Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kouluavustajan kertomaa

Vierailija
29.03.2012 |

15 vuotias poika syljeskelee koulun lattialle ja opet katsoo vieressä puhumatta sanaakaan

Mielipiteitä kehiin.

Minua kuvottaa!!! Siis nämä opettajat!!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat erikoiselta ihmiseltä.

Vierailija
2/17 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvatus olisi pitänyt tehdä kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä ei ole kurinpito-oikeutta.

Vierailija
4/17 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkäävät että se lapsi sitten sylkee heitä päin.

Vierailija
5/17 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka sua ei kuvota sen pojan syljeskely?

Vierailija
6/17 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseäsi päätä pidemmille sälleille, joille ei ole kotona opetettu muuta kuin että opettajat on kuvottavia. Kokeile edes ihan huviksesi mitä tapahtuu. Taidat olla pikkuisen pudonnut kehityksen rattailta...

Vierailija
7/17 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kka saa ja pitääkin puuttua huonoon käytökseen.

-Erityisopettaja-

Ps. Luokassani työskentelee erittäin ammattitaitoinen kka

Vierailija
8/17 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulunkäyntiavustaja kouluavustajasta puhumattakaan ei saa puuttua.

Vierailija
9/17 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki koulun henkilökunnan jäsenet siivoojia myöten ovat koulussa oheiskasvattajia. Myös sinun olisi todellakin kuulunut puuttua asiaan. Mikset puuttunut?

Jos sinä olisit ollut opettaja, mitä sinä olisit pojalle sanonut tai tehnyt? Koulussa saa antaa vain sanallisia nuhteita, ei poikaa voi ottaa kädestä kiinni ja pakottaa häntä pyyhkimään lattiaa tai hieroa hänen naamaansa lattiaräkään.

Ehkä poika oli niitä yksilöitä, jotka ovat ohitse komentelun ja joille ei enää yksinkertaisesti voi tehdä mitään. Hänelle on ehkä tehty tuloksetta jo kaikki mahdolliset kuritustoimenpiteet. Tuollaisten kohdalla odotetaan vain, että pääsevät äkkiä pois peruskoulusta ja jätetään sen jälkeen poliisien vaivoiksi.

Vierailija
10/17 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta avustaja ei saa määrätä mitään rangaistusta, vaan sen määrää vain opettaja.

Yleensä yhdestä teosta ei synny rankaisua, vaan useampi teko johtaa jälki-istuntoon.

Toki omat räkäisyt pitää jokaisen pyyhkiä.

Olen avustajan työtä kokeillut ja kyllä se rankkaa hommaa on.

Vierailija
11/17 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muka koulussa voidaan tehdä?

Edes armeijassa ei enää saa pitää kuria.

Poliisi on ainut jolle ei vittuilla mutta hekään eivät ehdi paikalle...

Vierailija
12/17 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joutuu välillä jopa pitämään yksin tunteja (puutöitä ja liikuntaa) ja on välituntivalvojanakin. Kyllä hänellä on oikeus puuttua epäkohtiin. Ja pakkohan se on. Ei kait siitä muuten tulis mitään.

Monesti sanonut sitä, että opettajat ei välitä puuttua mihinkään vaikka näkevät kiusaamista ja huonosti käyttäytymistä.

Vierailija
13/17 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kouluavustaja, ei koulutusta, kopioi, keittelee kahvia jne

-Koulunkäyntiavustaja, pitää olla koulutus. Avustaa oppilaita ja auttaa opettajaa koulutyössä luokassa

-Koulunkäynnin ohjaaja uusin nimitys, mikä korvaa koulunkäyntiavustajan nimikkeen. Pitää siis olla koulutus jne.

Itse olen 10 v. koulunkäyntiavustajana. Avustin oppilaita, sijaistin opettajaa. Koulutus minulla lukio +yo ja lähihoitaja. Sittemmin hain opettajaksi. Koulunkäynnin ohjaajat tekevät tärkeää työtä ja he saavat kyllä puuttua oppilaiden huonoon käytökseen.

Olisin halunnut nähdä kommentit tähän ketjuun, jos 15 v. pojan äiti olisi kirjoittanut tänne, että olipa tyhmä avustaja, rutkutti pojalleni, kun tämä räki lattialle. Ap olisi haukuttu lyttyyn. Koska täällä haukutaan aina ketjun aloittaja. Niinkuin tässäkin tapauksessa käytiin ap:n niskaan, vaikka tuo poika tässä on käyttäytynyt huonosti.

Vierailija
14/17 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska täällä haukutaan aina ketjun aloittaja. Niinkuin tässäkin tapauksessa käytiin ap:n niskaan, vaikka tuo poika tässä on käyttäytynyt huonosti.

No, ap:tahan ei lainkaan häirinnyt itse räkiminen vaan hän moitti nimenomaan opettajia, koska nämä eivät puuttuneet asiaan. Hän oli itse väärässä, koska hän ei puuttunut asiaan vaan kulki ohi, niin kuin halveksimansa opettajat. Etkö lukenut aloitusta kunnolla?

Vierailija
15/17 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä lähtien räkiminen on ollut joku merkki siitä että teini on kuriton ongelma nuori? Ehkä opettajat näkevät sielä pihalla hiukan pahempaakin käyttäytymistä kuin syljeskely. pikkusen suhteellisuuden tajua kiitos.. Ja mitäs siihen olisi pitänyt sanoa? älä räi siihen asfaltille se on meidän vanhojen tanttojen mielestä niin rumaa?

Mitäs jos poitsu oli just tullut hammaslääkäristä ja suu vain pursusi ylimääräistä limaa?

Vierailija
16/17 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukutaito kunniaan.

Teini räki lattialle eli hiukan eri asia, kuin räkiä pihalla.

Ap syylistää opettajia ja itse ei tehnyt mitään.

Olin itse töissä erityiskoulussa ja siellä oli paljon käytösongelmaisia lapsia.

Ihan räkivät siellä toisiansa.

Vierailija
17/17 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat erikoiselta ihmiseltä.

Mahtaa olla poika huonomaineinen, kun opettajat eivät uskalla tehdä mitään. Surkeita tapauksia tällaiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi