Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki hankkii niin paljon lapsia?

Vierailija
28.03.2012 |

On ihmetyttänyt et miten tuntuu et nykyisin normiperhe on 3-5 lasta, kun meidän vanhempien aikana riitti perusperheeseen se 2? Mikä on muuttunu?

Onko syynä että täälläkin on alettu tekeen lapsia vanhuudenturvaksi niinku jossain kehitysmaissa?

Vai onko ihmiset vaan niin yksinäisiä et halutaan ainakin iso oma perhe? En ymmärrä!!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

just siihen kahteen. Samalla logiikalla kai sitä joku yksinkertaisuus voi päivitellä että miksi toisten täytyy tehdä niitä lapsia ollenkaan. Voi pyhä yksinkertaisuus!

t. 3 lapsen äiti

Vierailija
2/12 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten niin KAIKKI...meillä on 2 lasta ja enempää ei tule ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma logiikka...jos kultaisella 80-luvulla oli hankkia 2 lasta, omakotitalo, farmariauto ja omakotitalo niin miksi nyt 2000-luvulla pitäis elää saman kaavan mukaan?

Onko tullut mieleen että osa meistä vaan tykkää lapsista ja haluaa niitä enemmän kuin 2 ihan niiden lasten itsensä takia. Minä en ole hankkinut ensimmäistäkään lastani vanhuuden turvaksi. Entä sinä ap montako lasta olet hankkinut vain sen takia että olisivat sinua hoitamassa sitten ollessasi vanha ja kurttuinen?

Vierailija
4/12 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma logiikka...jos kultaisella 80-luvulla oli hankkia 2 lasta, omakotitalo, farmariauto ja omakotitalo niin miksi nyt 2000-luvulla pitäis elää saman kaavan mukaan?

Onko tullut mieleen että osa meistä vaan tykkää lapsista ja haluaa niitä enemmän kuin 2 ihan niiden lasten itsensä takia. Minä en ole hankkinut ensimmäistäkään lastani vanhuuden turvaksi. Entä sinä ap montako lasta olet hankkinut vain sen takia että olisivat sinua hoitamassa sitten ollessasi vanha ja kurttuinen?

Miks olet noin agressiivinen? Osuko arkaan paikkaan...

-ei ap

Vierailija
5/12 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks olet noin agressiivinen? Osuko arkaan paikkaan...

-ei ap

mutta hassut kysymykset saavat joskus aggressiiviseksi. Siis tyyliin kysymykset, mites kehtaatkin olla elämättä juuri niin kuin minä? Parempi tietenkin olla vastaamatta.

Vierailija
6/12 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa tekee enemmän, osa vähemmän, osa ei ollenkaan. Mitä sitten?

Vierailija
7/12 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haluta olla työelämässä.

Tykätään vauvoista.

Vanhuuden turvaksi.

Itsensä jatkeeksi.

Uskonnon vuoksi.

tms.

Vierailija
8/12 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla lajeilla on nousu ja tuho. 99,9% kaikista lajeista maapallolla on kuollut sukupuuttoon. Ihmisten nopea lisääntyminen kiihdyttää tätä prosessia.

Vierailija
9/12 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mun lapsuuden normi oli 3 lastan, miehen perheessä neljä, joten meille kaksi olisi normista poikkeamista, tosin ei siksi neljä. Itse asiassa, jos toden sanon, halusin tehdä lapsia, koska niin monet abortoi, että nämä sielut saa tulla eikä tartte hetkeäkään pelätä joutuvansa abortoiduksi. Kolmannelle oli vauvakuumekin ja ylipäätään vauvat ovat ihania, vaikka tosi raskastakin on ollut. Minusta kaikkein tärkein asia tässä maailmassa ja samalla ihanin ja ihmeelisin, on tehdä vauvoja maailmaan, mutta nyt siitä on luovuttava omalta osalta

Vierailija
10/12 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aidosta halusta olla vanhempi, meillä on kaksi biolasta ja kolme sijoituslasta. Emme halua keskittyä vaan itseemme ja haluamme, että ymprärillä on vilkettä, vilinää, arjen haastavia tilanteita iloineen ja suruineen. Haluamme, että lapsemme oppivat tulemaan toimeen erinlaisten lasten kanssa jne. Mutta ihan aidosti, siksi että sydänmessä riittää lämpöä ja rakkautta.

Vierailija
11/12 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheiden lapsiluku Suomessa sitten kasvanut vai onko kyse vain ap:n tuttavapiiristä? Ehkä pehmeät arvot ovat tulleet muotiin ja ihmiset eivät halua luoda uraa enää niin hanakasti kuin silloin 80-luvulla.

Tai sitten lapset ovat vanhuudenturva. Itse ainakin mietin, millä eläkkeellä sitten elän. oishan se kiva, että veronmaksajia riittäisi maksumiehiksi ;) Itsellä kyllä vain yksi lapsi...

Vierailija
12/12 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisillä on ollut isot perheet. Pienet perheet yleistyi vasta 70- ja 80-luvulla, eli vasta yksi sukupolvi taaksepäin, ja nyt kun noiden aikakausien lapset eli me itse ollaan vanhempia me on huomattu, ettei pienilapsisuus ollut hyvä ja haluavamme itse ison perheen. Nykyiset nuoret vanhemmat kun kärsii mielenterveyden ongelmista, yksinäisyydestä, juurettomuudesta jne jotka yleistyi perhekoon pienetessä 70-luvulla, niin he haluaa omille lapsilleen sisaruksia ja turvaverkkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi