Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylioppilaat, yliarvostettuja

Vierailija
31.03.2012 |

pelkkää turhaa nippelitietoa suurin osa. Mihinkään ammattiin ei ole valmiuksia. Miten esim parin vuoden takainen bb-tähti on voinut läpäistä lukion.. Ei osannut edes pohjoismaita nimetä. Työtä tekemällä oppii, sanokaa minun sanoneen.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..nyt DI:ksi. Ainakin pohjaitietoja sai näitä opintoja varten. Ja kait jotakin oppikin, kun eximia oli huonoin arvosana.

Vierailija
22/30 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, parhaat lääkärithän on niitä, joilla ei ole mitään alan koulutusta kokemus opettaa valelääkäriä enemmän kuin opiskelu.

Vai mikä tämän älyttömän vertauksen funktio oli?

Se nyt on ihan fakta, että ylioppilaalla ei ole mitään erityisiä edellytyksiä tai valmiuksia työelämässä yhtään mihinkään, ja jatko-opinnoissakin etua on vain mikäli lukenut lukiossa oikeista aineista oikeat kurssit. Nämä perushommat joihin nykyajan yo työelämässä voi päästä (kaupan kassa, siivous ym) ovat töitä jotka opitaan tekemällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennustyömaalla ei ole muita ylioppilaita kuin minä, olen harvinainen otus. Sama kateellinen asenne on sielläkin. Mestaritkin on pk- pohjasia.

Vierailija
24/30 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänä päivänä ylioppilastutkintoa mitenkään erityisesti enää arvosteta. Koulu kuin koulu, lukio tai amis.

Tutkinnon suurin merkitys on siinä, mitä jatko-opiskelupaikkoja se avaa.

Vierailija
25/30 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhä edelleen jotkut pitävät ammattikoulua jotenkin alempiarvoisena paikkana, vaikkei se sellainen todellakaan ole. Kyllä myös "duunareita" tarvitaan, eivät kaikki voi olla korkeasti koulutettuja.

Vierailija
26/30 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

peruskoululaisella huomattavasti vähemmän. Ei mitään sen ihmeenpää :D

Vierailija
27/30 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täynnä elämää, kuolemattomia, huolettomia.

Ainakin sen yhden päivän ja sitä on ilo katsoa :)

Vierailija
28/30 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä että ylioppilas olisi yliarvostettu. Vuosikymmenien aikana status on laskenut kuin lehmän häntä eikä pelkillä lukion papereilla ole enää mitään arvoa kenenkään silmissä. Ällärivinkin hyöty on nykyään pelkästään jatko-opintoihin haettaessa saatavissa lisäpisteissä, ja tähänkin on joissain yliopistoissa muutaman vuoden aikarajoitus minkä jälkeen on sama vaikka arvosanat olisivat A:ta.

Lukiossa opitusta... Jos ei jatkuvasti ylläpidä tietojaan ja harjoita taitojaan, unohtuvat triviaalit, käytännössä täysin hyödyttömät, asiat yllättävän nopeasti.

että saa kavereita, luo verkostoja, pitää hauskaa, nauttii nuoruudesta ja samalla jopa oppii jotain hyödyllistä elämästä.

Vierailija
29/30 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä tekemällä oppii, sanokaa minun sanoneen.

Hauskaa vittuilua noista "kirjaviisautta" halveksivista rasvasormista :D

Ihan vakavissaan - niille, jotka ehkä kirjoittelivat ketjuun tosissaan: ylioppilaat ovat vielä nuorilla, ja harvalla sen ikäisellä on kovin paljon elämänkokemusta. Se karttuu pikku hiljaa.

Itse läpäisi lukion ihan helposti ja moni siellä opittu asia ehti unohtuakin. Mutta eipä yleissivistys taida paljon kummoisempi jollain amislaisellakaan olleen.

Vierailija
30/30 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei Ylioppilastutkinto merkkaa tänä päivänä mitään. Itekin sen,korkeakoulut ja pitkän työhistorian omaavana sanon että KAIKESTA on vähän hyötyä ja vain yhdestä asiasta ei mitään.

Varsinkin jos ylioppilaalla ei oel laajaa matematiikkaa, ei hän voi mitenkään ylpeillä tutkinnolla.

Nopea testi on kysyä ihmiseltä paljonko on kolme potenssiin seitsemän. Jos ihminen ei kykene laskemaan tätä minuutissa, TAI VIELÄ PAHEMPI, ei edes yritä ja venkoilee tai peittää epävarmuutensa naurulla, voi älykkyydestä tehdä omat johtopäätökset.

Tän tehtävän ratkaisee oikein ilman kynää ja paperia noin 60% tuntemistani ihmisistä minuutissa, yllättävän vähän.

Siis,paljonko on kolme potenssiin seitsemän ?

Testasin äsken, ja pystyin kyllä tuon laskemaan, mutta ei tuo nyt ihan normaalia päässälaskukamaa mun mielestä ole. Luulen, että työkavereistanikei puoletkaan pysty tuota laskemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan