Apua tai neuvoja kaivataan,hautajaisista kyse!!
En taida olla hautajaisvieraiden toivelistalla,vainajan kyllä varmaankin.Onko sopivaa edes mennä? En haluaisi,mutta mietin mitä vainaja olisi halunnut ja tunnen toisaalta kuuluvani hänen viimeisen matkan saattajaksi.Sekava juttu,ja päätös pitäisi tehdä pian!
Kommentit (15)
varmaankaan mikään iso haloo,mutta saattaisin aiheuttaa joillekin pahaa mieltä,en ole varma.
ap
jos taas ei ole, ja epäilet että läsnäolosi aiheuttaa todella pahaa mieltä jollekin surevalle, niin älä mene. Kenenkään toivomuslistalla ei toki tarvitsekaan olla, jos et lisää toisten pahaa oloa jostain syystä. Vainaja ei hautajaisvieraista piittaa, jos jossain toisessa ulottuvuudessa on niin kyllä ymmärtää. Hautajaiset ovat suremaan jääneitä varten.
Tuskin se ketään niin hirveesti ärsyttää.
kutsuttu kenenkään läheisen puolesta.Kaikki ovat kuulemma tervetulleita näin oli yksi läheinen sanonut,tietäen että myös minulle on ilmoitettu.Ääh,on niin syyllinen olo näistä tunteista.
AP on vainajan panopuu tai toinen nainen. Älä mene.
Kysy läheisimmältä, onko ok, jos tulet laskemaan seppeleen. Ei hautajaisiin voi mennä vaan penkkiin istumaan vaan pitäähän sitä laskea se seppelekin.
kai jokaisen hautajaisvieraan tarvi seppelettä viedä oliapa se alttari täynnä jos niin tehtäisiin. Voit mennä kappeliin tai kirkkoon jos haluat ,se on jokaisen oikeus, muistotilaisuuteen vain jos sinut on kutsuttu.Yleensä haudalla vielä kutsutaan muistotilaisuuteen ,mutta se ei koske niitä joita ei ole jo aiemmin kutsuttu.tiedän käytännön koska olen srk:lla työssä
kai jokaisen hautajaisvieraan tarvi seppelettä viedä oliapa se alttari täynnä jos niin tehtäisiin. Voit mennä kappeliin tai kirkkoon jos haluat ,se on jokaisen oikeus, muistotilaisuuteen vain jos sinut on kutsuttu.Yleensä haudalla vielä kutsutaan muistotilaisuuteen ,mutta se ei koske niitä joita ei ole jo aiemmin kutsuttu.tiedän käytännön koska olen srk:lla työssä
Adressin voi lähettää omaisille, jos haluaa. Tai viedä sen muistotilaisuuteen, jos olet kutsuttu.
olet kummipoikani ex-avovaimo, et todellakaan ole tervetullut isän hautajaisiin. Luulisi sinun sen ymmärtävän kaikkien tekemiesi tempausten jälkeen. Vaikka toisaalta ei ole ihme, ettet ymmärrä. Ethän mielestäsi ole tehnyt mitään pahaa.
Jos ilmestyt paikalle ,soitan poliisit.
siunauskappeliin ja poistavan yhden rauhallisesti käyttäytyvän hautajaisvieraan paikalta?
olet kummipoikani ex-avovaimo, et todellakaan ole tervetullut isän hautajaisiin. Luulisi sinun sen ymmärtävän kaikkien tekemiesi tempausten jälkeen. Vaikka toisaalta ei ole ihme, ettet ymmärrä. Ethän mielestäsi ole tehnyt mitään pahaa. Jos ilmestyt paikalle ,soitan poliisit.
ja tiesin että hänen perheensä ei halua minua hautajaisiin.
Ei tullut mieleenkään sinne ängetä,kävin sitten myöhemmin haudalla laskemassa seppeleen.
Jos läheiset ei sua sinne halua, niin kunnioita heidän tahtoaan,jäähyväiset voi jättää ilman hautajaisiakin.
jo tuolla aikaisemmin,etten ole saanut henkilökohtaista kutsua vaan hiljaisen hyväksynnän yhdeltä ihmiseltä.Enkä ole se ex-vaimo josta joku kirjoitti.Hämmentäviä tunteita,kun ei pitäisi tuntea mitään ja se mua vaivaa.
ap
ilmeisesti siunataan? Käsittääkseni kirkkoon voi mennä kuka tahansa, julkinen tila. Ja voithan istua vaikka jossakin takana, jos et halua herättää huomiota. Muistotilaisuus on enemmän yksityinen, riippuu tietenkin, missä pidetään. Mutta jos ei ole vars. kutsuttu, niin miettisin kyllä sinne menoa kahteen kertaan.
Mutta jos sinun jäähyväisten jättämisestäsi tulisi iso haloo, niin jättäisin sen väliin ja tekisin rauhassa myöhemmin.
Muistotilaisuuteen vain kutsusta.