laihduinko jos jätän herkut
Eli olen normaalipainoinen,mutta kolmisen kiloa tullut joulun jälkeen...olen ottanut niin sanotusti rennosti syömisten suhteen ja joka päivä jotakin herkkua tullut syötyä....mitä luulette,jos oon kokonaan ilman herkkuja kuukauden ,laihdunko?
Kommentit (8)
173cm ja 70kg ja myös mulla jää toi herkuttelu todella usein päälle, eli päivittäin vetelen jotain suolaista tai makeaa herkkua.
Pari kertaa oon yrittäny karpata, pisimillään 2kuukautta, silloin lähtöpaino oli 76kg ja tippu tossa parissa kuukaudessa 68kg. Nyt nousi siitä taas kevään aikana pari kiloa.
Sunnuntaista saakkaa oon taas karpannut ja paino tippunut siinä ajassa 2,5kg. Kaikki tietenkin nestettä, ekana yönä juoksin vessassa 13 kertaa kusella.
Eli mulla toi karppaus toimii aika hyvin jos kovin alkaa mässäily turvottamaan niin 2-3vko taas syön karpisti, sit kyllä valitettavasti alkaa taas mässäily.
Oon 30 vee ja en siis aio syödä mitään makeaa. En edes jogurttia yms. Muutenkin olen syönyt pienempiä annoksia. Ateriat rytmitän myös 3-5 tunnin välein. On siis ollut nälkäkin...reilu viikon olen ollut nyt.
Syön kumminki aamulla ja illalla pari palaa ruisleipää täytteineen.
Olen vain 154 pitkä,joten muutama lisäkilokin näkyy.
ap
Olen ihan hervoton herkuttelija ja jos syön makeaa, niin sitä voi sitten mennä ihan tavallisena päivänä vaikkapa seuraavanlainen satsi:
-3 dl jäätelöä
- 1/2 ptk keksejä
- 200 g irtokarkkeja
Tällä dietillä mittani ovat 170 cm ja 63-65 kg (yli tuon ei onneksi paino koskaan ole noussut).
Kun jätän herkut kokonaan pois, mutta pidän syömisen muuten ennallaan, tippuu paino 61 kg:n hujakoille ja olo on niiin paljon mukavampi. Tästäkin huolimatta repsahtelen säännöllisesti tuohon herkkujenmättämismoodiin :(
sitä voi sitten mennä ihan tavallisena päivänä vaikkapa seuraavanlainen satsi: -3 dl jäätelöä - 1/2 ptk keksejä - 200 g irtokarkkeja
ei 1/2 ptk, vaan 1/2 pkt eli pakettia...
6#
paljonko olet keskimäärin päivittäin niistä herkuista kaloreita saanut, että paljonko laihdut ne pois jättämällä. Jos olet syönyt niitä tosi paljon niin laihdutkin melko paljon.
Sinänsä herkkujen merkitystä kyllä useimmat liioittelevat. Patrik Borg kirjoittaa tästä kirjassaan, että tutkimusten mukaan keskimäärin eniten painoon vaikuttavat tekijät ovat kasvisten syöntimäärä ja se paljonko juo energiapitoisia juomia. Herkkujen syönnin määrä ja esim. rasvan määrä tulee kaukana näiden takana, mutta silti useimmat laihduttajat keskittyvät herkkujen eliminoimiseen ruokavaliostaan tai rasvan vähentämiseen. Ja näin siis keskimäärin, toki jos joku on vetänyt 170 g levyn suklaata joka päivä niin silloin herkkujen vähentämisen vaikutus on suuri.
Elät käytännössä kasviksilla ja maltillisesti vähärasvaisella lihalla ja niukalla määrällä rasvatonta maitoa ja juot 3litraa vettä päivässä.
Hedelmiä et saa syödä, etkä leipää.
Sun paino tippuu tolla meiningillä kuukaudessa jopa 3-4kg ja jos oot yhtään läski, niin enemmänkin.
tiedän,että jättämällä nuo edellä mainitut laihdun,mutta aluksi jätän herkut ja pienennän annoskokoja
ap
ihan sama mitä syö.
Saantiahan voi säätää ihan miten paljon vaan, kulutusta voi nostaa vain vähän.