Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäiskö mun olla huolissani?

Vierailija
29.03.2012 |

Mulla tyttö 2v10kk ja luonteeltan iloinen ja reipas mutta ujohko vieraassa seurassa. Tähän asti ollut kotihoidossa eikä siis ole tottunut isoihin joukkoihin lapsia ja vieraita aikuisia.

aloitti pkn 3 viikkoa sitten ja kuulemma edelleenkään ei puhu siellä juuri mitään. Saattaa vastailla "joo" tai "ei" kun kysytään mutta muuten ei puhu eikä pukahda. Seurailee sivusta toisten leikkejä ja leikkii yksinään. Suostuu kyllä hoitajien syliin jne.

Kotona siis puhua pälpättää koko ajan.Itse olen sitä mieltä että lapselle pitää antaa aikaa sopeutua meluisaan joukkoon omaan tahtiinsa ja samaa mieltä ovat kaikki hoitajat yhtä lukuun ottamatta. Tämän yhden mielestä on hyvin kummallista kun lapsi on niin hiljainen :D

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olisin etukäteen totuttanut jo isompiinkin porukoihin.

Vierailija
2/5 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on todellakin tuikitavallista, normaalia ja ihan ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi huolissaan. Eipä mekään totuteltu mihinkään esikoisen kanssa ja niin vaan se suu aukesi ajan kuluessa. =)

Vierailija
4/5 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujoja ja introverttejä ihmisiä on aina ollut ja aina tulee olemaan, eikä nämä ole mitään "vammoja" tai ongelmia vaan luonteenpiirteitä joilla on myös omat hyvät puolensa. Tosin sun lapsen tapauksessa ei vielä edes tiedä onko kyse varsinaisesta ujoudesta vai siitä että kestää hetken sopeutua päiväkotiin ja muihin lapsiin, mutta siis missään nimessä ei tarvitse olla huolissaan vaikka olisi oikeasti ujokin.

Vierailija
5/5 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

totuttaakseni lasta. Eikä anoppikaan kokenut siihen tarvetta hoitaessaan lastamme viimeisen vuoden. En edes tiedä mihin olisi pitänyt hakeutua meluun ja melskeeseen sekä runsaaseen lapsilaumaan totuttelemaan :D ja miten usein.

t.ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi