Nuoret äidit 18-25 vuotiaat
Millainen elämäntilanne teilä on? Missä asutte? omistus vai vuokra asunto? Miten työelämän laita? Montako lasta? Onko lapsen isä kuvioissa? Onko lainoja?
Kommentit (43)
Millainen elämäntilanne teilä on? Ihan hyvä tilanne on, mies töissä ja mä kotona lasten kanssa.
Missä asutte? omistus vai vuokra asunto? Aso asunnossa asutaan, rivari neliö. Mukava rauhallinen alue ja paljon lapsiperheitä. Kauppa, koulu ja päiväkotilähellä.
Miten työelämän laita? Miehellä normaalipalkkainen koulutusta vastaava työ. Itse olen opiskelut saanut loppuun ja ennen lapsia tein pätkätöitä. Ei siis ole työpaikkaa odottamassa.
Montako lasta? Kaksi lasta, 2v ja 5kk ikäiset. Onko lapsen isä kuvioissa? On, niinkuin aikaisemmasta tekstistä selviää. Ollaan 7 vuotta oltu yhdessä ja 3 vuotta nyt naimisissa. Ikää meillä molemmilla 24v.
Onko lainoja? Autolainaa on vielä jonkin verran jäljellä.
Ja elämäntilanteemme on todella hyvä.
Isä on kuvioissa, olemme onnellisesti naimisissa.
Lainoja on 130 000€ ja iso omakotitalo. Lainalyhennyt 650€ / kk, minä kotona eikä työpaikkaa tiedossa, mies töissä. En aio mennä töihin ennenkuin hoitovapaa loppuu, tykkään todella paljon olla kotona.
Lapsia on 2 ja kolmas on tulossa.
Millainen elämäntilanne teilä on? Hyvä
Missä asutte? Omassa omakotitalossa
Miten työelämän laita? Mies töissä, minä äitiyslomalla
Montako lasta? Rv 40+5, ensimmäistä odotellaan
Onko lainoja? Alle 100 000
vuokra-asunnossa, mies töissä, minä opiskelen ja hoidan 1-vuotiasta lasta kotona, ei lainoja.
Millainen elämäntilanne teillä on?
- Loistava :)
Missä asutte?
- Helsingissä
Omistus vai vuokra-asunto?
-ISO vuokra-asunto. Voitais ostaa oma (säästöjänkin on), mutta ei millään raaskis kun tää on niin ihana asunto ja kivalla paikalla ja maailman parhaimmat naapurit. Eli jatketaan säästämistä ja ostetaan talo joskus myöhemmin.
Miten työelämän laita?
-Molemmilla vakituinen. Mä tosin nyt hoitovapaalla.
Montako lasta?
-1
Onko lapsen isä kuvioissa?
-Totta kai!
Onko lainoja?
-Ei. (vaikka meillä on 2 autoakin)
Niin mitä ne on maksanut ja missä kun noin vähän on lainaa:O
Millainen elämäntilanne teilä on? -Asun tyttäreni kanssa kahdestaan. Hyväksi tätä sanoisin tässä vaiheessa :)
Missä asutte? omistus vai vuokra asunto? -Vuokra-asunto muutaman kilometrin päässä kaupungin keskustasta.
Miten työelämän laita? -Ei ole työtä eikä koulutusta, tarkoitus kyllä hakeutua kunhan lapsi on vanhempi. Rahaa ei ole paljon, mutta riittävästi elämiseen.
Montako lasta? -1.
Onko lapsen isä kuvioissa? -On, vaikkei asuta yhdessä enää.
Onko lainoja? -Ei.
Millainen elämäntilanne teilä on? -Kaiketi ihan hyvä
Missä asutte? -kerrostalokolmiossa
omistus vai vuokra asunto? -oma asunto
Miten työelämän laita? -molemmat vakitöissä
Montako lasta? -yksi lapsi, toinen tulossa
Onko lapsen isä kuvioissa? -on toki
Onko lainoja? -kyllä tästä asunnosta on vielä 100 000 lainaa. Remointoimme asunnon lattiasta kattoon, joten voittoakin tiedossa sitten joskus.
olin 23, kun ensimmäinen syntyi. Silloin oli jo ok-talo ostettuna. Perustimme yhteisen yrityksen ekan lapsen jälkeen ja 25v syntyi toinen lapsemme ja silloin velkaa oli yli puoli miljoonaa euroa.
27-vuotiaana saimme kolmannen lapsemme ja nyt siis odotan 4.
Talo on vuosien varrella rempattu lattiasta kattoon ja tehty kokonaan uusi yläkerta. Firma on pyörinyt niin hyvin, että olen voinut olla kotona lasten kanssa ja hoitanut vain laskutus- kirjanpito ym. muut paperihommat. Meillä on yksi työntekijä ja velkaa lyhennetään lähes 3000 kuussa.
Elämäntilanne on tällä hetkellä oikein hyvä ja olen enemmän kuin tyytyväinen ratkaisuihimme. Tuntuu tuskaiselta katsoa vierestä ystäviä, jotka edelleen sinkkuna seilaavat vuokra-asunnoissaan, vaikka bio-kello tikittelee jo kovaa vauhtia.
Millainen elämäntilanne teilä on? ihan ok, rahaa ei koskaan ole "tarpeeksi"/liikaa ja mun opiskelut stressaa, mutta muuten jees.
Missä asutte? omistus vai vuokra asunto? opiskelija-asunnossa vuokralla
Miten työelämän laita? mies on töissä, minä teen silloin tällöin sijaisuuksia
Montako lasta? kolme lasta 7,5 ja 2
Onko lapsen isä kuvioissa? on
Onko lainoja? opintolainaa molemmilla
Millainen elämäntilanne teilä on?
-Minä olin vakityössä, mies teki gradua. Olimme juuri menneet naimisiin.
Missä asutte?
-Silloin asuimme vuokrakaksiossa, josta muutimme heti vauvan synnyttyä vuokrakolmioon.
Montako lasta?
-Ensimmäisen sain siis 23v nyt olen 27 ja lapsia on 3
-Edelleen ollaan naimisisissa ja onnellisia
Onko lainoja?
-Ei ole, mutta olemme ottamassa kunhan itse saan opiskelut päätökseen. Aloin siis opiskella vuosi sitten uuteen ammattiin. Miehellä valmistumisen jälkeen ollut töitä ihan koko ajan ja tulevaisuuskin näyttää positiiviselta töiden suhteen.
Millainen elämäntilanne teilä on?
Olemme kumpikin opiskelijoita
Missä asutte?
Helsingissä kerrostalossa
omistus vai vuokra asunto?
Vuokra
Miten työelämän laita?
Miehelläni on ammatti eli voisi mennä töihin jos tulee tarve
Montako lasta?
Kohta 1
Asumme yhdessä
Onko lainoja?
Miehellä on yksi vanha laina
Hyvä elämäntilanne, onnellisia ollaan.
Asutaan Vantaalla.
Omistusasunnossa, rivitalo 4h+k.
Nyt äitiyslomalla, töihin palaan ensi syksynä.
Kaksi lasta, 2,5v ja 10kk.
Isä on kuvioissa, olemme naimisissa.
Asuntolaina.
Minä 25v., mies 28v. Ollaan naimisissa oltu kolme vuotta, esikoinen 2-vuotias ja odotan toista. Asutaan Vantaalla rivitalossa,joka on omistusasunto. Mies on työelämässä, itse olen osittaisella hoitovapaalla. Välillä teen viikonloppuisin keikkaa kätilönä/sairaanhoitajana. Asuntolainaa on.
Millainen elämäntilanne teilä on? Hyvä :)
Missä asutte? omistus vai vuokra asunto? Pori, omistusasunto.
Miten työelämän laita? Molemmat töissä
Montako lasta? 1
Onko lapsen isä kuvioissa? Ei
Onko lainoja? On
Olen 24 vuotias. Olemme menossa lapsen isän kanssa naimisiin ensi vuonna. Isä on 33v. Olemme molemmat vakituisessa työssä. Mun työsuhde samalla työnantajalla kestänyt nyt noin 6 vuotta ja miehellä 10 vuotta. Asumme omistamassamme omakotitalossa Vantaalla. Talo ostettiin viime kesänä, joten asuntolainan maksua riittää vielä n. 17 vuodeksi, mutta muita lainoja meillä ei ole. Ensimmäinen lapsi syntyy tässä kuukauden sisällä.
Näkisin, että minulla on aika hyvä tilanne moneen muuhun ikäiseeni äitiin verrattuna juurikin työn ja asunnon osalta.
Missä asutte? omassa talossa
Miten työelämän laita? Mies Töissä (vakipaikka ) ja minä töissä osa-aikaisesti (Minulla on myös ammatti)
Montako lasta? 4
Onko lapsen isä kuvioissa? On. ollu jo 8vuotta :D
Onko lainoja? On. Talolaina.
Mä sain esikoiseni 20-vuotiaana, toisen lapsen 24-vuotiaana, ja kolmas lapsi syntyi kaksi viikkoa sitten, nyt olen 26-vuotias. Kaikilla on sama isä, eli isä on kuvioissa.
Asumme kerrostalossa, neljä huonetta ja keittiö, vuokralla, ja näin aiomme pysyäkin. Omaa asuntoa ei ole tarkoituskaan hankkia. Opintolainoja kummempia lainoja ei ole, eikä tule, edes autoa meillä ei ole, eikä toistaiseksi ole tulossa. Mies tekee opintojaan loppuun vielä tämän kevään, ja sen jälkeen siirtyy keikkatyöläiseksi, koska hänen alallaan ei juuri vakituisia töitä ole. Minä olen tämän vuoden äitiyslomalla, ja tammikuussa palaan töihin, jolloin mies jää koti-isäksi. Minä valmistuin 4 vuotta sitten ja jatkoin niissä töissä, joita tein opiskelun ohellakin, tosin työtunnit kiipesivät 10 tunnista 30 tuntiin viikossa. Mies oli koti-isänä silloinkin. Toisen lapsen kohdalla palasin töihin hänen ollessaan 1v3kk, silloinkin tein vain 30-tuntista viikkoa. Samoin olen ilmoittanut työnantajalleni, että tammikuussa palaan, mutta jatkan edelleen 30-tuntista viikkoa. Pomolle se on sopinut mainiosti. Mutta tällä hetkellä meillä on siis opiskelija-äitiyslomalainen -perhe - ruualla eletään, kuten kaikki muutkin :D
Missä asutte? Vantaalla
Omistus vai vuokra asunto? Vuokra. Säästetään omistusasuntoon.
Miten työelämän laita? Hyvä. Vakkarityöt molemmilla.
Montako lasta? Yksi. Toinen syntyy kesällä.
Onko lapsen isä kuvioissa? Kyllä.
Onko lainoja? Pari sataa luottokortilla.
oma asunto, vakituinen työ molemmilla, kohta 2 lasta, naimisissa lasten isän kanssa, valmistun insinööriksi kuukauden päästä, asuntolainaa muutama kymppitonni