Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmiset ajattelee-ajattelutapa /-:

Vierailija
29.03.2012 |

Miten päästä eroon siitä, että miettii itsensä sairaaksi asti siitä mitä ihmiset minusta ajattelee. Pitääköhän ne minusta ja miksiköhän eivät mahdollisesti minusta pidä. Tosi raskasta! :-(

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä auttaa. Samoin pari sellaista elämänkokemusta, jossa olet toiminut vastoin "yleisiä normeja", vaikka sellaistakaan ei tietenkään tekisi ellei olisi jo jonkin verran pohjalla itsevarmuutta. JA huomata, että eipä ne läheisimmät ihmiset mihinkään katoa tuossakaan tilanteessa.

Itselläni oli myös ongelmana nuorempana tuo. Enää ei hetkauta muiden pitämiset, ellei kyse ole omasta perheenjäsenistä.

Vierailija
2/8 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska muuten niitä muita ei osaa ottaa huomioon :) Esimerkiksi et voi sanoa aina toiselle mitä päähän pälkähtää, vaan sun pitää miettiä, miltä se sun "suoraan puhuminen" toisesta tuntuu. Tämähän on ihan alkeellista käyttäytymistä, joka pitäisi oppia jo ennen kouluikää, mutta nykyään monelta unohtunut.

Samoin nuorena on muista riippuvaisempi kuin vanhempana. Nuoren on vähän pakko enemmän vain sopeutua ja miellyttää, että pääsee eteenpäin elämässä. Omia vanhempia tai oppilaitoksen opettajia, tai kesätyönantajaa on vähän pakko miellyttää, että pärjää :)

Vai ymmärsinkö väärin ja tarkoitit muita asioita?

Miten päästä eroon siitä, että miettii itsensä sairaaksi asti siitä mitä ihmiset minusta ajattelee. Pitääköhän ne minusta ja miksiköhän eivät mahdollisesti minusta pidä. Tosi raskasta! :-(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä auttaa. Samoin pari sellaista elämänkokemusta, jossa olet toiminut vastoin "yleisiä normeja", vaikka sellaistakaan ei tietenkään tekisi ellei olisi jo jonkin verran pohjalla itsevarmuutta. JA huomata, että eipä ne läheisimmät ihmiset mihinkään katoa tuossakaan tilanteessa.

Itselläni oli myös ongelmana nuorempana tuo. Enää ei hetkauta muiden pitämiset, ellei kyse ole omasta perheenjäsenistä.

+ se että yleensä ihmiset ei kokoajan luo mielipiteitä toisista, tai ei ainakaan siinä määrin kun itse mietit (esim. mitäköhän toikin nyt tästäkin ajattelee). Jos ei ole mitään merkittävää tai yllättävää ihmiset ei juurikan luo mielipiteitä. Mitä itsevarmempi on sitä neutraalimpi olet toisten silmissä;-)

Vierailija
4/8 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kärsit oikein todella, mene mielenterveystoimistoon. Pääsin itse sen kautta kognitiiviseen ryhmäterapiaan ja opin huomaamaan ajatuspolkujeni kieroutuneet reitit.

Vierailija
5/8 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Analysoi miksi se on sinusta niin tärkeää mitä ne ajattelevat. Miksi haluat että kaikki pitävät sinusta? Pidätkö sinä kaikista ihmisistä? Luuletko että on ylipäänsä mahdollista olla sellainen josta kaikki pitävät?

Ala pieni asia kerrallaan tekemään asioita ihan vain siksi koska itse niin haluat. Laita tennarit jalkaan ajattelematta että onko nää mulle liian nuorekkaat. Laita työhuoneen seinälle juliste Ritari Ässästä. Kerro töissä että tykkäät syödä vaahtokarkkeja ruisleivän päällä.

Tulet huomaamaan että elämäsi muuttuu paljon helpommaksi. Ja sitä paitsi muutut paljon kiinnostavammaksi ja aidommaksi ihmiseksi, sellaiset jotka peittelevät omaa minäänsä ja mielistelevät kaikkia, eivät yleensä ole edes kovin pidettyjä.

Vierailija
6/8 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos vaikka juttelen jonkun ihmisen kans huomaan miettiväni jälkeenpäin, että mitähän se minusta aatteli, pitiköhän vai inhoskohan minua. Ja jos vaikka jonkun ystävän kans on eripuraa tai pidempi tauko yhteydenpidossa, aattelen heti että no oonkohan loukannut sitä jotenkin, onkohan se mulle vihassa ja mitähän se nyt on minusta mieltä.

Vielä kun oon niin himskutin epävarma itsestäni ja arka ottamaan ihmisiin yhteyttä. Ap

Vierailija
7/8 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Analysoi miksi se on sinusta niin tärkeää mitä ne ajattelevat. Miksi haluat että kaikki pitävät sinusta? Pidätkö sinä kaikista ihmisistä? Luuletko että on ylipäänsä mahdollista olla sellainen josta kaikki pitävät?

Ala pieni asia kerrallaan tekemään asioita ihan vain siksi koska itse niin haluat. Laita tennarit jalkaan ajattelematta että onko nää mulle liian nuorekkaat. Laita työhuoneen seinälle juliste Ritari Ässästä. Kerro töissä että tykkäät syödä vaahtokarkkeja ruisleivän päällä.

Tulet huomaamaan että elämäsi muuttuu paljon helpommaksi. Ja sitä paitsi muutut paljon kiinnostavammaksi ja aidommaksi ihmiseksi, sellaiset jotka peittelevät omaa minäänsä ja mielistelevät kaikkia, eivät yleensä ole edes kovin pidettyjä.

Juuri näin!

Vierailija
8/8 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kaikki.

Suurinosa ihmisistä ei huomaa edes niitä asioita joita murehdit, se joukko joka huomaa niistä suurin osa ei edes välitä. Jäljelle jää pieni joukko huomaa ja kentis paheksuu. Mutta niitä on niin vähän ettei sillä ole merkitystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä