Lapseni on viikon vanha ja lopetin imetyksen
Kommentit (28)
Tuoreella äidillä on paljon muutakin mietittävää kun imetys. Terveitä lapsia on tuttelillakin kasvanut..
Jos kuitenkin aiot vielä kokeilla niin suosittelen lämpimästi että tilaat imetysneuvojan käymään kotona. Mä taistelin kaksi kuukautta kun maito ei vaan riittänyt, kun alku meni niin sekavasti sektion jälkeen. Imetysneuvoja kertoi paljon sellaista mitä ei neuvolassa tai laitoksella puhuttu. Nyt tulee maitoa kivuttomasti ja aion jatkaa osittain sinne vuoden ikään kun tästä on alkanut nauttia.
olen antanut periksi 3 kk:n päästä, kun ei vaan ole lähtenyt toimimaan. Viikon ikäisen kanssa en vielä luovuttaisi..
Niille jotka sanoo, että imetys on niin paljon helpompaa, niin ehkä se niille on, kenellä se toimii "tissi suuhun, imetystä 10 min. ja vauva on tyytyväinen seuraavat 2-4 h" -menetelmällä. Kaikilla ei tosiaankaan noin toimi..
tekis mieli lopettaa koko touhu. jos niiden yli pääsee, niin voi olla, että se imetys jatkuu vaikak kuinka kauan tai edes pari kuukautta pidempään.
Mutta eihän se lapsen saaminen tarkoitakaan sitä, että olisi valmis äidiksi=pistämään lapsensa edun oman navan edelle.
Joojooo kivittäkää nyt sitten minut(kin), evvk mutta tuota mieltä olen ja noinhan se on!
ei oo mun juttu. Kivittäkää :/
Mutta eihän se lapsen saaminen tarkoitakaan sitä, että olisi valmis äidiksi=pistämään lapsensa edun oman navan edelle.
Joojooo kivittäkää nyt sitten minut(kin), evvk mutta tuota mieltä olen ja noinhan se on!ei oo mun juttu. Kivittäkää :/
että äiti on tasapainoinen eikä stressaantunut hermoilija.. Jos imetys on ylivoimaista niin miksi tehdä väkisin asiat vaikeasti? Itse imetin mutta ymmärrän hyvin että jos joku ei suju niin vaihtoehtoja on.
Ethän sä oo vielä oikein aloittanutkaan. Ja kyllä imettäessä pitää päästä myös henkisesti yli siitä, että pitää koko ajan olla valmis mukautumaan sen lapsen tarpeisiin. Kyllä se muakin ahdisti aluksi.
En mäkään mikään imetysfanaatikko ole, mutta viikko on kyllä lyhyt aika kokeilla. Ensimmäisen viikon ajan imetys on usein kivuliasta, kun herumisrefleksin alkaessa supistaa kohtuakin ja rinnat vielä arat. Kaikilla se kuitenkin helpottaa jonkin verran aikaa myöten ja suurimmalla osalla kipu katoaa kokonaan.
Jos imetys tuntuu vastenmieliseltä, niin siihenkin tottuu ja siihenkin pystyy kun ajattelee että tekee sen vauvansa hyväksi.
On monia päteviä syitä olla imettämättä, mutta vielä enemmän niitä syitä että "ei vaan oo mun juttu". Voi nyt fuck - se on sun lapsesi, ei mikään lelunukke. Jos pystyt imettämään - eikä sitä estä lääkitys tai jotkin todelliset ongelmat, niin imetä - yritä edes kuukauden ajan ennen kuin luovutat. Kehtaat edes silloin sanoa yrittäneesi.