Miksi sektiolla ulos pulpahtaneet viettävät syntymäpäivää, vaikkeivät ole syntyneet?
Kommentit (49)
Mä olen ainakin synnyttänyt vauvani sektiolla. Repikää siitä!
"2 krt synnyttänyt" Mulla lääkäri sano että oon tavallaan synnyttänyt 2 krt, ku oli jo tulossa alapäästä, mutta ei "mahtunutkaan" ja jouduttiin tekemään kiireellinen sektio, että meillä on sit syntymäpäivä ja maailmaantulopäivä:D
koska selvästikin olit sekä pettynyt että pelästynyt kiireellisestä sektiosta. Näytti ainakin palauttavan itsetunnon sinulle, mitä ei todellakaan voi sanoa näistä kaikista "katsos kultaseni kun"-hönöistä.
Lapsi yleensä kyllä syntyy vaikkei synnytys olisikaan sujunut normaalisti loppuun asti, ja näin muodoin hänellä on kyllä syntymäpäivä : )
Ja lisään vielä, että synnytysasennossaki luki, että sektiopöytä:D En koe olevani huonompi vaikka en olekaan lasta voinut pulpauttaa "normaalisti". Toki olin valmis pukkaamaan, mutta koska lapsi väsyi, nii eiköhä se ole iha paras ratkasu. Ja kaikenlisäksi sain vihdoin ottaa tirsta siinä pöydällä:DLapsen vointiha se siinä oli tärkeintä:)
Niin ja vielä, että onko se sit hyvä vaihtoehto, että vauva jää jumiin, happi loppuu, sydän pysähtyy ja tulee aivovaurio??
Siis jösses sentään mikä keskustelu!Kuka ihmeen puupää ees kyselee,et onko syntynyt jos on tullut tähän maailmaan sektiolla!?Kaikki me ollaan synnytty..tavalla tai toisella.Sieltä äidin kohdusta tässä kaikki ollaan tultu eikä mistään ulkoavaruudesta!Ja kaikista pahinta on,että vanhemmat syyllistää omia lapsiaan siitä miten ne on tähän maailmaan tullu.eihän se sen lapsen vika ole jos se joudutaan leikkaamaan sieltä!!!!Hei halooooooo!Miten selität sille parivuotiaalle joka ei saa viettää niitä syntymäpäiviä,että: "Kuules Pirjo-Eemeli ku sä olet tullut sektiolla eli sut on leikattu äidin vatsasta...missä on nyt vähän ruma arpikin...et tajunnu tulla tuolta äidin alapäästä vaan pääsit katsos ladon oven kautta..niin sä et vähän niinku oo syntyny ni kato siks sä et saa lahjoja etkä kakkua niinku kaikki muut".En kestä.
Niin ja vielä, että onko se sit hyvä vaihtoehto, että vauva jää jumiin, happi loppuu, sydän pysähtyy ja tulee aivovaurio??
Noin tyhmällä kysymyksellä?
Hahaa..näin just:D Meillähä kummi sano, että on se aika poika, ku tulee etuoven kautta, ladon ovesta:D:D Voi apua:D
Meillä oli juuri viime kuussa sektion vuosijuhlat lapselle ja samalla vietimme miehen kanssa tiukan pillun juhlaa.
Mä en olekaan koskaan syntynyt! En siis täytäkään vielä kolmeakymmentä vaan olen iätön! Eikä hautajaisiakaan tule koskaan! Syntymääni odotellessa :-)
ei ollu kysymys, ku toteamus:D Ottaako joku kaiken nii tosissaan ja vakavasti:D:D Voi tosikot:D Eiköhä kaikki lapset oo saman arvosia, tuli ne toosasta, leikkauksella, adoptiolla, sijaissynnytyksessä jne jne..Ei äitiyttä mitata sillä, kellä on ollu kauhein synnytys ( meni vähä aiheen vierestä) Mulla ei henkohtasesti oo mitää traumoja ees koko synnytyksestä vaikka sektiopöytä oliki synnytysasento:D:D:D
Iha paras:D:D Alanki kans viettää tiukan toosan juhlaa samalla .Leipastaan samalla toosalle oma kakku ja puhalletaan kynttilät:D
Mä en olekaan koskaan syntynyt! En siis täytäkään vielä kolmeakymmentä vaan olen iätön! Eikä hautajaisiakaan tule koskaan! Syntymääni odotellessa :-)
t. Karkauspäivänä syntynyt
ei ollu kysymys, ku toteamus:D Ottaako joku kaiken nii tosissaan ja vakavasti:D:D Voi tosikot:D Eiköhä kaikki lapset oo saman arvosia, tuli ne toosasta, leikkauksella, adoptiolla, sijaissynnytyksessä jne jne..Ei äitiyttä mitata sillä, kellä on ollu kauhein synnytys ( meni vähä aiheen vierestä) Mulla ei henkohtasesti oo mitää traumoja ees koko synnytyksestä vaikka sektiopöytä oliki synnytysasento:D:D:D
Tekstistä päätellen joku teiniäiti?
Olen kertonut esikoiselle, että hänet on leikattu. Ja silti vietämme synttäreitä. Nyt kun eskari alkaa syksyllä, joku kaveri tai opettaja saattaa möläyttää, etteivät sektio-lapset saa synttäreitä. Lapsen maailma romahtaa! :(
terv.valheessa elänyt ;)
Olen 40v ja huumorilla varustettu:)Elämänkokemusta kyllä löytyy:D Iha liikaaki:D Ei näi vanhat ota enää elämää liian vakavasti:))
Tiedä noista syntymisistä mutta aika monelle kirjoittajalle voisi suorittaa ns. jälkiabortin.
Meillä vietetään Vatsasta pois otto -päivää. On vain vähän surkeat kortti valikoimat kaupoissa ja niinpä sukulaiset joutuvat askartelemasn kortit itse. Olen kuitenkin onnellinen siitä, että lääkärit avustivat piikani ulos, ettei hän sentään joutunut pulpahtamaan.
mitä ihmettä. Joutuuko se paljonkin teillä paiskomaan töitä?
sosiaaliturvatunnusta, kansallisuutta ja passia saa?
Ei kai niita kastetakkaan jos tulee ilmi.
Tohon sotuun kai tulee selkea indikaattori syntymapaivan sijaan, etta on sit virallisissa yhteyksissa helppo tarkistaa.
mun muksut ovat tosin pulpahtaneet pildestä ulos, mutta pakko oli tulla tsekkaamaan tämän vuoden toistaiseksi pöljin aloitus
Mulla lääkäri sano että oon tavallaan synnyttänyt 2 krt, ku oli jo tulossa alapäästä, mutta ei "mahtunutkaan" ja jouduttiin tekemään kiireellinen sektio, että meillä on sit syntymäpäivä ja maailmaantulopäivä:D