Facebook ja väärinymmärrykset
Olen päässyt ilmeisesti aika helpolla, kun en ole kokenut facebookia mitenkään ongelmalliseksi, kuten monet muut. Milloin väärinymmärryksiä, stalkkereita ym.
Mutta kävipä tällainen minullekin ensimmäistä kertaa. Olen julkisesti kertonut omista asioistani, mm. muutosta uuteen kotiin. Laitoin sitten facen kautta yksityisesti uuden osoitteeni niille lähimmille ihmisille, joiden kuvittelen osoitettani tarvitsevan. Veljeni laittoi sitten mulle tekstiviestin, jossa kertoi, että on loukkaantunut, kun tuollaisesta asiasta kerron facessa ja että onko hän kuin kuka tahansa facebook-kaveri? Vastasin siihen, että minulla on facebook-kavereina erilaisia tärkeitä ihmisiä eri elämäntilanteista.
Mutta mitä ihmettä olen tehnyt väärin? Veljeni ei ole vastannut viestiini. Ongelma taitaa olla siinä, että käytämme facea hyvin eritavoilla. Itse pidän säännöllisesti yhteyttä ihmisiin, veljeni kirjoittaa "sisäpiiriviestejä", jotka tajuaa vain osa ihmisistä, eikä yleensä mitään henkilökohtaista. Facebook on minulle julkisten päivitysten lisäksi myös sähköpostin ja messengerin korvike. Ärsyttää vaan, kun pitää tehdä ihan tyhjästä ongelma/haastaa riitaa. Muutenkin soitellaan tosi harvoin, ja tavataan n. kerran vuodessa.
Kommentit (3)
On mahdollista että hän tajusi törppöytensä ja ei nolouttaan vastaa. Mikä lie ajatuskatko ollut hänellä.
Vaikuttaa siltä että veljesi on ihme änkyrä. Sinun toiminnassa ei ole mitään outoa, mutta jos veljesi vetää tuollaisesta herneen nenään niin sillä on varmaan vaikea elämässä...
tehnyt mitään väärin, veljesi vaikuttaa vähän hankalalta ihmiseltä. Mutta mikset vastannut hänen viestiinsä, että käytit FB:a vain meilaamiseen, että lähetit osoitteen FB:n kautta nimenomaan tärkeille ihmisille, et kaikille FB-kamuille?
Mutta, jos aikuinen tuollaisesta mököttää niin vika on omassa päässsä.