Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni ei viihdy kotona...

Vierailija
28.03.2012 |

Olemme asuneet avoliitossa noin 4 vuoden ajan. Koko tämän ajan mieheni ei kauheasti kotona ole viihtynyt. Rupeaa pikku hiljaa ärsyttämään ja v*tuttamaan koko tilanne; mä niin haluaisin viettää rauhallista koti-iltaa ja katsella telkkaria ja jutella arkisista asioista.

Asumme siis kerrostalossa ja meillä ei ole lapsia, koira löytyy. Aina töitten jälkeen mieheni syö, menee sen jälkeen päiväunille ja sitten lähtee verstaallensa puuhailemaan kaiken näköistä. Minä hoidan kaiken kotiin liittyvän (ruuanlaitosta pyykinpesuun)...

Äskenkin lähti ja mä jäin taas itku silmässä miettimään mikä mussa/meidän kodissa on vikana kun ei täälllä viihdy. Mies vetoaa aina siihen että tulee kahdeksan aikoihin kotiin että onhan meillä sen jälkeen kahdenkeskistä aikaa. Juu, niin on --> syödään iltapala ja hän katsoo telkkaria. Nukkumaan sentään käydään yhdessä.

MUA ÄRSYTTÄÄ, kai mä oon sitten vain niin vittumainen ämmä ettei voi olla kotona. Mä ymmärtäisin jos tää olisi joskus mutta tää on jokapäivästä!

Onko kellään muulla samanlaista tilannetta?...

Mun piti vaan saada purkaa tää ku niin vituttaa..

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies ei

1)vietä kanssasi kahdenkeskistä aikaa

2)tee tarpeeksi kotitöitä

?

No entä jos sinulla olisi illalla joku harrastus samaan aikaan kun mies puuhailee omiansa, olisiko tämä sama tilanne voimassa silloinkin?

Vierailija
2/18 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitöistä voisitte yrittää päästä yksimielisyyteen, mutta muuten minusta on vaan hyvä että miehellä on jokin mielekäs harrastus. Mies tarvitsee usein jonkin henkireiän kodin ja työn ulkopuolelta. Se voi olla jokin harrastus, puuhastelu, oluella käynti, urheilu tai vastaava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mua vituttaa enemmänkin se ettei mieheni vietä kanssani aikaa, eli arki on astunut kuvioihin ja mä niin INHOAN sitä.. Tykkään kotitöistä ja teen ne ihan mielelläni...

Käyn kyllä harrastuksissani, juoksen noin 4 kertaa viikossa ja käyn kuntosalilla.. Hyvä kysymys oli tuo harrastusjuttu ja olenkin usein sitä itsekseni miettinyt.

Tuossa äsken kun mieheni lähti, sanoin että olisi kiva joskus olla kotona kahdestaankin. Hänen vastauksensa oli se, etteivät ihmiset makaa kotonansa perse homeessa ja kato telkkaria.. Vastasin että tiedän monia pareja jotka ovat iltaisin kotona ja eikä telkkaria aina tarvitse tuijottaa. Mieheni huusi ovesta mennessään että 'ei heillä ole sitten oikeaa elämää ja ne ovat nössöjä'.. Joo että sillai..

Vierailija
4/18 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä teette yhdessä iltaisin (syötte? teette ruokaa?katsotte leffan? käytte kävelyllä?) ja muu aika on sitten "omaa aikaa". Kyllä tuo sama on itseäkin mietityttänyt, mies voi hyvin pelata monta tuntia minä palstailla (=olla av:lla tuntikausia). Ei vaan sitten ole sellaista yhdessäoloa.:) Mutta sellaista se on, eihän oikeasti toinen voi koko ajan olla saatavilla vaikka saman katon alla ollaan.

Vierailija
5/18 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi tule muuttumaan vaikka lapsia tulisi.

Tiedän yhden naisen jolla oli tuommoinen mies, aina korjaamassa autoa yms tekemässä muuta kaikkea ...mutta ei koskaan kotona.

Kun saivat lapsen, lapsenhoito ja kodinhoito jäi täysin äidin vastuulle.

En tiedä onko tilanne parantunut vai pahentunut koska nainen ei yhtäkkiä pitänyt minuun yhteyttä.

Hänellä oli pitkään itsetunto ongelmia ja kaikennäköistä masennusta miehen takia.

Hän oli hyvin väsynyt ja kiukkuinen.

Ihana kiltti ihminen muuttui tuollaiseksi miehen takia.

Hän rupesi lopulta syyttämään ystäviään tästä elämästä ja ..kuten sanoin lopetti minuunkin yhteydenpidon.

Ymmärrän harrastukset mutta silti..

hmmh.. voisitteko sopia että hän tekisi näitä puuhiaan vain tiettyinä päivinä?..ja muina päivinä olisi kotona..?

Vierailija
6/18 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle siitä että olin aina pari tuntia töiden jälkeen tietokoneella, joko facessa tai täällä..

Nyt yritän vähentää :D

Vierailija
7/18 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä todellakaan tarkoita sitä, että kaikki illat ja vapaa-aika pitäisi viettää yhdessä, mutta en minäkään jaksaisi jokaikistä iltaa yksin kotona möllöttää. Entäs jos miettisitte jotain yhteistä harrastusta tai muuta tekemistä?

Ja jos miehesi tarkoittaa sitä, että silloin tällöin yhdessä telkka- ja sohvailtaa viettävät tyypit on nössöjä, niin minun korvaan kuulostaa hänen pitävän myös ap:tä nössönä. Kohtuu ja tasapaino kaikessa, minä sanoisin.

Vierailija
8/18 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi tule muuttumaan vaikka lapsia tulisi. Tiedän yhden naisen jolla oli tuommoinen mies, aina korjaamassa autoa yms tekemässä muuta kaikkea ...mutta ei koskaan kotona. Kun saivat lapsen, lapsenhoito ja kodinhoito jäi täysin äidin vastuulle. En tiedä onko tilanne parantunut vai pahentunut koska nainen ei yhtäkkiä pitänyt minuun yhteyttä. Hänellä oli pitkään itsetunto ongelmia ja kaikennäköistä masennusta miehen takia. Hän oli hyvin väsynyt ja kiukkuinen. Ihana kiltti ihminen muuttui tuollaiseksi miehen takia. Hän rupesi lopulta syyttämään ystäviään tästä elämästä ja ..kuten sanoin lopetti minuunkin yhteydenpidon. Ymmärrän harrastukset mutta silti.. hmmh.. voisitteko sopia että hän tekisi näitä puuhiaan vain tiettyinä päivinä?..ja muina päivinä olisi kotona..?

AP sanoi, että tekee ihan mielellään kotitöitä, eikä heillä ole lapsia. Kotitöiden jakamisesta voisi kuitenkin sopia, mutta mitä sen miehen siellä kotona muuten pitäisi päivystää? Istua sohvalla ja pyöritellä peukaloita? Minusta AP:n tapauksessa pitää keksiä jotain mielekästä yhdessä tekemistä ja jättää tämän lisäksi miehelle omaakin aikaa. Kyllä kaikki tarvitsevat välillä omaakin aikaa, jolloin kukaan ei ole niskaan hönkimässä.

Vierailija
9/18 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle yhdessäolo on koti-iltoja. Mies tuntuu tykkäävän verstaalla puuhastelustaan. Ehdota joskus miehelle, että vietättekin yhdessä verstasiltaa. Mies puuhailee, sinä notkut paikalla tai autat häntä sellaisessa, missä voi auttaa. Samalla juttelette niistä arkisista asioista.

Jos mies kieltäytyy ja välttelee seuraasi verstaallakin, niin sitten voisi pohtia, missä on vika.

Ja ei minusta kahdeksan aikaan kotiin tuleminen ole kovin myöhään, jos ei ihan kukonlaulun aikaan tarvitse seuraavana aamuna herätä. Tietysti yksipuolinen telkkarin katselu on aika epäsosiaalista.

Vierailija
10/18 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mua vituttaa enemmänkin se ettei mieheni vietä kanssani aikaa,

Tuo on se ongelma.

Jostain syystä sun päähän nyt on pinttynyt ajatus siitä, että miehen pitäis tehdä sun kanssa sitä, mistä sä tykkäät.

Jos sinä kaipaat sitä yhteistä tekemistä niin mene viettämään aikaa sen miehen kanssa.

T: M35

Vierailija
11/18 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuulosta hyvältä.. teillä on selvästi ihan erilaiset tarpeet asian suhteen. Sinä olisit/olet kotikissa ja miehesi haluaa touhuta enemmän kodin ulkopuolella.

Jos ollaan parisuhteessa niin täytyisi pyrkiä sellaiseen kompromissiin että molempien tarpeet tulevat kuulluksi. Teidän tapauksessanne siis teille pitäisi keksiä joku yhteinen juttu, jota teette yhdessä kodin ulkopuolella eli yhdessä puuhastelua. Sitten mies voisi joustaa että vaikkapa yhden illan viikosta viettäisikin kotona (ja opettelisi tekemään niitä kotitöitä mm )

jos haluaa toimivan parisuhteen jossa molemmat voivat hyvin, niin yllätys yllätys, se vaatii yhteistä aikaa aika paljon. Ja toiselle jakamattoman huomion antamista (siis esim television tuijottelu ei nyt ole varsinaista parisuhdeaikaa...passiivista sellaista kyllä)

Ja täytyypä sanoa, kuten joku tuolla aiemminkin sanoi, että mikäli ette nyt saa muutosta aikaiseksi niin tuskimpa se onnistuu siinäkään vaiheessa jos lapsia hankitte. Ei kannata kuvitella että sitten miehestä kuoriutuisi kotitöitäkin tekevä kotona viihtyvä isä.

Harvat miehet ymmärtävät että heidän elämänsä olisi paljon mukavampaa ja onnellisempaa jos huomoisivat naisensa tarpeet paremmin...

muistathan myös että kyseessä voi olla opittu malli, malli parisuhteesta tulee omaa kotoa ja ehkä miehesi kotona isä on aina ollut poissa omissa touhuissaan ja äiti yksin kotona lasten kanssa?? Eihän mies silloin voi ymmärtää että millaista elämä voisi olla kun tekisikin toisin.

Vierailija
12/18 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä tykkään olla yksin kotona AINA välillä ja ymmärrän senkin ettei aina voi olla toisen kyljessä kyhnyttämässä.. Ja että pariskunnilla pitää olla omaa aikaakin mutta tuntuu että mieheni haluaa tehdä niin kuin itse haluaa ja eikä ajattele muita ihmisiä.

Molempien vanhemmat asuvat lähellä ja aika usein siellä kyläilläänkin. Mutta jos kahdenkeskinen aika rajoittuu kello 20-22 välille jolloin yleensä syödään iltapalaa ja sitten mennään nukkumaan niin jotain on pielessä. Mieheni kyllä sanoo että vietetäänhän me aikaa yhdessä kun ollaan kyläilemässä. Ehkä hän ei oikein tajua mitä kahdenkeskisellä ajalla oikein tarkoitetaan. Ja ärsyyntymistäni lisää eniten se että mieheni verstas on vanhempien tontilla, joten mamman poika käy siellä joka päivä kertomassa meidän asiat... AARRGGHHHHGGG!! Se asia ehkä eniten ärsyttää.

Haluaisin joku ilta istahtaa mieheni viereen, juoda rauhassa iltapäiväkahvit ja kysellä päivästä ilman lähtemisen odotusta. Mua rupeaa jo ärsyttämään se kun mies tulee töistä että kohta se jo lähteekin...

Sitten mulle tulee huono omatunto jos joskus 'kiellän' miestäni lähtemästä mihinkään. Haluan kumminkin että toisella on hyvä mieli.

Tuntuu että olen niin lapsellinen kun mäkätän tämmöisestä asiasta. Toisilla sentään on oikeita ja vakavia ongelmia.

Vierailija
13/18 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei taatusti muutu piiruakaan, vaikka olisi isäkin. Enkä muutenkaan ottaisi tuollaista miestä. Mies on minulle monen muun seikan lisäksi arjen jakaja eli en tosiaan vois ajatella noin itsekästä ihmistä lapsieni isäksi.

Ellet sitten välttämättä halua olla totaaliyksinhuoltajana muodollisessa avoliitossa. Pari ystävääni naivisti kuvittelivat, että mies sitten kotiutuu kun lapsia, toisin kävi.

Vierailija
14/18 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut siellä verstaalla kyllä auttamassa ja tykkään siittä hommasta kun saa nähdä kuinka toinen nauttii.

Mutta kysymys sinulle; miksi aina minun pitäisi joustaa? Eihän miehenikään tee mitään mistä minä pitäisin...

Jos olet sinkku niin toivottavasti hiukan mietittyäsi ymmärrät minkä takia!!

T. AP

Vierailija
15/18 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kysymys sinulle; miksi aina minun pitäisi joustaa?

Mitä joustoa siinä on jos sinä haluat viettää aikaa yhdessä ja sitten menet viettämään aikaa yhdessä? Etkö sinä tuossa vain täytä oman tarpeesi?

Jos miehesi vinkuisi sinua mukaansa, etkä haluaisi mennä, ymmärtäisin kysymyksen joustosta.

T: M35

ps. Minun parisuhteelleni kuuluu oikein hyvää, kiitos kysymästä.

Vierailija
16/18 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut siellä verstaalla kyllä auttamassa ja tykkään siittä hommasta kun saa nähdä kuinka toinen nauttii. Mutta kysymys sinulle; miksi aina minun pitäisi joustaa? Eihän miehenikään tee mitään mistä minä pitäisin... Jos olet sinkku niin toivottavasti hiukan mietittyäsi ymmärrät minkä takia!! T. AP

minusta M35 vastasi ihan asiallisesti ja sinun ongelmastasihan tässä piti keskustella eikä nimimerkin M35 parisuhdestatuksesta.

Jos miehesi ei kerran tee mitään mistä pitäisit, niin miksi sitten olet sen kanssa. Kyllä parisuhteessa yleensä molemmat tekevät asioita joista toinen pitää, mutta myös asioita joista itse pitää.

Vierailija
17/18 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis mieheni ei halua viettää kanssani aikaa.

Ja tästä voisi päätellä että teidän suhteessanne teette sitä mitä sinä haluat ja kumppanisi hyväksyy tämän. Voi hellanlettas kun hän on tossun alla!

Kiitos vastauksestasi!

Vierailija
18/18 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis mieheni ei halua viettää kanssani aikaa.

No tuskin tuo sinua varta vasten välttelee kun ei eronnutkaan ole. Harvemmin tällaiset haluamiset on joko/tai juttuja.

Ja tästä voisi päätellä että teidän suhteessanne teette sitä mitä sinä haluat ja kumppanisi hyväksyy tämän. Voi hellanlettas kun hän on tossun alla!

Kerrotko mistä ihmeestä sinä tuollaista keksit?

Kiitos vastauksestasi!

Eipä kestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan