Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten oppia rakastamaan itseään?

Vierailija
30.03.2012 |

Tajusin juuri, että ongelmani ei olekaan se, että muut eivät pidä minusta. Se on lähinnä harhaa, koska minulla on ystäviä paljon. Kuvittelen vain, ettei kukaan minusta oikeasti pidä. Lamppu syttyi päässäni: ongelmani onkin perimmiltään se, etten ITSE pidä itsestäni. :(

Onko ylipäätään mahdollista oppia enää aikuisena pitämään itsestään?

Mun vauriot on saaneet alkunsa lapsuudessa, mt-ongelmaisen alkoholisti isän varjossa eläessä.

Kohtalotovereita?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä hei. Onhan meitä enemmänkin :/ Tosiaan ihan uusi ajatus mulle tämä, että se onkin minä jolle minä en kelpaa, ei ne muut. Jotenkin lohdullinen ajatus kaikessa kaameudessaan. Jos vaikka itse itseni oppisin jonain päivänä hyväksymään. Kun kaikkien maailman ihmisten hyväksyntää on mahdotonta saavuttaa.

t:ap

Vierailija
2/6 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähä sama juttu, paitsi että perhe on aina kohdellut hyvin. Mutta jotenkin olen saanut käsityksen etten ole tarpeeksi hyvä vaikka mitä tekisin. Tuntuu siltä ettei kukaan oikeen tykkää musta. Kai sitä pitää alkaa huolehtia itsestään ja alkaa hieman itserakkaaksi. Jos vaikka puhuisin enemmän omista asioistani muille :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eheytymisprosessissasi kun olet oivaltanut tuon itsekunnioituksen ja rakastamisen puutteen. Minusta tuntuu, että muutos lähtee liikkeelle pienistä asioista. En osaa sen kummemmin auttaa, mutta koita löytää itsestäsi pieniä asioita, joista olet ylpeä ja jollaiseksi itsesi koet. Ja niistä rakennat sitten itsesi ja suhteesi itseesi. Voisit vaikka listata sellaisia asioita, jotka koet hyviksi puoliksesi, paperille?

Vierailija
4/6 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oppiaksesi uusia ajatuspolkuja. Mutta aloita jo nyt tänä viikonloppuna ja vikojesi luettelemisen sijaan kirjoita päiväkirjaan oikein pitkä listä kaikesta siitä missä olet hyvä. Hyvä leipomaan pikkuleipiä, hyvä ystävä, hyvä värisilmä,,?

Tee ainakin 2 kertaa päivässä kivoja asioita, joista nimenomaan sinä nautit. Kuuntele vaikka musiikkia 30min korvanapeista, lue lehti rauhassa, nuku pienet päiväunet. Muistuta itsellesi, että olet ansainnut itseltäsi kaikkea hyvää.

Vierailija
5/6 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut sellaisila osa-alueilla etten niille mitään mahda, mut joitakin voinen hiukan työstää... Siispä toimeen. Onnea sullekin ap eheytymisen tiellä!

Vierailija
6/6 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yritän pikkuhiljaa muuttaa ajatuspolkujani ja etenkin oppia antamaan heikkoudet ja virheet itselleni anteeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan