Miksi köyhät ihmiset värjäävät hiuksiaan?
Eikö siinä olisi hyvä säästökohde
...kummastelee mamma, joka on tyytyväinen maantienharmaaseen tukkaansa.
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 02:42"]
Mä säästäisin 30-40€ vuodessa, tosi huima säästö! Mielummin olen värillisillä hiuksilla!
[/quote]
MIssä on näin halvat hiusvärit vai annatko tulla reippaasti juurikasvua ennen uutta värjäystä? Lyhyet hiukset?
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 11:52"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 10:12"]
Laskin piruuttaan, vuodessa säästäisin tosiaan sen ~50e. Onhan siinä jo parin viikon ruokaostokset!
[/quote]
Suurperheessä ei riitä 50 euroa edes päivän ruokaostoksiin.
[/quote]
Kuka on sanonut että juuri tällä köyhällä on suurperhe? :) Jollei mulla ole rahaa laittaa 50e enempää vuodessa tukkaani, eikö ole todella hyvä ettei ole lapsiakaan...
Värjätty on harvoin siistin näköinen, raidoitus olisi monelle paljon passelimpi. Musta-liila skunkkipehko silmillä on harvan silmissä nätti. Mutta tatskat niihin toki sopii hyvin, ja niittipanta, ja pääkallopaita.
Parantaakseen mahdollisuuksiaan varakkaampaan mieheen tietty.
Sitten köyhyys olisi historiaa vain.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 12:07"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 02:42"]
Mä säästäisin 30-40€ vuodessa, tosi huima säästö! Mielummin olen värillisillä hiuksilla!
[/quote]
MIssä on näin halvat hiusvärit vai annatko tulla reippaasti juurikasvua ennen uutta värjäystä? Lyhyet hiukset?
[/quote]
Joo, mulla on lyhyet hiukset, ja värjään aina jollain punaisen värillä, oma väri on tumman vaalea, ja juuresta aika lailla tumma, harmaata en ole vielä nähnyt. Leikkautan hiukset siinä vaiheessa kun tulee silmille, eli n. 3-4 kertaa vuodessa, ja siinä lähtee väristäkin suurin osa koska tyvikasvua on sitten jo muutama sentti, sitten laitan purkista värin, ja se kestää ihan hyvänä sen pari kuukautta, sitten alkaa juurikasvu ja hiusten pituus jo vähän häiritä, mutta venytän aina pikkuisen ennenkuin teen mitään. Juurikasvun ja haalistuneen värin väriero ei ole niin suuri että sitä huomaisi paksuissa hiuksissa kovin kaukaa. Mitään kananperse tukkaa ei ole, koska en laita hiuksiin koskaan mitään aineita, paksu hiuslaatu ei pysy mitenkään vaikka sitä laittaisi, joten hyvä leikkaus riittää, shampoopesu ja sit vähän kammalla vetäisee, ja antaa kuivua, hyvä on taas n. 3 päivää.
Ja ihmettelen tuota että kuinka rumalta näyttää itsevärjätyt tai pikkukaupungissa kampaamossa värjätyt, kyllä minä olen ihan Helsingissäkin joskus päätäni värjäyttänyt, ja tasan samannäköinen siitä tulee kuin kotona purkissa, jopa parempi. Minä tykkään että hiukset on räväkän väriset, inhoan ruskeita ja ei minkään värisiä hiuksia, miksi "hienon" ihmisen pitää olla niin helvetin tylsä?
Kyllä se vaan niin on, että kyllä kun köyhä (työtön) hakee töitä, niin siinä katsotaan ulkonäköä, varmasti työnantaja saa paremman kuvan hakijasta jolla on siistit värjätyt hiukset, kuin silmillä roikkuvat maantienharmaat.
Itse olen järjestämässä kuntakokeiluun liittyvää työttömien tapahtumaa, ja siellä on meikkaajat ja parturikampaajat töissä, että työttömät saisivat kohennettua ulkonäköään ennenkuin esittäytyvät työnantajille. Ensivaikutelma on hyvin tärkeä.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 12:57"]
Kyllä se vaan niin on, että kyllä kun köyhä (työtön) hakee töitä, niin siinä katsotaan ulkonäköä, varmasti työnantaja saa paremman kuvan hakijasta jolla on siistit värjätyt hiukset, kuin silmillä roikkuvat maantienharmaat.
Itse olen järjestämässä kuntakokeiluun liittyvää työttömien tapahtumaa, ja siellä on meikkaajat ja parturikampaajat töissä, että työttömät saisivat kohennettua ulkonäköään ennenkuin esittäytyvät työnantajille. Ensivaikutelma on hyvin tärkeä.
[/quote]
Te edesautatte siis sitä jenkkimeininkiä, jossa ulkokuori ratkaisee, ei sisin. Shame on you!
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 11:59"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 10:40"]
No pitäähän wt-mammalla musta tai kirkuvanpunainen kananpersekampaus olla.
[/quote]
Se, että on köyhä, ei tarkoita sitä, että olisi wt.
Mitä noin muuten tulee termiin wt, niin mielestäni ne ihmiset jotka ko. termiä käyttävät, eivät ole sivistyneitä.
[/quote]
Osuiko?
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 13:19"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 12:57"]
[/quote]
Te edesautatte siis sitä jenkkimeininkiä, jossa ulkokuori ratkaisee, ei sisin. Shame on you!
[/quote]
Näin se vaan menee. Meidän kaupungissa on reilusti yli 2000 työtöntä, mutta vain n. sata avointa työpaikkaa, joten mitäs luulet, vaikuttaako siisti ulkonäkö? Osa työpaikoista toki on sellaisia joissa hiusten väri ei merkkaa mitään, ns. miesten töitä. Mutta näihin "naistentöihin" hakee aina myös niitä jotka ovat jo jossain muualla töissä, hakemuksia tulee aina vähintään sata. Jo vuosia sitten kun H&M tuli paikkakunnalle, hakemuksia tuli yli tuhat.
Koska ei tykkää harmaasta tukasta
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä parempi olisi kysyä, että miksi köyhät värjää hiuksensa rumasti. Ne hiukset voi värjätä tyylikkäästikin.
Tosiaankin. Harva asia on tyylillisesti niin karmiva yhdistelmä kuin hiilenmustaksi värjätyt hiukset ja meikitön, punoittava suominaama. Ääripäät ovat usein rumia.
Siksi, että mieleltään köyhät saisivat edes jotain pohdiskeltavaa ja vähän aivojumppaa. Siinä se pääsiäinen meneekin mukavasti sitä pähkäillessä. Ja varmaan löytyy muitakin vastaavan tasoisia elämänläheisiä kysymyksiä.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 10:40"]
No pitäähän wt-mammalla musta tai kirkuvanpunainen kananpersekampaus olla.
[/quote]
Se, että on köyhä, ei tarkoita sitä, että olisi wt.
Mitä noin muuten tulee termiin wt, niin mielestäni ne ihmiset jotka ko. termiä käyttävät, eivät ole sivistyneitä.