Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**KESÄKERTUT PERJANTAINA**

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa varovasti uskoa, että tää pikkuinen pysyy kyydissä. Mutta nyt jännittää se np-ultra ensi ti. Toivotaan niin miehen kanssa, että kaikki on hyvin ja pikkuinen on terve...... No, ei mitään riskitekijöitä pitäisi olla ja lopullinen totuus selviää vasta vauvan synnyttyä, mutta silti sitä toivoo ja miettii...... Olo alkaa olla selvästi parempi. Huono olo vaivaa, mutta oksentelua ei ole ollut muutamaan päivään ilman tai kera Postafenin, joka mulla on olotilaan tuonut helpotuksen. Suunnaton väsymys kyllä painaa. En todellakaan ollut vuosi sitten näin väsynyt, vaikka olin vuorotyössä. Mutta, tilanteeseen vaikuttaa varmasti 6kk poika, kuten olen jo aiemminkin maininnut...

Kävimme tänään pojan kanssa jälkitarkastuksessa, kun hänellä oli lisäkives- ja munuaisaltaantulehdus. Kaikki näyttäisi nyt olevan ok, lopullinen viljelyvastaus pissanäytteestä saadaan ma. Jatkotutkimukset tehdään 12.12. Sillioin on virtsateiden röntgen ja kivesten ultraääni. Vastaukset saamme 15.12. ja siihen asti kiva harrastuksemme, vauvauinti, on kielletty. Koska tutkimukset ovat kesken ja tulehduksen syy epäselvä, riskit sen uusiutumiseen halutaan minimoida. Toivomme, että tämä oli yksittäinen, kurja tuuri ja että voimme jatkaa harrastusta hyvillä mielin ensi vuoden puolella...

Charlotte ja poika pian 6kk ja rv12 tasan

Vierailija
2/13 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaatkas kuka on kauhee lörppä?

No minä!

Jostain syystä tuli kauhea tarve kertoa äidille raskaudesta, ja niin sitten kerroin. Ja kun kerroin omalle äidille, niin tottakai piti soittaa myös miehen äidille..

Että sellaista.

Ja me kun ajateltiin kertoa vasta reilun parin viikon päästä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut ihan erinomainen olo. Ei mistään ole kolottanut eikä oksettanut. Mutta kyllä sielä masussa on joku ihan selvästi. Mieskin eilen illalla sanoi,että ihan selvästi masussa liikkuu joku.

Kesä06 minä alkuraskaudessa olin todella miss harvapää. En muistanut kovinkaan hyvin mitään ja unohtelin lahjakkaasti palavereja sun muita tärkeitä asioita,mikä ei ole minun tapaista. Neuvolassa klö sanoi,että se on ihan normaalia,ettei kannata turhaan sitä pelästyä.

MRS.Marple: minä tunsin myös ihmeellistä kuplintaa kohdussa. Ja masun nahka kupruili sillä tavalla ihmeellisesti. Ja sitten sellainen pallo meni puolelta toiselle. Nyt se tänään on taas ollut pääasiassa vasemmalla puolella. Kaipa se siitä ennen iltaa keskelle menee. Tai sitten siirtyy toiselle puolelle.

Pitäisi alkaa tekemääm verhoja jouluksia,mutta kun ei millään jaksais. Toisaalta kun huomenna saadaan vieraita niin olisi ihan kiva jos olisi jo keittiössä jouluverhot.Katsotaan nyt iskeekö inspiraatio.

Lilli81 11+6

Vierailija
4/13 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana lukee kaikkien kokemuksia.

oon nyt rv 9+4 ja tulossa on luomu vauva ja tärppäs ihan ekayrittämällä.

on jotenkin epätodellinen olo kun ei oo vielä kuullut sydänääniä tai muuta sellasta kun meidän neuvolassa ei niitä yritetäkkäään kuulustella enne kuin rv 11. parin viikon päästä on np-ultra ja pelottaa ihan älysti jo nyt! mitä jos kaikki ei ookkaan kunnossa!? antaako kohdunulkopulinen jotain merkkejä aina, tai jos vaavi onkin jo lähtenyt enkeliksi? LA on 19.6.

onneks ei ole ollut miään pahoinvointia et on pystynyt oleen töissä. oon vaa ihan yltiö väsy ja tisut on aikast arat!

Vierailija
5/13 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voin sanoa, että aamu on ollut hyvä. Paha olo alkaa nähtävästi väistyä. Söin tänään ihan aamupuuron, eikä ole yhtään huono olo. Jee!

Pakko oli vetää jo tänään mammafarkut jalkaan. Kyllä ne omat housut vaan puristaa, varsinkin iltapäivästä alkaa olla jo tosi tukala olo kun tulee turvotukset päälle. Kyllä se maha aamullakin pömpöttää vähän.

