Hoi mammat! Joilla on 2 tai yli lasta..
Tätä on kysytty varmasti aikaisemminkin... :) mutta teempä nyt minäkin tämmöisen gallupin ja toivon paljon vastauksia jotta voitaisiin vertailla! Eli, millä tavoin vartalosi muuttui kahden lapsen saannin jälkeen?? Itse olen kuullut että " ei ensimmäinen vielä hallaa tee, mutta toisesta en olisi niinkään varma " Niinpä mä oon ainakin tämmösenä vauvakuumeisena täysikäisenä ajatellu, et jos kaikki hyvin elämäs, niin ekan skidin aika ois siinä 22v eli muutama vuosi jälkeen parin kympin. Mut toista ei tule ennen 30. Sitten kai sitä osaisi suhtautua siihen koko kropan "menetykseen" , jos se näin nyt menee.
Kommentit (17)
Raskausarpia ei oo tullut lisää ja seuraavien raskauksien aikana en ole lihonut niin paljoa enää, tokan jälkeen laihduin nopeasti samoihin mittoihin missä olin ennen raskauttakin.
Minä muutuin ekan raskauden jälkeen vain, nyt neljäs tulossa ja aika samaa odotan edelleen, kuin tokan ja kolmannen jälkeen.
kummia, mutta ekasta jäi plösö vauva masu, joka ei treenistä huolimatta kadonnut. Kakkosen jälkeen ei siis mitään lisää. Nyt kakkonenkin pian 3v. ja sen vauvamasun jämäkin on huomaamatta kevättalven aikana kadonnut.
tuli muutama raskausarpi alavatsalle, ei näy pikkareiden alta. Rintoihin muutamia haaleita juovia jotka ei näy ellei lähempää tiiraa. Eivät oikeastaan alkaneet roikkua ollenkaan, ehkä semmonen teinipinkeys hävisi rinnoista. Ikää oli 25. Toisen tein 28 vuotiaana, siinä myös muutama rantu alavatsalle, rintoihin muutama vaalea juova. Rinnat hieman taas ehkä löysistyivät mutta edelleen yllättävän hyvässä kunnossa. Vähällä selvisin, muita muutoksia en kropassani ole huomannut. Paino on samoissa lukemissa kuin ennen esikoistani, tukkaa on päässä vähintäänkin saman verran jne jne. Vauvan saatuaan sitä myös ajattelee vähän eri asioita kuin sitä, minkälaiset tissit on tai onko arpia. Kun alat vauvaa "tehtailemaan", teet samalla hiljaisen hyväksynnän kaikille mahdollisille muutoksille kehossasi.
tissit vähän kasvoi. Palauduin tosi nopeasti. Tokan jälkeen palautuminen oli hitaampaa, mutta toisaalta, painoakin pääsi kertymään enemmän.
Kolmannen jälkeen oli vaikein palautua, sattuneista syistä, kroppa on muuten kyllä ihan ok, mutta tissit on melko säälittävät. Joskin oma valinta tavallaan, kun olen halunnut imettää jokaista n. vuoden.
Riipputissit oli jo ennen ekaa lasta jonka sain 20v ja löllö mahanahka tuli jäädäkseen.
Toinen lapsi oli 3v kun sain itseni ihan kivaan kuntoon vaikkakin se löllö mahanahka vaan oli ja pysyi, ikää mulla oli silloin 28v.
Nyt nuorin on reilu 1v ja löysä vatsanahka jenkkakahvoineen on edelleen ja mulla ikää 31v.
Alakerrassa ei juurikaan muutosta.
Kahden lapsen jälkeen rinnat oli pienemmät, mutta minä tykkäsin niistä sellaisena. Muuten kroppa oli vain parempi kuin ennen, johtuu runsaasta liikunnasta. Nyt odotan kolmatta, joten en osaa sanoa miten nyt käy.
on kadonneet rinnat. Tai joo, roikkuu sellaset löysät jutut tuossa, missä rintojen kuuluisi olla.
Ekasta raskaudesta jäi kiloja, tokasta tuli kolminkertaisesti lisää, mutta puolessa toista vuodessa paino laski alle ensimmäisen raskauden lähtölukeman. Nyt on siitäkin laskenut. Eli olen hoikempi kuin koskaan.
Kahden ekan syntyessä olin reilusti alle 30v ja kroppa palautui heti mittoihinsa. Kolmannen syntyessä olin 31v ja paluuta entiseen ei ole. Ikä taitaa vaikuttaa aika paljon.
Eli mistään ei olis arvannut että olen synnyttänyt. Tokan jälkeen rinnat vähän lörpsähti, tai en tiedä mikä sana olis kuvailemaan mutta vähän tyhjeni kun imetys loppui, muuten pysyin edelleen samannäköisenä. Näin myös kolmannen jälkeen mutta se neljäs, ihan karsea mahanahka jäi, olen siis hoikka muuten mutta ei sitä venynyttä nahkaa mihinkään saa paitsi kirurgin veitsellä ;( Tai en tiedä jos urheilisin kunnolla auttaisiko se asiaa, epäilen..
Olet valmis äidiksi, kun lakkaat miettimästä miten kropallesi käy ja suunnittelet lapset sen mukaan.
Tätä on kysytty varmasti aikaisemminkin... :) mutta teempä nyt minäkin tämmöisen gallupin ja toivon paljon vastauksia jotta voitaisiin vertailla! Eli, millä tavoin vartalosi muuttui kahden lapsen saannin jälkeen?? Itse olen kuullut että " ei ensimmäinen vielä hallaa tee, mutta toisesta en olisi niinkään varma " Niinpä mä oon ainakin tämmösenä vauvakuumeisena täysikäisenä ajatellu, et jos kaikki hyvin elämäs, niin ekan skidin aika ois siinä 22v eli muutama vuosi jälkeen parin kympin. Mut toista ei tule ennen 30. Sitten kai sitä osaisi suhtautua siihen koko kropan "menetykseen" , jos se näin nyt menee.
Teillä kaikilla kyllä mennyt kun keskityin lukemaan noita viestejä. Mikähän siinä muuten on ettei sitä painoo ehkä saakkaan ennalleen synnytyksen jälkeen? ite nyt painan 50-53kg joten jos muutama kilo vaikka jäiskin nii en pahitteeks pistäis, sais vielä tulla. Aina oon kuitenkin aika solakassa kunnossa ollu, hoikka mut muodokas. Ja niin, tuo tissien katoaminen kyllä pikkusen vähän pelottaa... :D ennemmin mie toivosin et ne kasvais vaan! Nyt on kuppikokona tää yleisin 75B ihan kammoksuttaa jos se menis sinne olemattomaan A-kuppiin... C kuppi ois kyllä aika jees jos raskaus tekis silleen tehtävänsä ;) Ei ne muutokset mua silleen varsinaisesti haittaa, kuhan mietin vaan. Rintaliiveillähän saa esim. paljon fuskattua ja oma mies varmasti rakastaa vaikka ois minkalaiset tisut ;) mut sit jos ei oo miestä ja pitäs lähtee iskemishommiin niin kuka enää huolis... tähän asti kun on tottunu et on saanu pelkkiä kehuja vartalostaan niin oishan se aika isku itsetunnolle. Mut lapsi toki menee kaiken edelle :)
että lasta ei oo ainakaan tulossa vielä siihen neljään vuoteen. :) en mä nyt valmis henkisesti täysin oliskaan! haluun elää vielä tätä nuoren elämää, mut 22v vois vaan kuulostaa semmoselta sopivalta. Ei liian nuori, ei liian vanha. Mut te ketkä sanoitte et vatsanahka venähti niin tuliko sit herkuteltua vähän liikaa... ;) ? mut geeneistähän se myöskin aika paljon kiinni on... itellä on jo nyt vaan tullu raskausarpia kinttuihin ja sitten tisseihin, mut nekin onneks sellasia aika haaleita
imettää? tätä oon kanssa aina miettiny aina.
En näytä sen huonommalta kuin muut nelikymppiset, vaikka minulla on neljä lasta. Liikunnallinen elämäntapa ja geenit vaikuttavat positiivisesti.
ja riippuu siitäkin miten synnytys menee, onko sektio, miten huolehdit itsestäsi raskauden aikana. On luonnollista toki, että nuorempi keho toipuu nopsemmin, kun solujen uusiutuminen nopeampaa ym.
Mieti ennemmin, oletko valmis äidiksi muuten vielä. 22-v. on aika nuori ottamaan kaiken vastuun, toki sekin on yksilöllistä. Ennemmin pohtisin asiaa siltä kannalta.
Kummasakin raskaudessa tuli lisää painoa ja kummassakin tapauksessa paino palasi ennalleen vuoden sisällä synnytyksestä.
Jo ekassa raskaudessa tuli paljon raskausarpia mahaan. Rinnat eivät roiku edelleenkään. Alapään repeämät tulivat jo ekassa synnytyksessä, tokassa ei mitään.
Kropan muutoksia saattaa miettiä ennen lasten saantia. Lasten myötä ajatuksetkin muuttuvat. En itse enää oikein näe mitään erityisen kaunista tai kiinnostavaa 20-vuotiaan kropassa. En ollenkaan lähtisi edes tavoittelemaan moista. Iän mukana tulee lisää itsevarmuutta. Minulle oma mieskin on sanonut, että olen kaunistunut vuosien myötä.
tai siis riippuu mitä tarkoittaa. Kilot tuli ekassa ja jäi pysyväksi olotilaksi. Alapää on pysynyt kutakuinkin samanlaisena (4 lasta), rinnat on aina olleet yhtä riippuvat, niissä ei ole tapahtunut mitään muutosta raskauksien tai imetysten takia, paitsi että nännipihat tuli pysyvästi tummemmiksi, mikä on hyvä juttu ollut.
Se on niin yksilöllistä. Toisilla ei 10 lapsen synnyttäminen vaikuta mihinkään, toisilla sen ekan synnyttäminen muuttaa kaiken, toisilla jotain siltä väliltä. Ja paljonhan on itsestä kiinni.