Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi yli 40-v. ei saa tehdä lapsia? En ymmärrä

Vierailija
29.03.2012 |

tätä juttua sitten niin yhtään. Heti kun 40 ja risat on raskaana, niin täällä mammat on joukolla kivittämässä.

Siis mitä se teitä haittaa, miten se teidän elämää hidastaa ja mitä se teitä estää tekemästä, jos jollain onni potkaisee ja onnistuu raskautumaan? Jos on tullakseen raskaaksi, niin on silloin tarkoitettukin.

Hyi hitto, että täällä on ällöjä ämmiä!!!!

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onhan se nyt ihan älytöntä! Kiva ku lapsella on mummoiässä olevat vanhemmat.

Vierailija
22/77 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään tiedä sinusta, mutta täällä missä itse asun äidit ovat järestään vähintään kolmikymppisiä ja jopa useat ensisynnyttäjät yli nelikymppisiä. Nelikymppinen ei ole mummo, ei vielä viisikymppinenkään, jos on koulunsa käynyt. Teiniäidit ovat mummoja jo kolmikymppisinä. Siis siinä vaiheessa, kun akateemiset vasta lopettelevat villejä ja vapaita opiskeluvuosiaan käärien jo palkkaa teiniäitien johtamisesta työelämässä. Että kateutta sanoisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoittaa palstan tasoa vain tuo ikuinen mollaaminen.

Vierailija
24/77 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi, että av:n ulkopuolellakin on elämää ja siellä nelikymppisten äitien valintoja ei kukaan kyseenalaista.

Vierailija
25/77 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään muuta syytä. tosin luulis siihen ikään mennessä osaavan jo ehkäisyn, mut nahoissaan tuntee sitten kun nahkavekkari huutaa monta kertaa yössä että "MÄENNÄÄÄÄÄÄ MÄENNÄÄÄÄ"

Vierailija
26/77 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään tiedä sinusta, mutta täällä missä itse asun äidit ovat järestään vähintään kolmikymppisiä ja jopa useat ensisynnyttäjät yli nelikymppisiä. Nelikymppinen ei ole mummo, ei vielä viisikymppinenkään, jos on koulunsa käynyt. Teiniäidit ovat mummoja jo kolmikymppisinä. Siis siinä vaiheessa, kun akateemiset vasta lopettelevat villejä ja vapaita opiskeluvuosiaan käärien jo palkkaa teiniäitien johtamisesta työelämässä. Että kateutta sanoisin.

ymmärrettävää kyllä että tekee lapset myöhemmin, jos aikaisemmin siihen ei ole varaa. Varakkuuden lisäksi ihmisten tehokkuudella on eroja.

Vierailija
27/77 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoinko, ettei olla tehokkaita?

Yleensä jos opiskelee ja tekee samalla uraa, on aika tehokas.

Vierailija
28/77 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos anoppi!

Nyt on 80-vuotias toimelias rouva, joka asuu apen kanssa edelleen omakotitalossaan, hoitaa pihaa ja harrastaa aktiivisesti.

Vierailija
29/77 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuveljeni syntyi kun olin 15, äiti silloin 44. Ei ole koskaan ollut kyse siitä, etteivätkö vanhemmat olisi jaksaneet veljeni kanssa tai että se olisi noloa, kun vanhempani ovat "mummoiässä". Veljeni luokalla (meni juuri yläasteelle) on monilla vanhoja vanhempia, eikä se ole mikään tabu.

Vierailija
30/77 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et yli 35 vuotiaana ei saa missään nimessä enää lisääntyä ja kieroon katoin kaikkia jotka vielä yli 40 v raskautui. (sain ekat lapset 20 ja 21 vuotiaana)

Mutta niin ne mielipiteet muuttuu. Olen 40 v ja raskaana :D

Nyt mulle on aivan sama missä iässä kukin lisääntyy. Raskautuu sitten 15 vuotiaana tai 45 vuotiaana.

Itse olin 16 vuotias kun äitini kuoli syöpään. Mutta tunnen yli 60 vuotiaita joilla vielä molemmat vanhemmat elossa. Eli siihen on turha vedota, ettei 40 vuotiaana lapsensa saaneet elä niin kauan, että sais lapset edes aikuiseksi.

Eliniän ennustekin on noussut jo 100 vuoteen.

Vierailija
31/77 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ansaitsee vanhemmat eikä vain kuutta isovanhempaa.

t. nelikymppisten vanhempien lapsi

Vierailija
32/77 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeätkö siis vanhempiesi ikää? Oma isäni oli 40v kun synnyin, nyt siis 65-vuotias. Monen kaverini isä on samanikäinen, eikä ole tullut mieleenkään, että hän olisi minulle kuin isoisä!! Paremmassa kunnossa kuin moni nuorempi, ja aina ollut mukana menoissani.

Vierailija
33/77 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeätkö siis vanhempiesi ikää? Oma isäni oli 40v kun synnyin, nyt siis 65-vuotias. Monen kaverini isä on samanikäinen, eikä ole tullut mieleenkään, että hän olisi minulle kuin isoisä!! Paremmassa kunnossa kuin moni nuorempi, ja aina ollut mukana menoissani.

Olen aina hävennyt. Minulla ei ole koskaan ollut aikuisen mallia perheessä. Aina on pitänyt ottaa huomioon se, että vanhat ihmiset eivät jaksa ja aina olla se vahvempi osapuoli, vaikka olisi ollut ihan lapsi vielä.

Vierailija
34/77 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mummot kuulkaa naureskelee tälläisille. 50 vuotta takaperin lapsia tuli kun tuli, eikä kukaan ihmetellyt.

Tälläistä hölmöyttä miettii vain ihmiset, joilla ei muuta ajateltavaa ole. Kutoisitte vaikka sukkaa, ettekä miettisi äitien ikiä.

Vaikka olen jo 43, niin mummoni sai vielä 2 lasta vanhempana kun minä nyt.

Vierailija
35/77 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onhan se nyt ihan älytöntä! Kiva ku lapsella on mummoiässä olevat vanhemmat.

Mummoikäiseksi voi päätyä 35-vuotiaana.

Varsinkin näin uusioperheaikoina vauva voi olla jo syntyessään täti tai eno/setä jollekin aikuisen sisaren tai sisarpuolen lapselle.

Vierailija
36/77 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoinko, ettei olla tehokkaita?

Yleensä jos opiskelee ja tekee samalla uraa, on aika tehokas.

sitten kirjoittanut opiskelijoiden villeistä ja vapaista opiskeluvuosista?

Ei kaikki opiskelijat ole mitään antiikin kippotiedettä opiskelleita ikiopiskelijoita. Toiset valmistuu aikaisemmin, tekee uraa aikaisemmin ja saa lapset aikaisemmin :)

Vierailija
37/77 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina hävennyt. Minulla ei ole koskaan ollut aikuisen mallia perheessä. Aina on pitänyt ottaa huomioon se, että vanhat ihmiset eivät jaksa ja aina olla se vahvempi osapuoli, vaikka olisi ollut ihan lapsi vielä.

Että vanhempia on joka lähtöön. Yhtälailla parikymppiset vanhemmat voivat olla väsyneitä eivätkä jaksa tai varsinkaan ehdi opiskeluiltaan ja työssäkäynneiltään leikkimään. Oma äitini esimerkiksi opiskeli synnyttyäni toisella paikkakunnalla ja vietin varmasti yhtä paljon aikaa isovanhemmillani kuin kotonani.

Monelle nelikymppiselle lapsi tuossa iässä on unelmien täyttymys ja arvostavat kyllä sitä mahdollisuutta.

Vierailija
38/77 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voi tehdä valintoja, jotka lapsen kanssa ovat vaikeita tai jopa väärin lasta kohtaan.

Jos opiskelee kaksi toisiaan tukevaa tutkintoa tai tekee väitöskirjan, jossa tarvitaan aikaviive tai esimerkiksi opiskelee itselleen vieraalla kielellä tai esimerkiksi ulkomailla tai näitä kaikkea, ehkä ymmärrät mistä puhun. Lähden nyt lukemaan romskua. Kauniita unia kaikille tasapuolisesti! :)

Vierailija
39/77 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nelikymppinen ole mummo, jos ei ole vielä niin isoja lapsia hänellä. Jos esikoinen oli 10v. kun synnytin kuopuksen yli 40v:na, niin ei tosiaan tunnu yhtään mummolta olo. 50-vuotiaana saattaisin olla mummo ja mieluiten kuitenkin noin 55, että lapsillakin olisi nyt sentään aikuisen ikää. Itse asiassa en ikinä ole ajatellut vielä olevani mummo. Kyllä se tulee vasta, kun lapset alkaa olla siinä iässä että tekisivät lapsia tai sit yllätyksenä,jos vähän liian nuorina.

Mummot ovat viisaita. yli 40v äidit ovat siis viisaita ja parhaita äitejä lapsilleen, siksi kait ne ovat kateellsia, sillä elämänkokemusta ei kerry kuin vuosi kerrallaan.

Mulle on sama minkä ikäisenä ihmiset lapsensa tekee. Kun onnistuu saamaan lapsen, niin siinä se lapsi on.

Sehän kaikkein eniten harmittaisi, "jätin lapsen tekemättä, kun av:n tyyppien mielestä olen liian vanha. Nyt se minua kaduttaa, kun olen 50v. enkä enää pysty." Me 40v:t ollaan sentään aikuisia ja eikä eletä toisten mielen mukaan. Sellainen on lapsellista ja kypsymätöntä.

Vierailija
40/77 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ajattele lapsen etua. Ei ole lapsella kivaa silloin kun itse täyttää 20v niin äiti onkin jo räihnäinen 65v tai jopa vanhempi!