Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista aluetta Turussa lapsiperheelle Harittu, Koivula, Kat.laakso? (rivarit)

Vierailija
09.08.2013 |

Sieltä suunnalta olisi tarkoitus rivitaloasunto hankkia, mutta onko ok alue lapsille?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään noista mainitsemistasi alueista ei Turussa ole mitenkään erityisen huonomaineinen. Ihan tavallisia asuinalueita ymmärtääkseni, en usko, että on eroa, missä niistä asutte. Mikään niistä ei ole mitään Pernon, Varissuon tai Halisten tapaista.

Miksi juuri Ilpoisten koulu? Tuohan on lähellä Kaarinan rajaa. Teinä alkaisin katsella asuntoja esim. Piispanristiltä. Siitä alueesta ei kenelläkään voi olla pahaa sanottavaa eikä hinnat ole Koivulaa kovemmat.

Niin, ainoa vika, mitä keksin Koivulasta on se, että itse en pääse yli siitä, että alueen alkuperäinen nimi on ollut Kakkarainen. :) Ja Peltolan Pisu. :D

Vierailija
22/48 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt löysin Puolalan sivuilta:

Kieliluokkatestit järjestetään helmikuussa yhteistyössä Turun Oppimistutkimuksen keskuksen kanssa. Vieraan kielen osaaminen ei ole edellytys 1. luokalle haettaessa, vaan oppilaalta edellytetään hyvää suomen kielen taitoa.

Mutta mitä jos sinne on älyttömästi hakijoita...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette muuta Raision Ihalaan? Ihalan koulussa on kieliluokka!

Vierailija
24/48 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolalan kieliluokille ON älyttömästi hakijoita. Jotkut vanhemmat jopa preppaavat lapsiaan sitä kieliluokkaa varten.

Ihalan kieliluokalle on vähemmän hakijoita.

Miksei noita kieliluokkia järjestetä enemmän, jos ovat noin suosittuja?

Vierailija
25/48 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siellä Ihalan kielitesteissä tehdään? Miten hyvin pitää osata englantia?

Raisioon voisimme myös hyvin muuttaa, mutta eipä sitä viitsisi ennen muuttaa kuin tietää pääseekö lapsi sinne :)

Vierailija
26/48 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolalaan pääsee kai noin puolet hakijoista.

Wäinö Aaltosen koulussa on kai myös jotain kieliluokkia?

Vierailija
27/48 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos kerran Puolalaan 1. Luokalle ei oletestejä niin arvotaanko sinnekin pääsijät?

Vierailija
28/48 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha uskoa sellaisia jotka kuulopuheilla koittavat päteä. Harittuhan on aivan mainio paikka asua. Tämä seutu on siivottu kurasta jo aikapäiviä sitten eikä täällä kenenkään tarvitse taakseen katsella. 

Täällä on kaikki palvelut lähellä, julkiset kulkevat kymmenen minuutin välein ihan vierestä ja vieressä on upeat ulkoilumaastot käytännössä takapihalta alkaen. Sopivista taloista näkee vielä merellekin asti, luksusta jota ei Kupittaalta yms. kaupunkia lähempänä olevat ylihintaisista taloistaan näe.

Suosittelen vilpittömästi Harittua täällä jo useamman vuoden asuneena. 

Vierailija
29/48 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

TRUJSKU ON PAKSAK KPAIKKA!!!!!!!!!!!!

Vierailija
30/48 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja pohti vähän vastaavaa mitä itse pari vuotta sitten. Tosin itse yksin asuvana. Joen eteläpuoli on kivaa aluetta, Uittamo, Ispoinen, Luolavuoren Vähä-Heikkilän puoli. Mitä Haritussa pyöräilen, en ole itse nähnyt siellä mitään, tosin en ole yöllä ollutkaan ja kyllä ne monet muutkin sanovat että siellä jotain hämminkiä on. Uittamosta jos löydät rivarin niin itse ottaisin, nimimerkillä tällä hetkellä liian kalliissa rivarissa.

Mites Martti? Onko liian kaupunkia vai, sieltä laitamilta etelään päin niin varmasti viihtyy.

Vierailija
31/48 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuisen vanha ketju...

Vierailija
32/48 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha.. Vanha viesti jo, mutta rauhaton?? Kyllä täällä ihan rauhassa on saanut olla.. Ostarilla olen päivittäin eikä koskaan ole mitään ollut.. rauhaton 😂

Vierailija
33/48 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää aluetta. Sinne kannattaa mennä.

Vierailija
34/48 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harittu  on  aivan  hirveä alue,Omakotitalotkaan ei mene kaupaksi,järki hintaan. Pakko myydä halvemmalla. Reppana  porukaa , yksinhuoltajia. sosuväkeä.

Vierailija
35/48 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurattu kirjoitti:

Harittu  on  aivan  hirveä alue,Omakotitalotkaan ei mene kaupaksi,järki hintaan. Pakko myydä halvemmalla. Reppana  porukaa , yksinhuoltajia. sosuväkeä.

Kirjoitustaidoistasi päätellen oikein elämäm koulun jatko-opinnot käynyt? Kymmenen vuotta Haritussa, eikä mitään isompaa moitittavaa alueesta, päinvastoin. Ja nykyisin on sossuväkeä ja yksinhuoltajia ihan joka paikassa, niillä luksusalueillakin. Kaupalla ryystävät juopot eivät häiritse ketään. Ennemmin on haittaa kaupan sisätiloissa  jatkuvasti penkin valloittavista teineistä huuteluineen ja rullalautoineen.

Vierailija
36/48 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koivula on Turun uusi Varissuo

Vierailija
37/48 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina yhtä huvittavaa luettavaa nämä mielipiteet kaupunginosista. Ihmisillä paljon mielipiteitä, mutta harvoin todellista kokemusta.

Koivulan liikekeskuksen ympäristössä todellakin parveilee vähän puliukkoja, mutta niitä on nyt kesällä vähän kaikkialla, varsinkin keskustassa.

Haritun puoli kuitenkin rauhallisempaa kuin suurin osa muuta kaupunkia, ihan vain sijainnin suhteen. Sitten tosiaan esim. Savonkatu, jossa vuokrataloja. Asukkaat sen mukaan. Omistusyhtiöissä toinen tilanne.

Jos haluaa vastinetta rahalle niin alue on mitä edullisin. Esim. Uittamo (joka täysin verrattavissa) liikkuu naurettavissa hinnoissa ilman suurempaa syytä. Samat puliukot ne sielläkin kaupalla käyvät välillä...

Vierailija
38/48 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, samankaltaisia kokemuksia minulla. Asunut keskustassa, Portsassa, Nummessa ja Halisissa ja nyt Haritussa. Rauhallisinta seutua nykyinen asuinpaikka, ainakin näistä.

Bussit arkipäivisin 7 minuutin välein, joten yhteydet pelaa ja päiväkodit ihan naapurissa monella kadunpätkällä.

Hiihtolatu lähtee terassilta ja aavaa peltomaisemaa. Melkein kuin maalla...

Vierailija
39/48 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

harittu o nii paha damn astu sinne ni saat päähäs

Vierailija
40/48 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon asunut haritussa nyt kahdeksan vuotta.on ollut ihan normaalia mekastusta.jotkut sanoo,että olisi jotain hurjaa menoa koko ajan,huumeita ja ryyppäreitä ja jotain outoa tapahtuu.oon asunut ympäri turkua,enkä oo huomannut vielä täällä mitään ihmeellistä.muuten ihan kiva paikka.luontoa,hyvät yhteydet.toi kaarina tossa.