Miksi jotkut ei halua imettää?
En oikein ymmärrä miksi vauvaa ei imetettäisi jos ei mitään estettä siihen ole..
Olisin imettänyt itsekin pitempään mutta 4kk.n jälkeen maito vain ehtyi.
Kommentit (12)
jaksaa kiinnostaa toisten imettämiset??!
Siis, mulle on ihan sama saako " naapurin laura" tuttelia vai tissiä!
Ihmettelen vaan miksi, kun ennen ei vastaani ole tullut että voi valita myös olla imettämättä..
Sen opin tältä palstalta..
ap
Tämä koskee miestä ja vauvaa. Imetin silti väkisin esikoista vuoden, kuopusta en edes yrittänyt imettää. se vaan oli niin puistattavaa.
itse vielä imetän 1v,mutta en kysele muilta miksi et imetä,jokainen tekee omat ratkasut ja joskus syy voi olla terveydellinenkin.
Vierailija:
Tämä koskee miestä ja vauvaa. Imetin silti väkisin esikoista vuoden, kuopusta en edes yrittänyt imettää. se vaan oli niin puistattavaa.
Ainoa hyvä syy mun mielestä on, että se saattaa laihduttaa. Hyvät syyt on pelkästään itsekkäitä.
Ei ainakaan muistaakseni ole sattunut mitään mullistavaa ja toisaalta olen yksinhuoltajaäidin kasvatti, joten vaaraa hyväksikäytöstä ei mielestäni ole. kehityin kyllä aikaisemmin kuin muut ikätoverit ja olen hävennyt ja piilotellut rintojani kasvuiässä. En tiedä onko sillä ollut vaikutusta. Kosketus vain tuntuu todella inhottavalta.
ovat kyllä todella arkea häiritsevä tekijä.
Ei imettämisessä mitään, imetän kyllä, mutta inhoan sitä miten sekaisi oma elämä menee, ja miten tarkasti pitää koko ajan tarkkailla etteo tule noita tulehduksia. Melkein tekisi mieli lopettaa, muta jos sitä sinne 7...8 kk jaksais.
Jotenkin mun nännit ovat niin herkät, että kun mies vähänkin puristaa niin ottaa kipeää. Eikä mua mitenkään sytytä se, että mies koittaa mun nänneihin. Lapsen saannin jälkeen nänneistä on tullut herkemmät.
Lasta kyllä yritin imettää, mutta ei onnistunut.
Luulen että mulla menee hermot jos joku yrittää opettaa mua laitoksella imettämään ns rinnasta pitäen. Tuleva synnytyssairaala on epäonnekseni imetysfanaattinen paikka. Imetys ajatuksena tuntuu ällöltä ja vastenmieliseltä, ärsyynnyn muutenkin nännien koskettelusta tosi helposti. Sekin kai tässä on taustalla ettei jaksaisi heti raskauden perään toista fyysisesti rankkaa jaksoa. Tulen varmaan siirtymään aika pian korvikkeisiin.
on ahdistava. Sitä paitsi, " pullovauvoista" kasvaa ihan samanlaisia lapsia ja aikuisia kuin imetetyistäkin. Joten jos ahdistaa, niin miksi pilata vauva-aikaa, joka muutenkin on lyhyt, asialla johon on olemassa ihan yksinkertainen ratkaisu. Onnellisempi äiti kasvattaa onnellisemman lapsen.
Imetin väkisin täysin kolme viikkoa, seuraavat kolme meni osittain korvikkeella ja osittain rintamaidolla (lypsin) ja sen jälkeen kokonaan korvikkeella.
En nauttinut imetyksestä ja vauvakin sen aisti. Kun luovutin ja tulin " huonoksi äidiksi" ja siirryin pulloruokintaan, niin arki muuttui valoisammaksi kaikin osin :)