Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi yli 40-v. ei saa tehdä lapsia? En ymmärrä

Vierailija
29.03.2012 |

tätä juttua sitten niin yhtään. Heti kun 40 ja risat on raskaana, niin täällä mammat on joukolla kivittämässä.

Siis mitä se teitä haittaa, miten se teidän elämää hidastaa ja mitä se teitä estää tekemästä, jos jollain onni potkaisee ja onnistuu raskautumaan? Jos on tullakseen raskaaksi, niin on silloin tarkoitettukin.

Hyi hitto, että täällä on ällöjä ämmiä!!!!

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden nuoressa elämässä ei ole muuta kuin lapset. Sitten sitä on helppo haukkua niitä, jotka ovat olleet ahkeria ja kouluttautuneet ja hankkineet työn ennen perhettä.

Helppohan se on lapsia väsätä kun ei muutakaan keksi...

Vierailija
42/77 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ajattele lapsen etua. Ei ole lapsella kivaa silloin kun itse täyttää 20v niin äiti onkin jo räihnäinen 65v tai jopa vanhempi!

Mutta tuo on sinun mielipiteesi. Omat vanhempani eivät todellakaan ole räihnäisiä tai vanhuksia. Vanhempia on joka lähtöön, ja niinkuin täälläkin tuli jo esiin, myös nuoret vanhemmat voivat olla liian väsyneitä hoitamaan lasta, jolloin vastuu usein siirtyy isovanhemmille.

Itse olen lähes 30-vuotias, enkä ole vielä hetkeen hankkimassa lapsia. Aion nauttia omasta elämästäni kun siihen vielä on mahdollisuus, lisäksi haluan lapsen saavan mahllisimman paljon minun aikaani ja huomiotani syntyessään. Näin opiskelevana ja työssäkäyvänä + paljon matkustavana tuo ei olisi nyt mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut lapsia niin että ikä alkanut 1-, 2-, 3- ... (siis olin 19 kun sain ekan, reilu 2-kymppisenä sain tokan, 3-kymppisenä olen saanut kaksi).

Ja vielä 4- voisi saada lapsen kuten suvussa ollut tapana. :) Tai vaikka pari :). Tosin elintasosta ei haluta tinkiä liikaa eli ehkä vain yhden vielä, niin jää varaa muuhunkin kivaan eikä ura kärsi liikaa.

Joo, siis ehdottomasti kaikki iät on hyviä lapsen saamiseen, jos siltä tuntuu!

Vierailija
44/77 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haukkua nuorena lapset saaneita ei-koulutetuiksi, jotka lisääntyvät, kun eivät muuta keksi. Ja joka ikinen yli 40v äiti on tietenkin väitellyt.

t. KM, eka lapsi 23-vuotiaana

Vierailija
45/77 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä syntyisi enemmänkin, jos eivät olisi peloiteltuja tai tehneet sterilaatiotA yms.

Niin kauan kuin niitä syntyy, ikä on oikea.

Yleensä järki lisääntyy iän myötä ja ulkoisesti viisikymppinen voi olla kuinka nuorekas tahansa.

Vierailija
46/77 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että harva 20-vuotias on kypsä äidiksi. Joku voi olla 25-vuotiaana. Lapselle on parempi, että äiti on lähempänä neljääkymmentä kuin kahtakymmentä. Työskentelen lasten parissa, ja ikävkäseni voin heittää yleistyksen, että tukea tarvitsevat tai pienet riiviöt ovat nuorten äitin lapsia. Nelikymppiset ovat tasaantuneita ihmisinä ja lapset saavat kasvaa vakaissa oloissa. Äiti ei enää hae itseään, ikävöi menoa ja meinikiä. Vaikka tätä kuinka pyörittää ja jonkun mielestä on, kun nelikmppinen saa lapsen, lapselle se on parempi.

Vierailija
47/77 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

av-mammalta en lupia kysele.

Tosin en kyllä asioistani edes teille kertoisi.

Yksityisasiat pidän ihan omina tietoinani.

Vierailija
48/77 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä se hänelle oli AIVAN liian varhain. Menojalkaa sitten vipattikin tavallista enemmän ja olin mummin, kummin ja ties kenen hoidossa melko usein.

Vierailija
49/77 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain koivinkistä tms.. iltatähtiä oli haastateltu ja heiltä kysytty miltä tuntui olla vanhoje vanhempien lapsi..

mieleeni jäi ne kommentit kuinka teini-ikäinen lapsi pelkäsi että omat vanhemmat kuolevat koska olivat jo yli 60v.

ei lapsen kuulu pelätä sellaisia?

lisäksi jutussa oli paljon sellaista että iltatähdet olivat surullisia kun heidän ikä vanhemmat eivät jaksaneet kiibbostua lapsen asioissa.. esim harrastuksissa.

ei mulla ole mitään sitä vastaan jos joku haluaa äidiksi yli 40senä. itse en haluaisi. ehkä juuri siksi että haluan olla nuori isoäiti, haluan jaksaa mennä ja olla lasten kanssa, enkä todellakaan halua että lapsenin joutuisi kärsimään millään tavalla siitä että olisin jo eläkeläinen.

Vierailija
50/77 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään muuta syytä. tosin luulis siihen ikään mennessä osaavan jo ehkäisyn, mut nahoissaan tuntee sitten kun nahkavekkari huutaa monta kertaa yössä että "MÄENNÄÄÄÄÄÄ MÄENNÄÄÄÄ"

Vierailija
51/77 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jokaisen oma asia koska lisääntyy, kunhan hoitaa jälkikasvunsa kunnolla. Mummo on vasta sitten kun on lapsenlapsia. Olen 24 ja mun isä täytää kohta 61. Ikinä koskaan milloinkaan en ole hävennyt maailman parasta ja rakkainta isääni siksi, että oli jo "nelikymppinen" kun minä synnyin. Ja joo, mulla on vielä yhtä lukuunottamatta kaikki isovanhemmatkin elossa. Teräsmummo 85v. on erittäin perillä kaikista nykymaailman asioista ja voidaan jutella kyllä kaikista asioista...=)

Vierailija
52/77 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain koivinkistä tms.. iltatähtiä oli haastateltu ja heiltä kysytty miltä tuntui olla vanhoje vanhempien lapsi..

mieleeni jäi ne kommentit kuinka teini-ikäinen lapsi pelkäsi että omat vanhemmat kuolevat koska olivat jo yli 60v.

ei lapsen kuulu pelätä sellaisia?

lisäksi jutussa oli paljon sellaista että iltatähdet olivat surullisia kun heidän ikä vanhemmat eivät jaksaneet kiibbostua lapsen asioissa.. esim harrastuksissa.

ei mulla ole mitään sitä vastaan jos joku haluaa äidiksi yli 40senä. itse en haluaisi. ehkä juuri siksi että haluan olla nuori isoäiti, haluan jaksaa mennä ja olla lasten kanssa, enkä todellakaan halua että lapsenin joutuisi kärsimään millään tavalla siitä että olisin jo eläkeläinen.

Lapset pelkää aina vanhempiensa kuolemaa olivatpa he kuinka nuoria tahansa.

Vierailija
53/77 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini äidistä tuli mummo, kun äitini oli 1-vuotias. Ja tämä tapahtui siis 1940-luvulla. Oli ihan oikea mummoäiti :)

Äidin isä olikin jo lähemmäs 60-vuotias tuolloin.

Mutta jostain syystä on ihmisiä, joiden mielestä "kaikki" ovat "aina" tehneet niin, että naimisiin mennään vain tietyn ikäisenä, tietyllä ikäerolla, ja lapset saadaan tästä tietyn ajan kuluttua. Pakko ihmetellä, mistä tällainen tietämättömyys oikein tulee?

Vierailija
54/77 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyisin, kellä on varaa tehdä lapsia. Jos ei ole koskaan veroja maksanut, ja jää kotiin äitiysrahoille ja nautti lapsilisiä, niin se mua ainakin henk.koht. ärsyttää.

Kun en halua veronmaksajana ja työssäkäyvänä äitinä kenenkään "kotiäitinä työskentelevän" 20-vuotiaan, ammattitaidottoman Jennan elämisiä maksella.

Vierailija
55/77 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kestä, kun joku on hedelmällinen ja virkeä 45-vuotiaana.

Vierailija
56/77 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään muuta syytä. tosin luulis siihen ikään mennessä osaavan jo ehkäisyn, mut nahoissaan tuntee sitten kun nahkavekkari huutaa monta kertaa yössä että "MÄENNÄÄÄÄÄÄ MÄENNÄÄÄÄ"

Sain toisen lapseni 43-vuotiaana. Lapsi nukkui ja nukkuu kuin unelma. Imetin toki vuoden, mutta yöllä vain syötiin ja sitten taas nukuttiin, joten en tiedä mistä yövalvomisista puhut. Ehkä me mummoäidit ollaan niin rentoja, että lapsikin aistii sen...

Täällä myös mummoäiti jonka vauva nukkui hyvin ja oli helppo ja rauhallinen tapaus. Tätä kun neuvolassa ihmettelin niin terkkari totesi tämän olevaan tyypillistä juuri vanhojen äitien lapsille. Jos äiti on rauhallinen niin lapsikin usein on.

Vierailija
57/77 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

isat tosin jo karkasivat.

Vierailija
58/77 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että munasolujen terveys ja taso heikkenee väistämättä iän myötä? Itsellä oma henkilökohtainen yläikäraja lapsen saamiselle 35 vuotta. Kukaan ei pysty välttymään vanhenemiselta vaikka kuinka uskottelisi itselleen muuta. Miten pimeäksi touhu vielä maailmalla menee kun hedelmöitystä haluavan tahto on tärkein mittari? Eikös jossain viisikymppisetkin pääse hedelmöityshoitoihin ja saadaan keinotekoisesti aikaan monikkoraskauksia..?

Vierailija
59/77 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se 25 v esikoinen onkin esim parantumattomasti sairas.

Joten ei kiinnosta, ei...

Vierailija
60/77 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tulossa toista kertaa äidiksi, kun olen jo 40-vuotta. Ei taida olla ympärilläni kamalasti 20-vuotiainta äitejä, kun kukaan muu kuin itse ei ole päivitellyt ikääni.Yleisen mittapuun mukaan olisi ollut ihanteellisempaa saada muksut 10 vuotta aiemmin, mutta kaikkien elämä ei vaan kulje samoja polkuja ja kaavoja myöten. Tottakai toivon myös eläväni pitkään ja voivani seurata lasteni kehitystä ja elämää pitkälle heidään aikuisuuteen, mutta pitkä elämä olisi toiveissa, vaikka olisin tehnyt lapset 20-vuotiaana. Sekään ei olisi taattua, että pääsisi mummoksi tässä issä, jos olisi pukannut lapset teininä, koska yhä useampi jättää nyt ja tulevaisuudessa lapset kokonaan tekemättä ja ihan omasta vapaasta tahdostaan.