Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttavaperhe palkkasi hoitajan kotiin - ärsyttää ökyily!

Vierailija
26.03.2012 |

Mä en voi mitään sille, että ärsyttää moinen ökyily. Kyllä pitäisi vuodenikäisen lapsen pärjätä jo päiväkodissa, kun meidän muidenkin lapset siellä hyvin pärjäävät. Tai voihan äiti jäädä lapsensa kanssa kotiin, jos ei kestä viedä lastaan hoitoon. Ihme piika-systeemiin palutta, että pitää saada hoitaja kotiin.

Nih! Tulipas purettua. Ottaa vaan niin päähän, kun se äiti puhuu käyvänsä töissä ja että pitää mennä vapauttaa hoitajaa kotoa.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hoitaja palkataan vain yhdelle lapselle, pitää olla ihan kúnnon tulot vanhemmilla, että se kannattaa.

Vierailija
22/48 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hoitaja palkataan vain yhdelle lapselle, pitää olla ihan kúnnon tulot vanhemmilla, että se kannattaa.

Lapsihan vain maksaa, ei tuota rahaa, joten ei voi sanoa, että yksikään lapsi olisi taloudellisesti kannattava...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oon ite osa-aikaisena töissä. Lapsi on 1,5vee, noin 1vuotiaasta on ollu hoitaja. Me ollaan ihan hyvätuloisia, mutta kyllähän se raha aina jostain muusta on pois (vaikka vene tai hienompi asunto ym...). Musta tää on arvovalinta, me panostetaan et lapsella olis rauhallinen ja turvattu varhaislapsuus.

Vierailija
24/48 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin, kun ei ole meillä, on päiväkodissa.

Ja ilmaiseksi vielä tässä vaiheessa, kun ollaan molemmat opiskelijoita.

Vierailija
25/48 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ole mitään ökyilyä, vaan ihan paras rratkaisu varmaan kaikkien kannalta. Eikä lastenhoitaja mikään piika ole- eikös hän saa palkkaa?

Vierailija
26/48 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kotona palkattu hoitaja hoitamassa lastamme. Hän saa siis kuukausipalkkaa eli me olemme työnantajia.

Lapsenhoitotyön lisäksi hän ei muuta tee (vaikka sitä salaa toivoisimme). Hän saattaa lapsen leluja keräillä paikoilleen, mutta ei tee mitään ylimääräistä.Olisi toki kiva, jos hän joskus vaikka yllättäisi esimerkiksi pyyhkimällä tiskipöydän.

Hänellä on kuitenkin aika leppoisat oltavat reilun vuodenikäisen lapsemme seuralaisena. Lapsi nukkuu vielä kahdet päiväunetkin, joten hoitajalla on päivisin vähintään 2,5 tuntia omaa aikaa, jonka hän kuluttaa lukien kirjaa tai katselemalla leffoja.

Piiaksi siis ei ainakaan meidän lapsemme hoitajaa voi sanoa.

Vierailija
27/48 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä olisi valmis luopumaan koko perheen yhteisistä lomamatkoista ja tinkimään ruokamenoista sen takia, että meillä kävisi hoitaja kotona. Päiväkoti on huomattavasti edullisempi vaihtoehto. Jää rahaa elämiseenkin.

Vierailija
28/48 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun todella pienituloiset kaverit palkkasivat toisen perheen kanssa hoitajan kotiin kahdelle 2-vuotiaalle kotihoidontuilla ja kaupunki-lisillä. Ökyily ei kyllä todellakaan tule heistä mieleen.

Vierailija
29/48 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohan on vain trendikästä ja hyödyksi kaikille. Ajattele nyt ap, kun parin vuoden kuluttua tämä äiti voi kertoa kaikille, että hänen lapsensa ei joutunut päiväkotiin, eikä koskaan ole ollut kodin ulkopuolella hoidossa (ja jättää kertomatta, ettei kuitenkaan itse ole hoitanut omaa lastaan :)

Vierailija
30/48 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saakohan siinä sitten kuitenkaan niitä hyvä puolia niin paljon, että se olisi lapsen etu...

Vierailija
31/48 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että lapsi hoidetaan kotona. Mammat on vaan käsittäneet sen niin että äidin pitää olla se hoitaja, mut vaihtoehtoja on muitakin esim. isovanhempi tai joku ihan muu hoitaja joka tulee kotiin. Mikä ihme tässä(kin) on nyt se ongelma?! Kaikesta muusta väännetään ongelma paitsi siitä et äiti on kotona päivälleen sen pyhät 3 vuotta. Tsiisus.