Eilen olin 12 tuntia töissä ja kun tulin kotiin niin mies ei ollut tehnyt mitään meidän kodin hyväksi. Sänky oli petaamatta, tiskit tiskaamatta, ruuanlaiton (itselleen) jämät olivat pöydällä ja kaiken lisäksi se oli syönyt mun kinkut. (Meillä on omat kun muuten mä en ikinä edes näkisi leivän päällisiä) Kyllä otti pattiin. Olin vielä nälkäinen ja väsynyt, oli räjähtäminen lähellä. En räjähtänyt, vaan asiasta rauhoituttuani huomautin. Mies (yllätys yllätys) suuttui. Nyt aamulla tilanne näyttää hieman valoisammalta. Mutta miut olisi niin helppo saada hyvälle päälle petaamalla se sänky ja tiskaamalla, mutta on vissiin älyllisesti liian vaativa homma. Tuntuu vaan, että itse on raskaana ja väsynyt niin toinen ei voi kantaa kortea kekoon.

Hirveetä vuodatusta, mutta uskon, että täällä on kohtalotovereita.

Mutta hyvää päivän jatkoa kaikille!

T: Tytteli-83 rv 10+2

Vierailija
6/13 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä aikaiset aamuherätykset ovat välillä tosi väsyttäviä, mutta toisaalta on ihana päästä ajoissa töistä. Paha olo jatkuu, aina kun ei ole syönyt vähään aikaan, tulee tosi kuvottava olo. Tänään ei aamulla löytynyt oikein mitään mileuista jääkaapista ja sitten oli pakko syödä väkisin keksi, ettei olisi oksentanut. Oksentanut en ole kertaakaan, mutta olo on silti aivan hirveän yököttävä. Esikoisesta ei ollut näin pahaa oloa. Tai sitten sen on jo unohtanut neljän vuoden aikana:)

Tänään aamulla tunsin ihan selvästi kovettuneen vatsan. Kun oli hirveä pissahätä, tuntui, että maha oli tosi iso, ja ihan kova. Ihana tunne huomata, että masu on kasvanut :)

Enää 3 yötä ja on eka neuvola, eli maanantaina. Meinaan pyytää kuuntelemaan sydänääniä, jos ei käy, niin sitten yksityiselle ultraan. Pakko saada vähän lisää tietoa vauvasta! Kyselin aiemmin niistä sydänäänien kuuntelemisesta, ja joillakin oli tosiaan kuulunut jo 8-9 viikoilla!

Tässä tärkeimmät, ensi viikolla on tarkoitus alkaa kertoa vauvasta läheisimmille. Ihanaa, että saa jakaa tämän tiedon vihdoin. Esikoisesta kerrottiin vasta noin 20 viikolla. Jaksamista kaikille Kesäkertuille! Onko kesäkuun2006 vauvoille Yahoossa tmv. omaa listaa?

T.Kamu 8+4, poitsu -02

Vierailija
7/13 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut esikonen alkuviikon oksennutstaudissa, ja mies sai sen pari päivää sitten. Vielä kävi yöllä oksentamassa...Itse olen toistaiseksi välttynyt taudilta (koputtaa puuta...). Täällä Oulun suunnalla sitä on kuulema tosi paljon liikkeellä, miten muualla Suomessa?

Itekkään en ole kunnolla nukkunut pariin yöhön ja iltapäivästä iskeekin armoton väsymys. Onneksi on viikonloppu edessä!

Huomenna ois yhdet tuparit, mutta taitaa jäädä välistä. Ärsyttää kun entiset vähän juhlavammat houstu eivät mahdu päälle, eikä oikein raskis ostaa mammajuhlahousuja. Vanhat farkut vielä menee päälle, kun ovat malliltaan joustavat ja matalavyötäröiset. Pitänee tässä kuitenkin kohta suunnistaa H&Mlle katsomaan uusia housuja. Niissä vain on melkein aina se resorivyötärö, mistä en oikein välitä.

Paha olo alkaa kyllä hellittämään. Aamulla jopa kahvi maistui hyvältä. Tulis nyt vain viikkoja lisää, niin vois aloittaa lisäraudan, jos väsysmys sitten helpottaisi.

Mukavaa viikonlopun odotusta kaikille!

sokuri rv 11+4, ja poika -03

Vierailija
8/13 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä keikutaan ja olo on hyvä väsyttää vaan =)

Kamu taisi kysellä noista yahoolistoista, yksi lista löytyy kesämasut :D

http://groups.yahoo.com/group/kesamasut/ siellä on melko vilkasta keskustelua ja ainakin kesäkuisia odottajia muutamia =) siellä on myös haikaralista ja iloiset odottajat =)jälkimmäinen varsinkin kaipaa lisää ihmisiä =) tervetuloa mukaan =)

Ja sitten, kysymys unohtelusta. onko teillä muilla sellasta että tuppaa unohtamaan asioita ? mä en käsitä esmes kun tänään lähdin töihin (kuten joka arkiaamu) ja aina lähtiessä laitan kellon ranteeseen ja sormukset sormeen niin nyt en vaan ilmeisesti muistanut laittaa toista sormusta (molemmissa nimettömissä sormukset ja tänään vaan kihlasormus tuli mukaan ).. ja muutenkin unohtelen avaimia, ovea laittaa lukkoon yms.. :D

Ja hammaslääkääriin pitäs soitella että miten on odottavan äidin ja puudutuksen kanssa.. kuulin kaverilta ettei moinen yhdistelmä onnistu ja en kyllä suostu porattavaksi ilman puudutusta =/ täytyy peruutella aika, joka varattu ennen raskautta..

-Kesä06 9+3-

Vierailija
9/13 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lopen uupunut yrjöämiseen!!! En muuta ole tehnyt pariin pvään kun oksentanu sen ulos mitä ikinä mahaan ehdin saadakkaan :((((

KESÄ06; mun isä on hammaslääkäri ja kyllä raskaanaolles saa puuduttaa. Mulla 2 lasta ennenstään ja on puudutettu ennenkin eikä mitään riskiä. Sehän on paikallis puudutus eli ei mene koko kehoon ja sikiöön asti.

Menin ja ostin sitä Heksavitia, B6-vitamiini valmiste kun sitä niin kovasti on suositeltu jne. No, mulle lääkäri sanoi ettei suosittele koska se on pyridoksiinia ja sillä on epämääräinen tutkimustulos mahdollisesta sikiön epämuodostumista aiheuttava tekijä ja munuaissyöpää aiheuttava tekijä. Heksavitin käyttöohjeissa lukee ettei suositella suuria määriä raskaanaolles. No, mä jätin suosiolla väliin kun en uskalla riskeerata mitään.. Nyt sitte kokeilen lekurin ja neuvolan suosittelemaa lactophilusta, joskos sekään mitään hyödyttää :/

Että tämmöistä. Mutta menen taas koska kohta tulee kaares *huokaa*

Marieela 8+5

Vierailija
10/13 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kova kiire, mutta äkkiä käyn teille kertomassa! Eilen oli eka neuvolalääkäri, ja ihanaa, siellä masussa todellakin asustelee joku! Sydänäänet kuuluivat loistavasti ja tuli ihana mieli!!!! Nyt odotan malttamattomana ultraa!

Hyvää viikonloppua kaikille!!!

t.susse 12+1

Vierailija
11/13 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana päivä = perjantai, eikä huomenna tarvitse nousta aikaisin aamulla töihin! Huomenna ollaan menossa katsomaan kavereita ja heidän viikon vanhaa prinsessakääröään, kun kutsu tuli. Mitäköhän sitä veis mukanaan tuliaisiksi? Postissa pistettiin jo sellainen puolipotkupuku, mutta aattelin jos leipois jotain, vai? Ideoita? Jo joskus äitiyslomalla olleet, mitä kaipasitte?

Mahassa tuntuu joskus sellaisia ilmakuplia, kutittaa sisältä päin niin että naurattaa ihan ääneen. Onko muilla vastaavaa? Aattelin jos vaikka rääpäle siellä kääntyilee ja möyrii jo, voiko näillä viikoilla?

Kaunista päivän jatkoa!

(Ihana utuinen aamu oli... :)

Marple & Rääpäle, rv 10+6

Vierailija
12/13 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma-ke meni mulla erikoistumisopintojen parissa, enkä illalla jaksanut enää yhtään mittää. Luulin jo kyllä, että oksentelu olisi loppunut, mutta ei. Eilen oli varmaan pahin päivä tähän mennessä. Koko iltapäivän ja illan oksensin puolen tunnin välein... Ehkä se alkuviikko oli sen verran rankka, että tuli tällainen takaisku. No, neljä päivää söinkin jo lämmintä ruokaa eli taas voidaan jatkaa viililinjalla... :)

Ensi tiistaina vihdoin np-ultra!! Aika monella muullakin taisi olla alkuviikosta.

Minäkin muuten mielestäni tunnen jo suurentuneen kohdun siellä alavatsalle, eikös se ole jo ainakin greipi kokoinen tässä vaiheessa rv 11+6 eli kai sen voi jo tuntea??

Eipä muuta, katotaan alkaako iloinen iltapäivän yrjöputki piakkoin :/

Vierailija
13/13 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin alkuviikolla hm:ssä ja sielä oli harmaita ja mustia housuja ilman resoria. Ne oli vähän korkeemmat edestä, taisi olla muotolaskokset sivuilla ja nappikuminauhasäätö. Kannattaa käydä kattomas. Sinne oli tullut muutkin kivaa.