Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittaa aina kun joku jää suojatiellä auton alle

Vierailija
25.03.2012 |

Sehän on ihan oma valinta käveleekö liikkuvan auton eteen vai ei. Itse en kävele. Sattuuhan se kun auto osuu.

Usein näkee kun äidit työntää lastenvaunut suojatielle heti kun valo vaihtuu yhtään katsomatta tuleeko auto vai ei.

Autoilijalla voi olla vaikka mikä syy päälleajoon: sairaskohtaus, aivastus, aurinko häikäisi, huumeet, lääkkeet, ikä, kiire. Lopputulos on kuitenkin että jalankulkija häviää aina. Miksi ihmiset lähtee haastamaan ylivoimaista vihollista? Tyhmää.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kauhulla itsekin katson esim. lastenvaunujen kanssa kulkevia. Esim. eräässä paikassa alamäessä on suojatie. Mäkeä alas tuli liukkaalla kuorma-auto, minkä jarrut eivät nähtävästi pitäneet. Mies työnsi vaunuja ja äiti kulki perässä. Kun mies näki auton, se oikein syöksyi suojatielle ja työnsi niitä vaunuja eteen ja sitten heristi nyrkkiä ja huusi ja kiroili. Kuorma-autokuskin ilmeestä näki, että oli aivan kauhuissaan.

Mitä tämä isä olisi sillä voittanut, että lapsi olisi kuollut. Ok, kuskin vika, mutta vauva olisi kuollut.

Eli kannattaa jalankulkijankin kääntää päätään, sillä autoon saattaa tulla vaikka joku vika tai tosiaan sairaskohtaus (aivoverenvuoto tms). Kaikki on mahdollista.

Pahimpia on pyöräilijät, jotka olettaa nykyään, että autoilijoiden tulee joka paikassa heitä väistää kun he ajavat suojatielle. Ei se ihan niin mene kuitenkaan. Pyöräilijä väistää oikealta tulevaa autoa.

Vierailija
22/40 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen ei minua naurata ollenkaan. Jalankulkijana en ymmärrä miksi autoilija ei päästäisi jalankulkijaa ensin koska tällä ei ole autoa suojanaan törmäyksessä mutta myöskin se että autolla pääsee hetkessä kaasuttamaan kun on päästänyt jalankulkijan ensin.

olet hölmö koska et käsitä että liikenteen sujuvoittamisen vuoksi autoilijat olisi hyvä päästää aina ensin. Jalankulkija kyllä ehtii sujahtamaan tien yli milloin vain, mutta jokainen auto joka pysähtyy odottamaan jotain köpöttelijää kerää taakseen jonoa ja aiheuttaa haitariliikettä liikenteeseen.

voit sujuvoittaa liikennettä ihan rauhassa. Minä noudatan liikennesääntöjä ja pysäytän liikenteen suojatielle astuessani. Autot odottovat sen aikaa kun kadun ylitykseni kestää -ei se sen vaikeampaa ole.

jopa ihan laillistakin. Itsekästä toki. Mutta sellainen ooletkin. Huomasin heti jo noinkin lyhyestä ulosannistasi.

sääntöjen noudattaminen on nyt itsekästä?

Aha.

Minun mielestäni taas järkevää ja turvallista kun ei kehitellä omia sääntöjä vaan noudatetaan niitä ennalta sovittuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole isää koska se jäi linja-auton auton alle suojatiellä ollessani kaksi vuotias. Surullista että se on mielestäsi huvittavaa.

Vierailija
24/40 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto kuluttaa paikalta kiihdyttäessään 1000% enemmän polttoainetta kuin liikkuessaan tasanopeudella. Siksi jalankulkijan on järkevää myös joskus antaa auton mennä. Itsekkäät City-Vihreät toki menee itse ensin ja pui nyrkkiä autolle - ympäristöstä välittämättä

Vierailija
25/40 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto kuluttaa paikalta kiihdyttäessään 1000% enemmän polttoainetta kuin liikkuessaan tasanopeudella. Siksi jalankulkijan on järkevää myös joskus antaa auton mennä. Itsekkäät City-Vihreät toki menee itse ensin ja pui nyrkkiä autolle - ympäristöstä välittämättä

vaan minua hauku vihreäksi, prkle!

Minä todellakin menen itse ensin, koska muuten seisoisin siinä tienposkessa ties miten kauan. Ja miksi seisoisin siinä koska minulla on lain suoma oikeus mennä ensin?

Tapanani ei ole puida nyrkkiä autoille. Joskus harvoin olen näyttänyt keskisormea toki, mutta siinäkin saa olla varovainen: KICKBOZERIN mies saattaa nähdä ja sitten alkaa sattua!

Vierailija
26/40 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä todellakin menen itse ensin, koska muuten seisoisin siinä tienposkessa ties miten kauan. Ja miksi seisoisin siinä koska minulla on lain suoma oikeus mennä ensin?

Tapanani ei ole puida nyrkkiä autoille. Joskus harvoin olen näyttänyt keskisormea toki, mutta siinäkin saa olla varovainen: KICKBOZERIN mies saattaa nähdä ja sitten alkaa sattua!

Minullakin lain suoja oikeus ajella Isolla katumaasturilla mutta saan siitä Vihreiden vihat päälleni

Vierailija
27/40 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin lain suoja oikeus ajella Isolla katumaasturilla mutta saan siitä Vihreiden vihat päälleni

on iso maasturi. Ei siis mikään katumaasturi koska siinä on alennusvaihteisto ja lukot keski -ja takaakselistolle.

V8 antaa voimaa kiusaamaan GTI-autoja oikein hyvin.

Vihreitten mieleipiteistä en tiedä kun en ole kysynyt.

Annan sillä tilaa suojatietä ylittäville.

Vierailija
28/40 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 12-vuotias lapsi ei osaa hahmottaa liikennettä. Itsekin jäin ala-asteikäisenä suojatiellä auton alle. Meidän piti kaverin kanssa ylittää tie. Kaveri lähti lähimmästä paikasta tien yli, minä sanoin, että menen kauemmas suojatielle. Tietenkin olis pitänyt odottaa, että auto menee ensin, mutta ei lapsi osaa arvioida liikkuvan auton nopeutta. Lisäksi ajattelin, että SUOJATIE on turvallinen, niin kuin oli opetettu.

Onneksi ei käynyt pahasti, selvisin mustelmilla. Auton kuljettaja oli varmaan aika paniikissa, ja todennäköisesti muisti varoa suojateitä ainakin jonkin aikaa. Ap taas olis saanut hyvät naurut ;)

Vierailija
29/40 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen ei minua naurata ollenkaan. Jalankulkijana en ymmärrä miksi autoilija ei päästäisi jalankulkijaa ensin koska tällä ei ole autoa suojanaan törmäyksessä mutta myöskin se että autolla pääsee hetkessä kaasuttamaan kun on päästänyt jalankulkijan ensin.

olet hölmö koska et käsitä että liikenteen sujuvoittamisen vuoksi autoilijat olisi hyvä päästää aina ensin. Jalankulkija kyllä ehtii sujahtamaan tien yli milloin vain, mutta jokainen auto joka pysähtyy odottamaan jotain köpöttelijää kerää taakseen jonoa ja aiheuttaa haitariliikettä liikenteeseen.

voit sujuvoittaa liikennettä ihan rauhassa. Minä noudatan liikennesääntöjä ja pysäytän liikenteen suojatielle astuessani. Autot odottovat sen aikaa kun kadun ylitykseni kestää -ei se sen vaikeampaa ole.

jopa ihan laillistakin. Itsekästä toki. Mutta sellainen ooletkin. Huomasin heti jo noinkin lyhyestä ulosannistasi.

sääntöjen noudattaminen on nyt itsekästä? Aha. Minun mielestäni taas järkevää ja turvallista kun ei kehitellä omia sääntöjä vaan noudatetaan niitä ennalta sovittuja.

että liikenteen sujuvoittamiseksi jalankulkija antaa ensin autojen mennä ennenkuin ylittää suojatien?

Mä en ymmärrä semmosta itsekästä logiikkaa, että koska MINÄ saan mennä, niin myös minä menen, riippumatta tilanteesta tai muista ihmisistä.

MINÄ MINÄ.

Kerro nyt kuinka paljon se sun matkaa hidastaa, että seisot siinä tien varressa kunnes esim kymmenen auton letka on ensin ajanut ohi?

Ja vertaa sitä siihen, että ne kymmenen autoa pysähtyy siihen odottamaan kun sä löntystelet siitä yli. Seuraa vähän autojen käyttäytymistä vaikka liikennevaloissa. Ne lähtee siitä yksi kerrallaan liikkeelle pysähtymisen jälkeen, ja se hidastaa liikenteen sujumista huomattavasti.

Mutta EI. Koska säännöt sallivat sun pysäyttää liikenteen, niin sinähän pysäytät.

Mitä urpoja..

Vierailija
30/40 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla siis EI OLE autoa. Onko niin uskomatonta että ajattelisin muita ihmisiä ja liikennettä ohi oman itsekkään napani?

Vierailija
31/40 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

autoilijan kiire on tärkeämpää kuin jalankulkijan?

Vierailija
32/40 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis olla itsestäänselvyys jos vähän miettii.

Jo muutaman auton pysähtyminen tiellä alkaa jonouttamaan liikennettä. Siihen kun lisätään sitten risteys tai pari, niin yhden jalankulkijan itsekkyyden takia odottaa useampi kymmenenkin autoa.

Miksiköhän edes selitän näin simppeliä asiaa, en tiedä kysyitkö tosissaan vai provotaksesi, mutta tuntuu kuin olisi rautalankaa käsissä.

Vierailija
33/40 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on iso maasturi. Ei siis mikään katumaasturi koska siinä on alennusvaihteisto ja lukot keski -ja takaakselistolle.

Montakos akselia siinä sitten on, jäin vaan miettiin... Meinaatko maasturilla kuorma-autoa?

Vierailija
34/40 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jalankulkijan odottelu ei heijastu usean kilometrin päähän ruuhkajonoissa Pitäis olla itsestäänselvyys jos vähän miettii.

Jo muutaman auton pysähtyminen tiellä alkaa jonouttamaan liikennettä. Siihen kun lisätään sitten risteys tai pari, niin yhden jalankulkijan itsekkyyden takia odottaa useampi kymmenenkin autoa.

Miksiköhän edes selitän näin simppeliä asiaa, en tiedä kysyitkö tosissaan vai provotaksesi, mutta tuntuu kuin olisi rautalankaa käsissä.

Jossain isommissa kaupungeissa Suomessa joo on ruuhkajonoja tiettyihin aikoihin päivästä, mutta ei niissäkään sentään koko päivää.

Musta tuntuu, että sulla on nyt mennyt ne rautalangat solmuun aivoissa. Tai sitten jaksat provoilla.

Vierailija
35/40 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menivätpäs termit iloisesti sekaisin.

Ei pitäisi tehdä kahta asiaa yhtä aikaa... :(

Keski - ja takatasauspyörästön lukkoja tarkoitin. My bad.

Montakos akselia siinä sitten on, jäin vaan miettiin... Meinaatko maasturilla kuorma-autoa?

Vierailija
36/40 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska säännöt sallivat sun pysäyttää liikenteen, niin sinähän pysäytät.

Mitä urpoja..

Näin teen vastaisuudessakin -itke sitä.

Oletko muuten koskaan matkustellut missään? Huomannut miten hienosti jalankulkijoille annetaan tietä vähän joka paikassa?

Paitsi ei Suomessa, tämä maa on ainakin henkisesti yhtä vitun Venäjää...

Vierailija
37/40 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos katson molempiin suuntiin ennen tien ylitystä ja varmistan, että lähimmät autot ovat sen verran kaukana, että ehtivät jarruttaa, niin taatusti astun tielle. Viimeksi torstaiaamuna oli yhdellä naisella niin kova kiire päästä seuraavissa (punaisissa) valoissa seisovan autojonon perään, ettei voinut jarruttaa ennen niitä edeltävää valotonta suojatietä. Me sitten jouduimme koululaisen ja vaunujen kanssa pysähtymään keskellä toiseen suuntaan menevää kaistaa, kun täti vain jatkoi kolmeakymppiä ajaen suojatien yli!

Onneksi toiseen suuntaan menevällä kaistalla oli järkevämpi kuski, joka löysi kaupunkinopeudessa jarrut, kun emme päässeetkään pois hänen kaistaltaan. Kyse ei todellakaan ollut siitä ettei tuo nainen olisi ehtinyt jarruttaa, kun kerran ajoi kolmeakymppiä. Samalla tavalla olemme jo aiemminkin meinanneet kotinurkilla jäädä auton alle, kun toisesta suunnasta mateluvauhtia tuleva kuski ei sitten ollenkaan viitsinyt jarruttaa enen suojatietä.

Vierailija
38/40 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska säännöt sallivat sun pysäyttää liikenteen, niin sinähän pysäytät. Mitä urpoja..

Näin teen vastaisuudessakin -itke sitä. Oletko muuten koskaan matkustellut missään? Huomannut miten hienosti jalankulkijoille annetaan tietä vähän joka paikassa? Paitsi ei Suomessa, tämä maa on ainakin henkisesti yhtä vitun Venäjää...

tommonen itsekkyys ja muista välinpitämättömyys.

Mutta se ei yllätä kyllä tällä palstalla.

Ja siihen vielä mausteeksi tommoinen kiva keskiluokkaan nousseen oikeuksistaan tietoisen lähiömamman kielenkäyttö.

Vierailija
39/40 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ongelmana on se, että sä ap asut jossain 30 miljoonan asukkaan fantasiamegapoliksessa, jossa on jokaisessa kadunkulmassa kymmenien kilometrien pituiset ruuhkaletkat, mutta me muut asutaan todellisissa kaupungeissa ja kunnissa, joissa useimmissa ei edes ole minkäänlaisia ruuhkia.

Vierailija
40/40 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan jää suojatiellä auton alle. Autoilija ajaa päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi