Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisilla vaatteilla pidan raskauden piilossa koeajalla, joka alkaa vasta kuukauden paasta? Rv8 nyt mennossa. Edellinen koeaika paattyi raskauteen ja nyt kun sain tyon oon raskaa

Vierailija
17.11.2005 |

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian löysät vaatteet ja ylipitkät villapaidat kavaltavat. Mutta koita peittää vyötärön seutua esim. jakuilla tai napakoilla puseroilla (farkkukangas tms.) Suosi tummia housuja, ne kaventavat ja pienentävät. Yritä kiinnittää huomio vaatteissa johonkin muuhun kuin vyötäröön ja vatsaan, esim. näteillä huiveilla, kaulakoruilla. Jos voit pahoin, niin yritä meikata pirteä ilme. Talvi on hyvää aikaa, koska sisälläkin pidetään vähän paksumpia vaatteita (jos et sitten käytä jotain tiettyä työasua).

Onnea odotukseen!

Vierailija
2/16 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa työt taas loppua...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on töissäni väljä työtakki, ja monet työkaverit meidän n. 50 hengen porukasta saivat tietää raskaudestani vasta jäädessäni sairauslomalle 1 kk ennen äitiysloman alkua.

Vierailija
4/16 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varmaan kannata käyttää. Mun maha alkoi näkyä paremmin vasta sitten kun siirryin äitiysvaatteisiin (eka raskaus, ~vko 20). Niissä on leikkaukset niin, että korostavat mahaa.

Vierailija
5/16 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli edestä vähän auki, kokeile peilin edessä. Jakutkin mielellään hivenen slimmattuja, muttei liiaksi. Ei mitään kovin paksua materiaalia, mutta ei ihan stretchiäkään.

Vierailija
6/16 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voit laittaa vaatteisiin vähän rahaa, kannattaa etsiä napakasti istuvia jakkuja, jotka voit kuitenkin pitää auki. Mielellään sen verran paksua kangasta, ettei se myötäile vartalosi muotia. Alle jokin löysähkö paita, joka ei paljasta vatsaasi. Tämän päälle sitten erilaisia leveitä huiveja, jotka roikkuvat jakun alareunaan tai hieman sen yli. Näitä voit sitten pitää peittämässä näkymän jakun sisään.

Vartalon mallista riippuen pystyt varmaan peittämään raskauden yli puolivälin tai pidempäänkin. Jos nyt on viikkoja 8 ja koeaike 4 kk, sen loppuessa viikkoja on 24-25. Voi kyllä olla, että on vaikea peittää sinne saakka.

Muistathan kuitenkin, ettei raskaus ole syy purkaa työsuhdetta koeajallakaan. Jos työnantaja tietää sinun olevan raskaana, heidän täytyy pystyä osoittamaan koeaikapurkuun jokin muu syy kuin raskaus. Ellei tämä nimenomainen työnantaja ole tehnyt sinulle paskamaisia temppuja etukäteen, ei se välttämättä teekään. En kuitenkaan suosittele raskauden paljastamista, jos pystyt sen varmasti peittämään. Siinä tilanteessa raskauden peittäminen on sinulle epäedullista, jos työnantaja sen kuitenkin huomaa ja tekee koeaikapurun mutta voi väittää, ettei tiennyt raskaudesta, joten se ei voi olla syy koeaikapurulle.

Vierailija
7/16 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuriko tähän, naiset, on yhteiskunta meidät ajanut?! Vai onko tämä vain hätävarjelun liioittelua...?

Vierailija
8/16 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla aika hankalaa:(

Vierailija
9/16 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä tein plussa-testin viikko sen jälkeen kuin työt alotin, 3kk koeaika oli. menin itse juttelemaan pomolle ennen koeajan päättymistä ja kerroin kuinka asiat ovat. samassa työpaikassa olen edelleen:) tässäkin on kyse pienyrityksestä mutta pomo itse on kuuden lapsen isä, sillä lienee vaikutusta asiaan.

Vierailija
10/16 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluiten musta. Pidä sitä kiinni niin kauan kun ei kiristä, sitten pidät sen alla trikoo/poolopaitaa, jossa suora helma lonkkaluuhun asti, paita housujen päällä, ja napit auki. Syntyy optinen harha, että ei olisi sitä mahaa. Tosiaan äitiyshousut ovat huonot, paria numeroa isommat tavalliset housut ovat hyvät. Vaikka nappi auki siellä paidan alla, jos tarvitaan. Käytä jotain xl-mallistoa, jos on tarvis. Jos on pakko käyttää äitiyshousuja, niin matala trikoovyötärö, ei korkea kangasvyötärö.

äiti-ihmisistä on tosi vaikea sanoa, ovatko raskaana vai vaan plösähtäneitä, jos ei koskaan näytä mahan sivuprofiilia. Jakkua ei siis voi ottaa pois, ja laskeutuvat villatakit ovat huonoja. korkeintaan hymähtelevät kiloillesi.

Myöhemmässä vaiheessa myös liikkuminen voi kavaltaa. Ota tavaksesi tosiaan istua ja tehdä töitä työpäivä, pöytä nimittäin peittää mahan. Tule töihin vähän ennen muita, se antaa muutenkin ahkeran kuvan. Juo näyttävästi kahvisi (1 tai 2 pientä kuppia päivässä OK raskaanakin, mutta monet eivät juo). Jos työporukka lähtee kaljalle, yritä saada ykkösolut niin, ettei kukaan tajua. Jos et onnistu, ota " drinkki" vain jos muut ottavat. Pikkujouluissa kulje koko ilta saman tuopin kanssa, tai unohda juomasi jonnekin ja hae näyttävästi uusi, alkoholillinen (josta taaas juot muutaman pienen siemauksen ja unohdat jonnekin, ole tarkkana). Mieluiten " juo" olutta/siideriä, siitä kaikki uskovat että juot. Kotiin pitää ikävä kyllä lähteä aikaisin, koska lapsi on kipeä (ja mies tietty jäi pois töistä, sinä olet unelmatyöntekijä, joka ei sitä tehnyt).

Vierailija
11/16 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

telttoja kuitenkaan, jos käytät jakkuja hyvä, silloin vaan jätät sen auki koska " liikkuvat" bleiserin reunat hämäävät hyvin, pitkähkö huivi kaulassa väljästi solmittuna, osittain ainakin vatsan päälle menevä, tummat värit ylipäänsä

Vierailija
12/16 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja muutamalla muulla toisen peittäminen ei onnistunut millään, kun vatsa näkyi ihan eri lailla kuin ekassa.

Mutta edellä ehdotetuilla voit kokeilla - eli vaikka edestä auki oleva jakku - ja sitä voi vähän tutkia, onko parempi jos paita tulee reilusti housujen päälle sen sijaan, että on paita housujen sisällä ja siis raja vyötäröllä.

Vierailija
13/16 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerrot raskaudesta, työnanatajalle jää todistustaakka, jos erottaa sut sen tiedon jälkeen! eli automaattisesti oletetaan, potkut tuli just raskauden vuoks, jos ei toisin pysty todistamaan. Kuuluthan liittoon? soita sinne ja kysy sieltä juridista neuvoa, etkä täältä mitään pukeutumisvinkkejä.

Vierailija
14/16 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi mun mielestä on väärin jättää kertomatta raskaudesta koeajalla.

Vierailija
15/16 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun melestä on väärin, että naisten ylipäätänsä pitäisi peitellä jotakin niin ihanaa asiaa kuin raskaus. Tyhmä maailma!!!

Vierailija
16/16 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsopimuslain mukaan työsuhteen saa purkaa koeajalla ilman perustetta, mutta peruste ei kuitenkaan saa olla epäasiallinen. Näin " omituisesti" asia ilmaistaan laissa, ja sillä tarkoitetaan juuri että esim. raskaus ei saa olla purkamisen syy. Käytännössä asia menee siten, että jos työsuhteesi puretaan koeajalla, työnantajan tulee näyttää että purun syy oli joku muu kuin ilmi tullut raskautesi (ns. käännetty todistustaakka). Normaalisti koeajalla purkaessa työnantajan ei tarvitse perustella purkua mitenkään, mutta raskaudentila tekee poikkeuksen.