Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pomo vaatii soittamaan päivittäin saikulta

Vierailija
29.03.2012 |

Eli siis, jos on omalla ilmoituksella sen kolme päivää sairauslomalla niin meidän pomo vaatii, että joka päivä on hänelle soitettava tai sitten joutuu käymään lääkärissä. Onko tämä oikein? Itse olen todella harvoin kipeä (viime kerrasta on yli 3 vuotta), mutta sitten, kun olen kipeä niin olen todella kipeä. Ja minusta olisi todella iso vaiva soittaa töihin joka päivä siinä kunnossa. Eikö saa sairastaa rauhassa?! Että näin hyvä luotto hoitoalalla... Ja ei, meidän työyhteisössä tuskin on ollut feikkisaikkuja. Suht tervettä porukkaa ollaan.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla ei ole ääni lähtenyt niin ei voi olla kovin iso juttu soittaa töihin kerran päivässä.

Vierailija
2/10 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis, jos on omalla ilmoituksella sen kolme päivää sairauslomalla niin meidän pomo vaatii, että joka päivä on hänelle soitettava tai sitten joutuu käymään lääkärissä. Onko tämä oikein? Itse olen todella harvoin kipeä (viime kerrasta on yli 3 vuotta), mutta sitten, kun olen kipeä niin olen todella kipeä. Ja minusta olisi todella iso vaiva soittaa töihin joka päivä siinä kunnossa. Eikö saa sairastaa rauhassa?! Että näin hyvä luotto hoitoalalla... Ja ei, meidän työyhteisössä tuskin on ollut feikkisaikkuja. Suht tervettä porukkaa ollaan.

soittamisesta pääset, kun haet lääkärintodistuksen.

jos et sitä halua hakea,herää kysymys, oletko TODELLA oikeasti kipeä.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lain mukaanhan voidaan vaatia saikkutodistus heti EKASTA päivästä.

Kyllähän sängyn pohjaltakin voi soittaa, ja ainakin jos ei ole määrätty että on soitettava heti aamusta, niin voihan sitä nukkua pidempään ja soittaa jossain kohtaa, varmasti on hereillä edes hetken aikaa kipeänäkin, ja soittaa sitten siitä sängystä, ottaa kännykän yöpöydälle.

Enemmän se on se ajatus / fiilis mikä tuossa ehkä ärsyttää. Että pitää todistella olevansa todella kipeä.

Vierailija
4/10 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

soittamisesta pääset, kun haet lääkärintodistuksen.

jos et sitä halua hakea,herää kysymys, oletko TODELLA oikeasti kipeä.....

Vaan ihmettelen moista käytäntöä, jota ei ole ollut yhdessäkään työpaikassa sairaala- tai TK-maailmassa. Nyt uusi esimies on keksinyt tällaisen. Mutta ehkä pomo haluaa työnantajalle kunnon työterveyshuollon kulut juoksuttamalla työntekijöitä hakemassa saikkua.

Vierailija
5/10 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sairastuu, niin ei sitä automaattisesti välttämättä kolmea päivää mene sairastaessa. Joskus toki menee enemmänkin. Kyllä työpaikalla tarvitaan tietoa, milloin työntekijä on taas mahdollisesti käytettävissä.

Mieluummin soittaisin itse saikulta, kuin pomona arvaisin, milloin työkaveri esim nukkuu sairauttaan pois päiväunilla. En siis haluaisi häiritä sairastamista eli tervehtymistä, vaan mieluummin ottaisin tiedon sairastavalta.

Vierailija
6/10 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman todistusta täytyy soittaa joka päivä ja ilmoittaa, mikä on tilanne. Mun mielestä tuo on ihan kohtuullinen vaatimus, jos ei aivan kuudelta vaadita soittoa, vaan saa nukkua vähän pitempään ja soittaa sitten. Tosin meillä soitetaan aina ennen kasia.

Vierailija
7/10 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta juuri tämän takia en ole koskaan omalla ilmoituksella pois. Käyn th.n luona hakemassa lapun niin ei ole kenelläkään kitisemistä. Tai käyn lääkärissä niin saan sen saikkulapun yleensä sitten kerralla viikoksi.

Muuten voisin olla omalla ilmoituksella päivän kans, jos olisi tarvetta. Mutta en juuri siksi, että meillä osastonhoitaja aina vihjailee, että ne ei ole oikeasti kipeitä, joilla ei ole lappua. Tai sitten antaa vain yhden päivän ja pitää seuravana päivänä soittaa taas ja taas saa sen yhden päivän.

Menee reilusti yksityiselle ja maksaa sen maksun niin paukahtaa kerralla 7 päivää vapaata ja ei ole osastonhoitajalla vihjailemista pinnauksesta.

Vierailija
8/10 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän osastolla. Ollaankohan samassa työpaikassa vai mahtaakohan olla laajempi käytäntö... No, mutta eihän tuo nyt niin kamala vaiva ole soittaa yks nopea puhelu.

Vierailija
9/10 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverin pomo kuulemma kyselee sitten puhelimessa että: oletko varma ettet pysty töihin? paljoko on kuumetta? et nyt kyllä kuulosta kovin kipeältä. ja voitte kuvitella miten kaverini loukkaantui, aina ollut tunnollinen työntekijä ja pomo vaan epäilee.

Vierailija
10/10 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoala ja työnantaja iso kunta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi