Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ketään joilla kokemus sekä Brio Race että Emmaljunga Scooter rattaista

Vierailija
25.03.2012 |

rattaiden osto edessä ja googlettelin ketjuja joissa vertailtiin vaunuja. Vertailuketjut eivät oikein olleet hedelmällisiä, koska jokainen raivopäisesti puolusti omaa valintaansa ja haukkui toisen. Eli ei oikein ollut objektiivisia näkökulmia asiaan. Kysyn siis AV:lta jossa viisaus lepää (ja tämä on siis totta, täältä on saanut apua ties vaikka miten kummallisiin ongelmiin!).

Eli kummat paremmat 1v lapselle? Sisaruslauta olisi hyvä saada mukaan (käsittääkseni molemmilla merkeillä omansa). Selkänoja pitäisi saada lähes ala-asentoon jotta voi nukkua päikkärit. Muutenkin pitäisi olla helposti työnnettävät, ketterät ja helposti kasattavat. Eivät tule siis matkarattaiksi vaan ns. ainoiksi kulkupeleiksi.

Itse pidän brion ulkonäöstä enemmän (parempi kuomu jne) mutta scooter näyttää taas "pesämäisemmältä" ja siinä on parempi jalkapeite. Briossa uusissa malleissa saa selkänojan aika alas, ilmeisesti emmaljungissakin. Olen kokeillut kumpiakin mutta vanhana mallina eli en siis tämän vuoden uusia malleja, joissa on kai muutoksia edellisiin.

Kumman ottaisit itse? Kumpi parempi? Kummassa enemmän ärsyttäviä pikkuvikoja, esim vaikka joku kuomun löystyminen? Kumman renkaat paremmat?

Kiitos jos joku viitsii vastata :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kokemusta Emmaljungan Scootereista. Pidin niistä paljon koska se nostettava "jalkajuttu" oli paljon isompi eli pidempi kuin muissa meillä olleissa rattaissa. Elikkä poika mahtui nukkumaan jalat suorassa siinä vielä kun ei esim matkarattaissa siihen enää pystynyt. Toinen mulle tärkeä asia oli että sen sai täysin ylös samaan tasoon kuin istuinosan.

Olin muutenkin oikein tyytyväinen rattaisiin ja aijon hankkia Scootterit kakkoselle kun syntyy :)

Ainut miinus oli se että selkänoja ei mennyt täysin alas. Kankaat oli helppo pitää puhtaana kun pyyhkäisi kostealla rätillä vaan. Jalkapussi oli paksu ja suojasi hyvin talvella. Olivat tukevat kulkea ja räntäsohjo ei pelottanut niillä rattailla. Oikein kivat kokonaisuudessaan mun mielestä :)

Vierailija
2/4 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostellaanopas tällaista ketjua, joskos olisi lisää kokemuksia. Meilläkin siis haluttaisiin siirtyä hieman kevympiin rattaisiin, joilla kuitenkin pääsee hyvin liikkeelle myös talvella ja kevään sohjossa. Lisäksi pitäisi olla hyvin tavaratilaa ja mielellään mahdollisuus kiinnittää seisomalauta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin aikanani tätä samaa ja päädyin Brion Raceihin. Ystäväni taas osti Emmaljungan Scooterit, joten pääsimme vertailemaan ihan kunnolla :). Olen tykännyt siitä, että omissa rattaissani on pitkä selkänoja, lapsi mahtui vielä 3v:näkin nukkumaan, jos päikkäriaika iski esim. asioilla käydessämme. Rattaat olivat kätevät laittaa kasaan, kevyet nostaa autoon ja ketterät liikkua kaupungilla. Renkaat selvisivät myös tosi hyvin lumessa ja maastossa muutenkin. Miinuksena koin sen, että kun selkänoja oli alimmassa asennossa (sellainen matala puolinoja) ja lapsella oli jo kokoa enemmän, olivat ne vähän kiikkerät. Eli jos vielä ripustin hoitolaukun työntöaisaan, asettui rattaiden painopiste niin, että ne saattoivat keikata taaksepäin. Tätä ongelmaa ei tosin ollut ilman sitä hoitolaukkua painona.

Kaverin emmaljungat olivat myös toimiva peli, mutta niiden ulkonäkö on massiivisempi ja vaunumaisempi. Selkesäti vähän kömpelömmät liikkua kaupungilla, mutta pienemmälle lapselle varmasti sellainen pesämäinen vaunumaisuus on ihan ok. Isommalle lapselle taas ei tällä asialla ole mitään merkitystä.

Loppupäätelmä: Minusta rattaiden erot ovat niin pieniä, että ostaisin ihan vaan ne, jotka omaa silmää enemmän miellyttävät! Käyttöikä näillä on tosi pitkä kuitenkin, me hankittiin alle 1-v:lle ja isovelikin (4,5) mahtui kyytiin lepäämään, jos kesälomareissulla alkoi jalkoja väsyttää, ja pienempi matkusti välillä rintarepussa.

Vierailija
4/4 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me myytiin meidän vaunut  kun lapsi oli 2-v ja ostettiiin Brio race. Saa hyvin kasaan, voi käyttää myös matkarattaina ja helppo työntää lumessakin. plussaa myös työntökahvan korkeuden säädöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme