Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä noita kampaamonurisijoita..

Vierailija
30.03.2012 |

Jos tuotteessa tai palvelussa on virhe niin asiakkaalla oikeus hyvitykseen. Mistä se kampaaja ikinä tietää tehneensä väärin jos asiakas ei anna palautetta? Ei pelkkä jaloilla äänestäminen kerro oikeastaan mitään.

Itselleni kampaaja mokas kerran pahasti, piti olla heleän oransseja ja vaaleita raitoja, tuloksena oli harmahtavan ruskea sekasotku. Kampaaja itekin sen hokas ja tarjosi ilmaisen korjauksen, tietenkin.

Esim tuolla alempana se joka joutui hyvän vakkarikampaajan "sijaiselle". Eikös ois ollut reilua mennä valittamaan kun vakkari taas paikalla ja vaatia korjaamista.

Ei ihme ettei suomessa tarvi tehdä laatua kun ihmiset kelpuuttaa ihan mitä tahansa eikä vaadi oikeuksiaan.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakkaita tulee ja menee niin paljon että useimmilla päivät aina täys ettei mitään väliä vaikka muutama äänestäiskin jaloillaan. Täälläkin moni haukuttu kampaaja porskuttaa silti vuosikausia eli asiakkaita riittää. Ja jos kerran joku mokais mun hiukset täysin niin taatusti sais myös korjata ne. Enkai rupea maksamaan toiselle kampaajalle korjaamisesta.

ap

Vierailija
2/19 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäis katsoa peiliin että miksei

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vaan ei uskalla ottaa vastaan tarjottua "korjaamista" jos ei kampaajan ammattitaitoon mokan jälkeen luota niin paljoa että antaisi sen enää yrittää tehdä mitään hiuksiin. Esim. mä kävin kerran lähiökampaamossa värissä, ja 6-asteisesta ruskeasta tuli melkein musta. Kun huomautin kampaajalle että on aivan liian tumma minulle näytettyyn väritupsuun nähden, hän myönsi ja tarjosi että tekee ilmaiseksi ns. purkupesun jossa väriä vaalennettaan. En uskaltanut ottaa kun pelkäsin että se mamma tuhoaa hiuksiani vielä pahemman näköiseksi, vaan menin keskustaan vakkaripaikkaani korjauttamaan jäljet.

Vierailija
4/19 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaaja itekin sen hokas ja tarjosi ilmaisen korjauksen, tietenkin.

Jos kampaajalle sanoo, että eihän tuo nyt olekaan sen värinen kuin piti olla, niin eiköhän aika moni kampaaja sano, että ihan hyvältähän tuo näyttää, rahat tänne, kiitos vaan.

Sun kampaaja tarjosi ilmaisen korjauksen. Mun kampaaja tarjosi uutta maksullista aikaa jonnekin kahden viikon päähän. Mun olisi pitänyt maksaa tuplahinta väristä siis, ja kulkea väliaika sen omituisen värisen tukan kanssa, jonka sain.

Oli veljen häätkin tulossa, joten kun kerran joka tapauksessa piti maksaa, niin maksoin mieluummin sitten toiselle kampaajalle, jolta sain ajankin seuraavalle päivälle. Tietysti alkuperäiselle kampaajalle ei kylläkään jäänyt epäselväksi miksi en enää sinne tullut ikinä.

Jos sulle on osunutkin reilu kampaaja, joka huomasi itsekin virheensä, niin kaikki eivät ole yhtä asiakaspalveluhenkisiä.

Vierailija
5/19 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kerran sanonut ettei väri ollut sitä mitä piti. No se kampaaja haki oikein pomonsa (joka ei mun tukkaa edes nähnyt ennen värjäystä!) vakuuttelemaan etä ihan hyvä väri. Ja että ne mallitilkut on vaan viittellisiä niissä kartoissa. Kummasti oli ennen tullut oikea väri samoilla seoksilla.. Eli se törppö oli jotenkin sekoittant värin väärin tai ootanut väärästä purkista tai jotain ja ei suostunut millään myöntämään että ei ollut lähelläkään oikeaa. Kerroin tapauksesta tutuille ja parikin vaihtoi paikkaa ihan solidaarisuudesta. 2

Vierailija
6/19 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä olisit tehnyt, jos olit sanonut kampaajallesi, että ei siitä tuollainen harmahtava sekasotku pitänyt tulla. Ja kampaajasi olisi sanonut, että ihan hyvältähän tuo näyttää.

