Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vituttaa Kelan eriarvoistava koulutuspolitiikka

Vierailija
09.06.2008 |

Kaverillani oli astmaoireita jo ennenkuin hän hakeutui siivousalalle töihin. Nyt on ollut kolme vuotta vakituisena siivoojana vaikkakin jatkuvasti hengitystieoireiden, yms takia sairaslomalla.

Nyt sitten on todettu astma ja vitun Kela maksaa uudelleen koulutuksen uuteen ammattiin.

Minä maksan Kelalle perse ruvella takasin opintolainoja, vaikka opiskelin velaksi 6 vuotta eikä ammattini työllistä. Enkä helvetti voi enää opintotuella opiskella eikä Kela minua uuteen ammattiin kouluta.

Kyllä vituttaa saatanasti, pitäisiköhän hommata hullun paperit, niin ehkä Kela sitten minut uuteen ammattiin kouluttaisi.

Omalla kustannuksellani en enää uutta ammattia opiskele, vaan olen mieluummin työttömänä ja haen rahaa sossusta.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko pitänyt ajatella sinunkin siinä vaiheessa kun opiskelit, että onko alalla töitä... Jos se sattumalta on yliopistokoulutus, voit muuten tehdä paljon muutakin kuin varsinainen koulutuksesi on. Moneen paikkaan on pääsyvaatimuksena vaan joku tutkinto ja alan osaaminen.

Vierailija
2/35 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja alan työllisyystilannetta olisi kannattanut miettiä ennen opiskeluja.

Itse olen monta vuotta korkeakouluja käynyt, kahta eri alaa opiskellut, mutta jättänyt koulut kesken. Opintotukea en enää saa koska olen tukikuukauteni käyttänyt, mutta rahoitan nykyiset opintoni työnteolla. Omaa tyhmyyttäni kun olen tukeni jo tuhlannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai Kelan tehtävä ole uudelleen kouluttaa ihmisiä, jotka omaa tyhmyyttään valitsevat alan, jolla on vaikea työllistyä.

Vierailija
4/35 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainat pankille, kun minulla ei ollut rahaa, eikä ole edelleenkään. Työttömyyskorvauksesta lyhennän opintolainojani, joita on 10 000€ 30€ kuukaudessa.

Vittu, en enää koskaan opiskele omalla kustannukselle. Jos työkkäri tai Kela ei kouluta, elän sosiaaliturvalla perintörahoja odotellessa.

Vituttaa tuollainen uudelleenkoulutuspolitiikka

Vierailija
5/35 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et siivoa tai mene kaupan kassalle TÖIHIN? Tai hae oppisopimuspaikkaa ja opiskele esim. lähihoitajaksi, merkonomiksi, putkiasentajaksi...

Vierailija
6/35 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minun ei pysyvästi työkyvyttömänä tarvitse koskaan lainojani takaisin maksaa. Ja saan pitää mahdolliset perintörahani kokonaan itselläni. Paskaako tässä mitään yrittämään.

Vierailija
7/35 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan oikeasti saisit jonkin kroonisen sairauden. Sitten pääsisit nauttimaan sen tuomista eduista ;)

Suututtaa tuommoiset jotka ei ymmärrä että sairaus oikeasti rajoittaa elämää ja voi tulla kalliiksikin.

Vierailija
8/35 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olisit hakenut edes jotain työtä opintojen jälkeen, ei Kelan olisi tarvinnut takaajana lainojasi maksella. Ei juuri heru sinulle sympatiaa ainakaan minulta.

T. siivoustyöllä opintonsa rahoittava

Vierailija
9/35 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut jo lapsesta saakka ja sen lisäksi atoopinen käsi-ihottuma. No, työttömänä on kiva olla ja jos pääsen eläkkeelle, tulot nousevat ja minulla on varaa isompaan asuntoonkin.

Vierailija
10/35 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusitko, että kaverisi olisi todennäköisimmin jäänyt sairauseläkkeelle kyseisestä työstään viiden vuoden sisällä? Sittenhän sulla taas olisi ollut "vitut" herkässä. Tuskin kaverisi itse halusi ehdon tahdoin lopunelämäkseen sairautta itselleen. Vähintäänkin kohtuullista saada hänet takaisin työelämään toiselle alalle. Ei se sulta ole pois.

Vierailija
11/35 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en enää velaksi opiskele. Yksinhuoltajana on mahdotonta tehdä iltatöitä opintojen lisäksi eli lainalla pitäisi uudet opinnot rahoittaa. Opiskelu- ja työhaluja kyllä olisi

Vierailija
12/35 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en enää velaksi opiskele. Yksinhuoltajana on mahdotonta tehdä iltatöitä opintojen lisäksi eli lainalla pitäisi uudet opinnot rahoittaa. Opiskelu- ja työhaluja kyllä olisi

Vierailija
13/35 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.Ei hyvänen aika sunlaisten kanssa.

Vierailija
14/35 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut jo lapsesta saakka ja sen lisäksi atoopinen käsi-ihottuma. No, työttömänä on kiva olla ja jos pääsen eläkkeelle, tulot nousevat ja minulla on varaa isompaan asuntoonkin.

Astmasta ja käsi-ihottumasta huolimatta minä painan siivoustyötä, jotta minulla olisi muutaman vuoden päästä hyvä ammatti, jossa on myös hyvät työllisyysnäkymät. Mieluummin kärsin tilapäisesti kuin jättäydyn työttömäksi, muiden elätettäväksi.

t. 7/9

Vierailija
15/35 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko sinullakin taka-ajatus, että Kela maksaa sun uudelleenkoulutuksen parin vuoden päästä?

Minä en ainakaan lähde terveyttäni työn takia lisää pilaamaan. oppisopimuspaikkaa olen koko ajan hakenut, mutta heikolta näyttä'ä. No, sossu elättää minut ja lapseni jatkossakin. Ja tekaisen vielä toisenkin lapsen yhteiskunnan tuella

Vierailija
16/35 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko sinullakin taka-ajatus, että Kela maksaa sun uudelleenkoulutuksen parin vuoden päästä?

Minä en ainakaan lähde terveyttäni työn takia lisää pilaamaan.

Mieluummin kärsin pahenevasta ihottumasta kuin vingun kotona ettei kukaan maksa opintojani. Itsehän olen opintotukikuukauteni tuhlannut. Astma ei kohteissani haittaa yhtään.

Vierailija
17/35 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odota toisten korjaavan virheitäni enkä halua vain maata kotona.

17

Vierailija
18/35 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten niin ei voi enää opintotuella opiskella? Olenko ymmärtänyt väärin vai onko käytäntö muuttunut, kun olen luullut että se tukikuukausien määrä on rajattu vain korkeamman asteen koulutuksessa. Mikä estää opiskelemasta uutta ammattia toisella asteella?

Vierailija
19/35 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tosiaankaan lähde opintotuella kitkuttelemaan, koska sillon sosku pakottaa ottamaan lisää opintovelkaa ja opintotuki on puolet pienempi kuin nykyinen työttömyyspäiväraha.

Saatan olla tyhmä, mutta en niin tyhmä että itseni ja lapseni köyhyyteen ajaisin opiskelujen takia, joiden jälkeen työllistyminen ei todellakaan ole sata varmaa.

Vierailija
20/35 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä siis ap? Jos on niin mikä nyt olikaan ongelma? Halusitko opiskella vai et? Ensin valitat, että et saa opintotukea ja sitten sanot, että et lähde opintotuella kitkuttelemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä