Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennuslääkkeet 14 vuotiaalle tytölle, kokemuksia...

Vierailija
27.03.2012 |

Lääkkeen nimi Sertralin orion. vähän menee mietinnän kannalle. sivu oire mahdollisuudet aika moiset. tietenkin tapauskohtasesti tulee.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keliakian? Sen ainoa oire voi olla masennus. Tai kilpirauhasen vajaatoiminta? Kannattaa tutkia kaikk ensini, ettei taustalle ole jotain ihan fyysistä syytä.

Vierailija
2/11 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syynä on itsetuhoisuus, sosiaaliset puutteet jne....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-v tyttö syö cipralexia ja toimii hyvin.

Vierailija
4/11 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on masennus parantunut ihan oikealla ruokavaliolla.

Vierailija
5/11 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keliakiaan on jo helppoja kotitestejäkin saatavilla apteekista. Antavat jotain suuntaa, diagnoosin tekee tietty lääkäri.

Vierailija
6/11 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä että olet saanut tyttärellesi hoitoa. Mielialalääkityksen aloitukseen liittyy erityisesti nuorilla itsemurhavaara, joten pidä tyttö lähietäisyydellä ja heti osastolle, jos alkaa pahenemaan oireilu.

Vierailija
7/11 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä että olet saanut tyttärellesi hoitoa. Mielialalääkityksen aloitukseen liittyy erityisesti nuorilla itsemurhavaara, joten pidä tyttö lähietäisyydellä ja heti osastolle, jos alkaa pahenemaan oireilu.

Vierailija
8/11 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nimenomaan laajalla tutkimuksella, ei sillä yhdellä perusverikokeella, joka ei paljasta kaikkia vajaatoimintoja.

Masennuslääke noin nuorelle on aika hurja juttu, ja vähintään se terapia pitää ehdottomasti olla mukana, mielellään hyvä sellainen. (Jos työntekijän kanssa ei yhtään mene ajatukset ja keskustelu yhteen, niin se on yhtä tyhjän kanssa.)

Mutta mitä lääkkeisiin tulee, niin tuo Sertralin on sieltä vähiten pahoja oireita aiheuttavasta päästä. Kannattaa silti muistaa, että jos tuohon päädytte, niin aluksi voi esiintyä olon pahenemistä sivuoireiden ym. takia. Lisäksi on olemassa joitain tutkimuksia siitä, että pitkäaikaisesti masennuslääkkeitä käyttäneiden riski sairastua uudestaan lääkkeen lopetuksen jälkeen on suurempi kuin lääkkeitä vähemmän käyttäneiden. Eli ehkä kannattaa ajatella lääkettä enemmän ensiapuna, ei minään monen vuoden pituisena juttuna.

Jos julkisella puolella ei näistä puhuta, niin ehkä näitä voisi käydä yksityisellä läpi samalla kun menisi yksityisen kautta tutkituttamaan sen kilpirauhasen.

Vierailija
9/11 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mul on ollut sertlarin käytössä 2kk ja aluksi väsytti kokoajan, ja se lisää nälkää eli oon lihonnu sen takia 6 kiloa, en kuitenkas halua lopettaa sillä se auttaa

Vierailija
10/11 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka pelkää kaikkea, on aina ahdistunut ja jonka elämä on pelkkää tuskaa, tulta ja tappuraa. Oliko sinun tyttösi samanlainen 4 vuotta sitten.

Nimim. aidosti huolestunut äiti

Vierailija
11/11 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juurikin masennus parani karppaamalla. Ja olen ollut niin pahasti masentunut, että olen yrittänyt itsemurhaa lääkkeillä. Masennuslääkkeitäkin olen kokeillut, eipä juuri vaikutusta. Paitsi jossain vaiheessa kipeytyi selkä munuaisten kohdalta. Silloin pelästyin niin, että lopetin masennuslääkkeet kokonaan.

Parhaiten mulla on tosiaan toiminut ruokavalio ja reilu annos kalaöljyä. Nykyään elämä on mukavan tasapainoista. I love my life:)

Toinen johon en enää kepilläkään koske on hormonaalinen ehkäisy. Mulla e-pillerit myös aiheutti masennusta ja haluttomuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä