Millähän rv:lla mä nyt sitten olen? Nla/ultra
Neuvolan mukaan tänään olisi 12+2. Ultrassa kun kävin, niin heidän laskutapansa perusteella tänään olisi 12+3, mutta sikiön pituuden perusteella nyt olisikin jo 13+0. Laskettua aikaa ei vaihdettu, mutta ultrassa annettu la on kuitenkin päivää aiemmin kuin neuvolan antama. Ja mites tuo sikiön pituuden perusteella arvioitu aika? Ääh.
Kommentit (7)
mulla on siirretty aina ultran mukaiseksi eli viikkoja ollu sen mukaan vähemmän ku menkkojen ja silti kaikki on menneet yli.. päivä tai pari sinne tai tänne.. ei liene väliä
mitä väliä sillä oikeasti on?
Viiden päivän heitto ei paljon merkitse.
Itselläni yhdessa raskaudessa laskettuaika muuttui pariinkin kertaan alkuraskaudessa(epäsäännölliset kuukautiset).
mutta olis vaan kiva jos olis joku kiinteä päivä :D
että jos viikolla heittää ultrassa niin sitten laskettuaika vaihtuu. Muuten mennään neuvolan laskennan mukaan.
No siinä ultrassahan tuo laskettu aika lasketaan monesta eri mitasta. Ei pelkästään esim. pää-peppu-mitasta. Ultran aika siis erosi kuukautisista lasketusta vain päivällä, joten se kuukautisten la jää voimaan. Eikä sillä ole väliä. Harva vauva kuitenkaan laskettuna päivänä syntyy.
kuukautiskierto niin en oikein osaa sanoa.
Mutta jos tuo kierto ei oo tarkasti päivälleen selvillä niin uskoisin tuota ultraa.
Minä olen rv 16 nyt ja tuolloin 12 viikolla l.a siirtyi myös 6 päivällä eteenpäin koon perusteella. Minun tapauksessa kun kierto oli epäselvä ja l.a perustui vain edelliseen ultraukseen niin tuo päivä muutettiin.
Tämä laskettu kuukautisista, sillä normaalilla 28 päivän kierrolla.
Ultrissa (3kpl) sikiö on koko ajan ollut 2 päivää edellä, eli huomenna vastaisi viikkoja 22+2.
Mutta tietysti mennään neuvolan mukaan, ei ne ala laskettua aikaa muuttamaan parin päivän heiton mukaan. Itsekin elän neuvolan antamien viikkojen ja la:n mukaan, koska se nyt vaan on helpompaa. Vaikka mun kierto olikin 26 päivää, tikutin oviksen ja tiedän tasan tarkkaan, milloin olen raskaaksi tullut... Ja se on tuo ultrien mukainen la joka on "oikea". Mutta kuten sanottu, mitä väliä?
Sen mukaan mennään, mitä neuvolassa sanovat.
mitä väliä sillä oikeasti on?
Viiden päivän heitto ei paljon merkitse.
Itselläni yhdessa raskaudessa laskettuaika muuttui pariinkin kertaan alkuraskaudessa(epäsäännölliset kuukautiset).