Vierailija
32/48 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaja, ja hoidan lasta hänen kodissaan. Perhe maksaa mulle 480e ja kela loput. Hoidan lapsen, siivoan kodin (imuroin kerran viikossa ja pesen vessat ja pyyhin pölyt, päivittäin pidän asunnon siistinä) ja teen ruoan. Onhan se heille helpotus, pk maksaisi 254e ja maksavat reilu 200e enemmän ja saavat paljon enemmän. Otan myös heidän ekaluokkalaisen vastaan, joten säästävät ilttismaksun ja koululainen saa tulla suoraan kotiin ja tekee kanssani läksyt. Olen entinen pph, mutta kun omat lapset kasvoi, halusin kodin ulkopuolelle töihin, tämä sopii minulle!

Vierailija
33/48 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten myöhemmin molemmilla lapsilla.

Ja minä muuten teen töitä kotona ja silti ökyiltiin.

Vierailija
34/48 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimman osan hoitajan palkasta maksaa kunta ja Kela kotihoidontukena tai yksityisen hoidon tukena sekä työllistämiskorvauksena. Kotitalousvähennyksenkin siitä saa. Jos on kolme allekouluikäistä lasta, niin ehdottomasti kannattaa palkata hoitaja kuin viedä kaikki kolme hoitoon. Keskituloisenkin!

Vierailija
35/48 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi - ei saa kotitalousvähennystä, jos palkkaat lapsenhoitajan kotiin ja saat siihen kotihoidon tukea. Tilapäisestä lapsenhoidosta saa vähennystä.

Suurimman osan hoitajan palkasta maksaa kunta ja Kela kotihoidontukena tai yksityisen hoidon tukena sekä työllistämiskorvauksena. Kotitalousvähennyksenkin siitä saa. Jos on kolme allekouluikäistä lasta, niin ehdottomasti kannattaa palkata hoitaja kuin viedä kaikki kolme hoitoon. Keskituloisenkin!

Vierailija
36/48 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kyllä se on niin, että tuttavat ovat valinneet lapselle toiseksi parhaan ratkaisun, kun eivät voi itse olla kotona hoitamassa. Parempi lapselle on olla hoitajan kanssa tutussa kodissa kuin tarhassa.

Vierailija
37/48 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni meistä on valmis siihen. Minäkin ja mieheni, kun päätimme, että lapsi saa olla 3-vuotiaaksi asti kotona. Ruoasta emme tingi mutta matkoista ja muusta ylimääräisestä kyllä. Mutta on se sen arvoista. Lapsemme, nyt 2v 9kk, luulee edelleen, että aamuisin saa aina kölliä äidin kainalossa niin pitkään kun huvittaa ja leikkejä ei tarvitse keskeyttää jos sen on juuri saanut rakennettua vaan leikkiä saa jatkaa niin pitkään kuin se innostaa. Vaikka viikonkin kuluttua. Hän luulee myös edelleen, että kaikki ihmiset ovat iloisia juuri hänen olemassaolostaan :) . Kukaan ei ole vielä kiusannut eikä fyysisesti satuttanut pikku tönimisiä lukuun ottamatta. Hän ei tiedä vielä, mitä kiire on. Se on minusta paras lahja lapselle elämää varten. Lapsuus, jossa ei ole ikinä kiire eikä turvaton olo.

En mä olisi valmis luopumaan koko perheen yhteisistä lomamatkoista ja tinkimään ruokamenoista sen takia, että meillä kävisi hoitaja kotona. Päiväkoti on huomattavasti edullisempi vaihtoehto. Jää rahaa elämiseenkin.

Vierailija
38/48 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuren perheen äidit helposti "palkkaavat" lastenhoitajan tukien turvin. Itsekin olin aikanaan 6-lapsisessa perheessä äidin kaverina osa-aikaisena. Perhe itse maksoi vain satasen ja kela loput.

En näe sitä ökyilynä. On myös hyvä muistaa, että lastenhoitaja on lastenhoitaja ei kodinhoitaja!!

Vierailija
39/48 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhässä lähiössä aikuisopiskelija-äiti naapurina, hänellä vuorotyötä tekevä mies ja 4 lasta ja hoitaja kotona. Mahtoi nyt sitten olla ökyilyä..

Ap elä ja anna elää.

Vierailija
40/48 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ottaa au pairin vaikka itse olisi vielä kotona ihan vaan että pääsee harrastuksiinsa jne eikä tarvii ite silittää paitoja. Eikä sekään oo väärin, mikäs siinä jos rahaa on?