Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin yksityinen äitiysneuvola

Vierailija
26.03.2012 |

Onko kokemuksia? Erityisesti Femedan Kristiina Laakson tapa toimia? Kannattiko mennä yksityiselle. Kiitos jo etukäteen kokemuksistanne yksityisellä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, köyhiä ovat ja julkisella käydään. :)

Vierailija
2/12 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

up!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulen ihan mukavasti toimeen, mutta silti olen kaikkien tuttujeni tavoin käynyt julkisella neuvolassa. Ja miksen olisi, yllättävän hyvää palvelua, mukavat ihmiset jne. Minulla on hyvin sujuneet raskaudet, joten ei ole ollut tarvetta erityistarkkailuun tms. Toisaalta jos esim. työaikojen takia olisi hankala järjestää neuvolakäyntejä virka-aikaan, yksityinen olisi hyvä vaihtoehto.

Jos olisin harkitsemassa yksityistä, varmaan ensin kuitenkin kokeilisin tavallista julkista neuvolaa ja jos se ei miellyttäisi, vaihtaisin yksityiselle. Nykyäänhän sitä paitsi saa helposti vaihdettua terveysasemaa ja kai terveydenhoitajaakin halutessaan.

Mä olen lasten saannin myötä muutenkin alkanut käyttää julkisia terveyspalveluita (kiva, kun saa verorahoilleen vastinetta), vaikka lapsilla onkin vakuutukset. Meidän kotia lähin lääkäri on tuossa meidän terveyasemalla, yksityiselle on pidempi matka. Ollaan saatu hyvää palvelua ja aika aina tarvittaessa. Viikonloppuisin ym. mennään toki yksityiselle.

Sori ap, tämä nyt ei vastannut sun kysymykseen lainkaan...

Vierailija
4/12 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kannatti, mukava ihminen ja avulias. Sopi meille ratkaisuna paremmin. Vien lapsenikin yksityiseen neuvolaan.

Onko kokemuksia? Erityisesti Femedan Kristiina Laakson tapa toimia? Kannattiko mennä yksityiselle. Kiitos jo etukäteen kokemuksistanne yksityisellä.

Vierailija
5/12 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen käyttänyt ko. palveluja molemmissa raskauksissa. kristiina on aivan ihana tyyppi.

Vierailija
6/12 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen!

Vierailija
7/12 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei ole kokemuksiakaan.. :)

Vierailija
8/12 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka aika varattu, joten kiitos kokemuksista. Käytän muutoinkin vain yksityisen puolen palveluja, tämä sopii hyvin meidän elämäämme. Terkuin alkuperäinen kysyjä & ensisynnyttäjä :-)

Vierailija
9/12 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot kokemukset. Taitaa ikä jo painaa kyseisellä tädillä. Jokaisella käynnillä kaikki alkoi alusta, hänellä ei ollut mitään muistikuvaa, mitä aiemmin oli puhuttu. Unohti kirjata virtsanäytteiden tulokset ja seuraavalla kerralla ihan tosissaan väitti, etten ole antanut näytettä edelliskerralla. Sitten oli kertoja, että oli todella sellainen fiilis siinä vastaanotolla, että sori vaan kun häiritsen sun päivääsi. Kireän oloinen naikkonen kaikenkaikkiaan ja hätäinen tunnelma vastaanotolla. Mitään yksilöllistä palvelua en saanut. En suosittele, menee rahat vaan hukkaan.

Vierailija
10/12 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot kokemukset. Huolimaton, ei kirjaa näytteiden tuloksia ylös ja myöhemmin saattaa väittää ettei niitä ole otettu. Mielialat vaihtelevat kovasti eri vastaanottokäynneillä. Kuvittelee myös toimivansa portinvartijana siinä mihin sairaalaan potilas pääsee synnyttämään eli kieltäytyy lähettämästä esim espoolaista Helsinkiin.

Vierailija
11/12 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Femedan yksityinen äitiysneuvola ja Kristiina Laakso: kannattaa ehdottomasti "sijoittaa" rahaa siihen. Tosi hyvät kokemukset itsellä Kristiinalla äitiysneuvolassa käymisestä. Joka kerta ultrattiin ja kuunneltiin sydänäänet; oli ilta-aikoja eli puolisokin pääsi mukaan; pissatesti & hemoglobiini & verenpaine tsekattiin jokaisella kerralla eikä tarvinnut tehdä itsepalveluna sitä kuten julkisella. Kristiina on järjen ihminen ja häneltä saa hyviä, käytännöllisiä neuvoja. Hänelle voi myös soittaa tai laittaa sähköpostia ja vastaus tulee nopeasti.

Itse päädyin yksityiseen äitiysneuvolaan, koska julkisella neuvolantäti vaihtuu helposti usein (itse kävin kaksi kertaa julkisella ja molemmilla kerroilla eri tyyppi). Lisäksi osa on hyvin kokematonta: kun itsellä on ensimmäinen raskaus kyseessä, sitä haluaa kokeneemman apua, eikä jotakuta joka googlaa kaiken (sen osaan itsekin tehdä). Oma neuvola oli myös kaukana työpaikalta ja mies ei olisi päässyt ikinä mukaan, koska terveyskeskuksissa ei tunneta ilta-aikoja.

Harmi, jos kahdella edellisellä kommentoijalla huonoja kokemuksia, mutta itse voin lämpimästi suositella. 

Vierailija
12/12 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tyytyväinen Femedan tiloissa toimivaan äitiysneuvolaan. Minut lähetettiin sieltä juuri sen sairaalan äitiyspolille mihin pyysin, vaikka kotikaupungissani olisi ollut lähempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi