pari vuotta muutaman päivän reissuilla syksyisin- se riittää meille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut max neljä yötä, ja se oli työmatka. Ikävä kauhea. Miksi pitäisi lomailla pitkät lomat ilman lapsia??? En tajua.

Vierailija
4/40 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman lapsia (2,5v, 6v ja 7v). Mukavalta tuntuu saada viettää aikaa ihan rauhassa kahdestaan puolison kanssa! Uskoisin että lapset selviää ihan hyvin kotona, tutun hoitajan kanssa.

Jos ap olet lähdössä itse, niin lähde hyvillä mielin ja nauti olostasi!

Vierailija
5/40 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähti kahden viikon(!) häämatkalle, tyttö 10kk(!!) meni ensin serkkuni vanhemmille viikoksi, sitten vaimonsa vanhemmille viikoksi..

Vierailija
6/40 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut paljonkin pienenä pois kotoa, mutta en koskaan niin, että vanhempani olisivat lähteneet lomalle.

Jo 7-vuotiaana saatoin olla kolme viikkoa serkkujeni perheen kanssa heidän mökillään, mutta tämäkin täysin vapaaehtoisesti, koska itse halusin.

Pakosta minua ei ole koskaan viety hoitoon kuin kolmeksi yöksi kerrallaan. Viikkoon siis ei ole ikinä ollut tarvetta.

Ja lisään vielä, että olen ollut hyvin paljon esimerkiksi isovanhemmillani hoidossa myös öitä, mutta koko viikkoon ei tosiaan koskaan ole ollut tarvetta.

Miksei voisi lomailla vaikka hieman useammin, mutta hieman lyhyemmän aikaa. Esimerkiksi pitkä viikonloppu torstaista sunnuntaihin?

Vierailija
7/40 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen kerran viikoksi jätin 3-vuotiaan isovanhemmille. Hirveä ikävä ja huono omatunto...

Vierailija
8/40 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nyt 6 ja 9v.

Vierailija
9/40 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se hienoa mennä ja kiitos vain vanhemmilleni.Ollaan tosiaan erottu exän kanssa.

Vierailija
10/40 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liittyy siihen jättääkö lasta viikoksi hoitoon?

Me ollaan jätetty joka vuosi viikoksi lapset mun siskolle ja menty etelään. Siitä asti kun lapset on olleet 2v. Lomailtu ollaan myös koko perheen kesken, nytkin oltiin kuukausi sitten kahdestaan etelässä ja syksyllä mennään koko perheellä. Joten lapsetkin kyllä pääsee reissuun.

Hyvin on aina mennyt. Ikävä on välillä mutta ei mitenkään ylitsepääsemätön. Lapset ottaa ajan takasin sitten kun ollaan tultu takaisin, pari iltaa ovat sylissä tiiviisti ja kiukuttelee vähän enemmän. Sitten se tasottuu.

Vierailija
11/40 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen viikon, lapselle siis

mä jätin tasan 1-vuotiaan, kun aloitin opiskelun ja hoitopaikkaan ei vielä päässyt. hyvin meni, loppui imetyskin siinä samassa kivuttomasti.

Vierailija
12/40 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin ekan kerran 10 päivää matkalla, isovanhemmat hoitivat kotonamme. Sen jälkeen olen ollut pari kertaa 7-10 vrk:n matkoilla ja lapset myös välillä pari viikkoa mökillä isovanhempien kanssa (4 & 6v lähtien). Ihan hyvin on aina mennyt, kerran lapset olivat kilpaa oksennelleet ja mummi siinä mukana myös, mutta ei sen vakavampaa. ;)

Vierailija
13/40 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta 10 yötä olivat vanhemmillani, kun nuorin oli 5v. Itse olin silloin töissä ja mies sairaalassa. Lapsilla kesäloma, eikä siis hoitajaa.

Lomia minulla on niin vähän, että ilman lapsia en niitä vietä. Menkööt mummoloihin silloin kun minä olen töissä. Jos siis haluavat.

Vierailija
14/40 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme 5 päivää matkoilla ja lapsi mummojen hoidossa kotonaan.

Seuraavan kerran kouluiässä lomahoidossa kummeilla viikon.

Vierailija
15/40 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pisin "loma" ilman häntä ja sisaruksia on ollut yksi yö.

Vierailija
16/40 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi ehti 4-vuotiaana olla kerran pitkän viikonlopun. Yökylässä käyvät todella harvoin muutenkaan, vanhempi nykyään enemmänkin kavereilla. Mummut on tuttuja ja hoitavat usein päivällä, mutta yöksi kotiin.

Meille lomat ja matkat on perheen yhteistä aikaa. En haluaisi jättää lapsia pois niistä elämän kohokohdista.

Vierailija
17/40 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähdimme häämatkalle. Kaikki meni hyvin ja mummi pärjäsi hyvin lapsen kanssa.

Vierailija
18/40 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

5v poikani viikoksi jollekin hoitoon..huh. Karmiva ajatuskin!

Oon itse ollut lapsena kyllä paljonkin hoidossa ja pitkiä aikoja, ja se oli ainoastaan kivaa. Mutta meillä ei ollutkaan kotona kaikki kunnossa.

Vierailija
19/40 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli 1v ja 9kk ja kuopus 6kk. Olimme viikon Teneriffalla, että saimme nukkua ja hoitaa samalla parisuhdetta. Olimme tosi tiukilla kun lapsilla oli niin lyhyt ikäero. Siskoni miehensä kanssa toimi hoitajana.

Vierailija
20/40 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tulisi mieleenikään jättää häntä kotiin ja lähteä itse lomalle.