Miksi sektiolla ulos pulpahtaneet viettävät syntymäpäivää, vaikkeivät ole syntyneet?
Kommentit (49)
että pääsen kirjoittamaan sulle et: ime herkkuas idiootti! Ah, helpotti :)
Meillä vietetään Vatsasta pois otto -päivää. On vain vähän surkeat kortti valikoimat kaupoissa ja niinpä sukulaiset joutuvat askartelemasn kortit itse.
Olen kuitenkin onnellinen siitä, että lääkärit avustivat piikani ulos, ettei hän sentään joutunut pulpahtamaan.
Toki ne lapset ovat SYNTYNEET, mutta äiti ei ole SYNNYTTÄNYT. Kaksi ihan eri asiaa. Syntyä voi vaikka äiti olisi taju kankaalla, yleisanestesiassa tai kuollut, synnyttää ei.
Onhan se vähän ikävää, kun on kaksoset ja toisella on syntymäpäivä, koska hän syntyi. Toista ei juhlita, kun meni kerran sotkeentumaan napanuoraansa niin että tarvitsi hätäsektion. Vähän kateellisena katsoo siskonsa kakkua ja lahjoja. Onneksi me ollaan tässä asiassa tiukkoja.
meni olemaan mahassa poikittain, eihän sitä sieltä muulla saatu ulos kuin leikkaamalla. Sitä saa mitä tilaa, ei syntymäpäiviä.
jokainenhan voi viettää ihan mitä tahansa päivää, tämä on vapaa maa.
Mutta mites ap, kun sanotaan, että kaikki mikä syntyy, myös kuolee joskus. Niin onko ne sektiovauvat sitten kuolemattomia?
Toki ne lapset ovat SYNTYNEET, mutta äiti ei ole SYNNYTTÄNYT. Kaksi ihan eri asiaa. Syntyä voi vaikka äiti olisi taju kankaalla, yleisanestesiassa tai kuollut, synnyttää ei.
Noinko se venähtänyt ja repeytynyt pillu harmittaa? Itketkö itsesi uneen nytkin?
SYNTYMÄpäiväkorttia, vaan askarrellaan aina itse ulostulopäiväonnittelut. Ihmettelen, miksei missään kirjakaupoissa myydä valmiina tällaisia, kyllähän sektiot ovat jo niin yleisiä!
vaikka äiti ei olisikaan heitä synnyttänyt, vaan heidät on leikattu maailmaan.
Mitäkähän sitten tapahtui? Ponnistusvaiheessa tehtiin kiireellinen sektio, eli ilmeisesti mä en ole synnyttänyt, vaikka olen ollut raskaana ja vauva on tossa vieressä???Kaikkea sitä voi tapahtuakin. Menin siis synnyttämään, mutta en sitten synnyttänytkään, vaikka vauva on vieressä?Kukahan vauvani on sitten synnyttänyt?
Numerolle 14: kultaseni, tässä(kin) ketjussa nimenomaan alatiesynnytykseen läpikäynyt vaikuttavat siltä katkeralta laumalta :)
Sektiossa lapsi syntyy, tapahtuu siis syntymä, vaikkei äiti aktiivisesti synnytäkään.
Syntymäpäivä on siis kyseessä, ei synnytyspäivä.
Mitäkähän sitten tapahtui? Ponnistusvaiheessa tehtiin kiireellinen sektio, eli ilmeisesti mä en ole synnyttänyt, vaikka olen ollut raskaana ja vauva on tossa vieressä???Kaikkea sitä voi tapahtuakin. Menin siis synnyttämään, mutta en sitten synnyttänytkään, vaikka vauva on vieressä?Kukahan vauvani on sitten synnyttänyt?
Synnyttämisessä on kolme vaihetta, avautuminen, ponnistus ja jälkeisvaihe. Sinulla homma jäi puolitiehen, joten olet kokenut vain sektion. Tai no, vain ja vain. Lopputulos se tärkeintä on!
Synnyttämisessä on kolme vaihetta, avautuminen, ponnistus ja jälkeisvaihe. Sinulla homma jäi puolitiehen, joten olet kokenut vain sektion. Tai no, vain ja vain. Lopputulos se tärkeintä on!
Tärkeintä tosiaan on lopputulos eli se että lapsi syntyi. Kaikki eivät katsos edes halua eivätkä tarvitse Sankariäidin viittaa harteilleen :)
Mitäkähän sitten tapahtui? Ponnistusvaiheessa tehtiin kiireellinen sektio,
Miten niin hän ei aktiivisesti synnyttänyt? Eikö avautumisen kärvistely ja esim. edesauttaminen rentoutumisella yms. yms. ja sitten ponnistaminen ponnistusvaiheessa ole aktiivista synnyttämistä? Mikä sitten on? Ihan vastaavastihan monella tuossa vaiheessa otetaan käyttöön imukuppi. Sinun logiikallasi myöskään silloin äiti ei ole synnyttänyt.
Omasta mielestäni mikä tahansa noista vaiheista riittää synnyttämiseen. Toisaalta jos joku haluaa sanoa synnyttäneensä sektiolla, vaikkei yhtään supistusta olisi ikinä kokenut, niin ei se minun napaani kaiva, siitä vaan.
Itse olen 3 synnyttänyt ja yhden saanut sektiolla. En mä todellakaan koe että olisin tätä viimeisintä synnyttänyt, sehän leikattiin musta ulos.
Toki se syntyi ja on sillä syntymäpäivä, mutta ei se nyt mitään synnyttämistä ole kun vauva vaan leikataan ulos.
Mitäkähän sitten tapahtui? Ponnistusvaiheessa tehtiin kiireellinen sektio,
Miten niin hän ei aktiivisesti synnyttänyt? Eikö avautumisen kärvistely ja esim. edesauttaminen rentoutumisella yms. yms. ja sitten ponnistaminen ponnistusvaiheessa ole aktiivista synnyttämistä? Mikä sitten on? Ihan vastaavastihan monella tuossa vaiheessa otetaan käyttöön imukuppi. Sinun logiikallasi myöskään silloin äiti ei ole synnyttänyt.Omasta mielestäni mikä tahansa noista vaiheista riittää synnyttämiseen. Toisaalta jos joku haluaa sanoa synnyttäneensä sektiolla, vaikkei yhtään supistusta olisi ikinä kokenut, niin ei se minun napaani kaiva, siitä vaan.
Tämän palstan mukaan on synnyttänyt ainoastaan, jos on puskenut (mieluiten isohkon) lapsen ulos vaginastaan, jonka jälkeen on samantien voinut vaikka lähteä lenkille ja luonnollisesti alapää on kaiken tämän jälkeen vain kiinteytynyt.
Hauskaa kyllä miten imukuppi- ja pihtisynnytykset kuitenkin lasketaan _ihan oikeiksi_ synnytyksiksi vaikka kuten sanoit, nekin voisi palstan logiikalla jättää pois.
(ei, en ole sektioäiti)
Itse olen 3 synnyttänyt ja yhden saanut sektiolla. En mä todellakaan koe että olisin tätä viimeisintä synnyttänyt, sehän leikattiin musta ulos.
Toki se syntyi ja on sillä syntymäpäivä, mutta ei se nyt mitään synnyttämistä ole kun vauva vaan leikataan ulos.
Onko tää joku kilpailu tää synnyttäminen? Mitä me ollaan, ravihevosia? Hitto että kuvittelin olevani nainen mutta taas av todisti luuloni vääräks...
Mutta hei aletaan kutsumaan sitä päivää maailmaan tulo päiväksi.
Jos se ap:n mieltä parantaa, ei tarvitse provoilla.