Miten olisit siihen reagoinut? Olisitko alkanut inttämään, nostanut metelin, selittänyt rauhallisella syvällä äänellä sun näkemyksesi sovitusta väristä, vai mitä olisit tehnyt? Millä keinoin uskot saavasi kampaajasi pään kääntymään ja hänet korjaamaan virheensä, jos kampaaja on sitä mieltä, että väri on ihan hyvä.

Ja jos saisitkin kampaajan pään jotenkin kääntymään, niin uskaltaisitko antaa kampaajalle mahdollisuuden korjata virheensä luottaen, että kyllä siitä väristä toisella kerralla varmasti hyvä tulee? Ja vieläkö kaiken jälkeen käyttäisit iloisin mielin samaa kampaajaa?

Kerrohan ap, miten sinä tekisit.

Vierailija
7/19 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kerran seuraavana päivänä takaisin samalle kampaajalle, kun leikkauksessa jäi ns. laiskoja paikkoja. Kampaaja loukkaantui verisesti eikä suostunut enää sen jälkeen leikkaamaan hiuksiani. Kampaamossa oli siis useita kampaajia, ja hän laittoi seuraavalla kerralla jonkun toisen leikkaamaan hiukseni. Oli siis itse tulossa, mutta minut nähtyään kääntyi takaisin takahuoneeseen.

Vierailija
8/19 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pysyisin kannassani. Ihan samallalailla kuin vaikka ravintolassa: annos lähtee takaisin keittiöön jos en ole siihen tyytyväinen siis jos vaikka se on jo ihan kylmä tai uuniperuna esim raaka tai pihvi, vaikka halusin kypsänä tms. Vain typerys jää hymistelemään, että "joo, ihan hyvää oli.." ja maksaa 50e kamalasta ruoasta ja lähtee kiukkusena hesen kautta kotiin.

Jokainen mokaa joskus, se on inhimillistä, mutta suomessa palvelujen ostaminen on niin kallista, että kyllä rahoille pitää saada vastinetta. Ei tarvitse räyhätä vaan asiallsesti sanoa, että tämä ei vastaa luvattua tai sovittua jne.

ap

Vierailija
9/19 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

multa lähtee joku, mutta naapurista tulee uusi tilalle.

Vierailija
10/19 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Ei tarvitse räyhätä vaan asiallsesti sanoa, että tämä ei vastaa luvattua tai sovittua jne.

ap

Mitä sinä teet sen jälkeen, kun olet asiallisesti sanonut ja kampaaja vastaa siihen, että hänen mielestään väri on ihan hyvä.

Sun ravintolavertaus ei ole hyvä, sillä ravintolassa tarjoilija todellakin vie annoksen takaisin keittiöön heti, kun asiakas siitä huomauttaa.

Mutta kuten useampi on jo tässä ketjussa sanonut, niin erittäin moni kampaaja sanoo valittavalle asiakkaalle, että kyllä se väri on ihan hyvä. Eli homma ei toimi yhtä automaattisesti kuin ravintolassa tai sinun kampaajasi kohdalla. Mitä teet silloin.

Yritäpä nyt vastata kiertelemättä tai unohtamatta mitä kysyttiin.

Vierailija
11/19 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totean vain, että tämä ei vastaa sovittua ja haluan joko korjauksen tai hyvityksen. Ilmoitan, että otan asian tiimoilta myös yhteyttä kuluttajaneuvojaan, joka osaa antaa minulle "selvitysasiamiehen" yhteystiedon. Kampaamoalalla on tällainen riitatilanneratkoja, joka antaa puolueettoman lausunnon tilanteesta. Sen päätöksen jälkeen katson sitten mihin tilanne johtaa ellei kampaaja ole itse ottanut sitten sitä ennen asiaa hoitaakseen.

Eikä muuten ns. laadukkaissakaan ravintoloissa saa aina hyvää ruokaa tai palvelua. Olen törmänny tosi töykeäänkin kommentointiin vaikka annos oli ihan väärä :)

ap

Vierailija
12/19 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin tulisikin toimia. Itse työskentelen kampaajana ja olen joskus joutunut korjaamaan omia ja muidenkin jälkiä. Jos asiakas on tyytymätön niin mielellään teen mitä voin korjatakseni virheen, johtui se mistä hyvänsä. Asiakkaatkin voisivat muistaa että joskus esim. väri voi tulla tummempana jos hiukseen on kertynyt metallia vesijohtovedestä tai klooria uima-altaasta ja nämä eivät näy päälle vaan vasta sitten kun väri reagoi näiden aineiden kanssa. Mutta pointti oli siis se että meillä on velvollisuus korjata omat virheemme VELOITUKSETTA, johtuivat ne mistä hyvänsä. Nyt tämä kuullostaa siltä että mokailisin koko ajan mutta siis tekevälle sattuu alalla kuin alalla ja jokainen kunnollinen tekijä kyllä haluaa pitää asiakkaansa. Rohkeasti siis vain suuta auki, se voi loppujen lopuksi olla tosi pieni asia mikä korjaa tilanteen.

Vierailija
13/19 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olet valmis tarpeen tullen riitauttamaan asian vaikka jo kuluttajaviranomaisten avulla.

Aloituksessasi et ymmärtänyt tyytymättömiä kampaamoasiakkaita. Alatko nyt jo yhtään ymmärtämään, vai vieläkö jatkamme tätä jankkaamista?

Vierailija
14/19 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan tekiessä sattuu, mutta vastuullinen kampaaja toimii juuri noin: korjaa virheensä. Joskushan kommunikaatio voi kertakaikkiaan pettää, asiakas selittää vaikka haluavansa semmosen ja tämmösen ja mielikuvat toiveista voivat saada asiakkaalla ja kampaajalla erilaiset tulkinnat :)

ap

Vierailija
15/19 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi korottaa ääntä, ei tarvi reuhata eikä käyttää kelvotonta kieltä. Asiat voi nätisti hoitaa asioina, vaikka törkeän virheen kohdalla varmasti menisinkin valitusketjussa eteenpäin.

En tosiaan ymmärrä niitä nurisjoita edelleenkään jotka ei hoida asiaa heti kampaajan kanssa vaan vuosien päästä netissä.

ap

Vierailija
16/19 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan ymmärrä niitä nurisjoita edelleenkään jotka ei hoida asiaa heti kampaajan kanssa vaan vuosien päästä netissä.

Kun sille kampaajalle on jo sanonut että kampaus on järkyttävä ja kampaaja on ehkä hieman leikellyt lisää ja tulos on edelleen kamala, niin eipä siinä jaksa alkaa kauheasti enää valittamaan. Hankalaa kenenkään kuluttaja-asiamiehen on sanoa vastaako kampaus toivottua vai ei.

Minulla on juuri nyt aivan kamalat hiukset. Kampaaja leikkasi luonnonkiharat hiukseni aivan liian lyhyiksi. Veti siis hiukset suoriksi, mittasi niiden ulottuvan leukaan ja leikkasi. KLIPS vaan ja tuho oli tehty. Saan kasvattaa hiuksia vuoden että ne uudestaan ylettyvät oikeasti leukaan asti. Nyt ne ovat pörrössä pystyssä. Totta kai asia harmittaa. Enkä todellakaan mene tuonne uudestaan. Toisessa kampaamossa hieman paranneltiin tulosta.

Vierailija
17/19 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi korottaa ääntä, ei tarvi reuhata eikä käyttää kelvotonta kieltä.

ap

Ei siitä ole puhunut kukaan muu kuin sinä!

Vierailija
18/19 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle laitettiin ihan tutulla kampaajalla permanentti. Kun pesin hiukset ekan kerran niin totesin että koko "takatukka" on ilman kiharaa. Valitin ja sain korjauksen jonka seurauksena olin ilman niitä takahiuksia, siis irtosivat uuden permanentin myötä. No, enpä käy enää tuolla kampaajalla.

Vierailija
19/19 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskon että tapauksessasi vika oli hiuksissasi. Jos kovin huonokuntoiset hiukset, ei niiden käsittely onnistu niin hyvin/eivät kestä käsittelyä. Ja juuri takahiuksissa on "kulumaa", koska (jos ei ihan lyhyet hiukset) pään takaosa yleensä osuu johonkin (auton penkki, nojatuolin selkänoja, jne.) mikä kuluttaa hiuksia enemmän vert. edemmissä hiuksissa.

Hyvä tapa välttää riitatilanteet on viedä kampaamoon kuva hiuksista millaiset haluaa. Ja kampaajan pitää tietenkin sanoa jos asiakkaan hiuksista ei saa kuvan mallinmukaisia koska esim. hiukset liian ohuet tmv.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan