Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin lapsen hoito

Vierailija
26.03.2012 |

Mitä tekisitte tässä tilanteessa? Olenko mielestänne itsekäs?

Kaverilla on työ, joka loppuu arkisin välillä vasta klo 18. Lapsensa päiväkoti sulkeutuu jo klo 17. Lapsen isällä on liukuva työaika, mutta kuulemma ei aina pääse (käytännössä tuntuu ettei koskaan) hakemaan. Musta tuntuu, että tuo olisi vain järjestely kysymys. ELi uskon, että isä pääsisi, jos haluaisi järjestää niin, että pääsee. Ja tietysti voi olla välillä niin, ettei pääse.

No, olen kuitenkin joskus töistä tullessa hakenut hänen lapsen päiväkodista meille, jos kaverilla työt klo 18 saakka. Satunnaisesti tämä on mulle ok ja periaatteessa ihan mielellään autan kaveria, koska saata itsekin tarvita joskus apua.

Nyt kuitenkin näitä pyyntöjä alkaa sadella minusta vähän liian usein. Voin auttaa, jos minulla ei ole muuta, mutta en halua, että heidän lapsenhoitojärjestelyt jotenkin nojavat minuun. En ole valmis sitoutumaan siihen, että säännöllisesti esim. kahtena päivänä viikossa hakisin lapsen.

Kaveri on välillä pyytänyt apua, ja minä olen sanonut, että olen jo sopinut muuta. On siis lapsen harrastus tai oma meno sovittu jonkun kaverin kanssa tai tarve mennä ostoksille tms. Eli ei mitään ihan totaalisen pakottavaa ja kaveri olettaa, että minä tarvittaessa vaikka perun menoni, jos ei ole mitään tärkeää työmenoa tms. Minä taas katson, että en voi enkä halua sitoutua hänen lapsensa hoitoon noin tiiviisti.

Mielipiteitä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että et voi sitoutua hakemaan lasta aina tarvittaessa.

Vierailija
2/4 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvittaessa, jos ei muita menoja ole, aletaan sen päälle pikkuhiljaa laskea, ja pienstä ystävällisestä eleestä tuleekin velvollisuus, ja jos et sitä tee, sinuun ollaan pettyneitä. Tällöin myös unohtuu se, et heidän pitäisi oikeastaan olla kiitollisia sinulle siitä, että teet heille edes joskus palveluksen.

Ja tällainen on ihan inhmillistä, noin vaan usein tapahtuu, kavereisi ei varmaan ole mitään poikkeuksellisen ikäviä ihmisiä, sitä vaan alkaa ottaa asiat itsestään selvyytenä (ei toki kaikki).

Suosittelen, että sanot kaverillesi suoraan, että sinun on vähän hankala hakea lasta niin usein, autat kyllä mielellään silloin, jos he ovat todella pulassa eikä muuta mahdollisuutta ole JA jos sinulla ei ole mitään muuta sinä päivänä. Jos noita pyyntöjä tulee viikottain, niin sanot, että sinulla on muuta, vaikkei olisikaan, mene vaikka shoppailemaan hetkeksi. Silloin kaverisi täytyy järjestää lapsen säännöllinen hakeminen muulla tavoin eikä sinusta enää tunnu hyvksikäytetyltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hieman samansuuntaisia elkeitä yhdellä tuttavaperheellä. Olettavat että otan lapsensa meille koulun jälkeen aina kun he sitä pyytävät. Ja välillä aamuisinkin (ekaluokkalaiset kyseessä). Ja olettavat myös että tarjoan aina ruuan hänelle.

Koskaan ei kiitosta tule, ei hoidosta eikä ruuasta. Olemme kuin joku majatalo.

Vierailija
4/4 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä voit hakea joskus lapsen jos se sopii sinun aikatauluusi mutta sinun ei tarvitse selitellä jos et Halua/ehdi hakea lasta.

Lapsella on 2 vanhempaa ja on heidän vastuullaan järjestää lapsen haku ilman, että sinun pitää siitä murehtia.

Sehän on jo SUURI APU jos joskus haet lapsen mutta jos tämä joskus ei riitä tai kelpaa niin en kyllä hakisi enää olenkaan...jos suuttuvat niin ihan vapaasti ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän