Kirjoitin yo kokeessa 10v sitten A,A,B,B. Ja olen tupla maisteri ja lehtori.
Asun hienossa talossa ja elämäni on täydellistä. :)
Kommentit (26)
Tiedän monta a:n paperit saanutta ylioppilasta, joista tuli sittemmin insinöörejä, lehtoreita...oma opettaja lukiossa oikein kehui kirjoittaneensa aikoinaan a:n.
Ja valtaosa insinööreistä ole todellakaan mitään ruudinkeksijöitä.
minäkin pyrin nyt aikuiskoulutukseen m:n papereilla...hyvät arvosanat ihan vääristä aineista.
Totta puhuen näyttää pääsykokeet tulleen helpommmiksi viime vuosina ja se varmasti näkyy oppilasaineksessa.
ja olen insinööri. Ja hyvin sujuu kaikki matikat, minä olen aina se jolta kysytään neuvoa matikkajutuissa. Enkusta kirjoitin myös A mutta kolmesta reaalista ja äikästä tuli Laudatur. Kirjoitin surkeat arvosanat ammattini kannalta tärkeimmistä aineista mutta loistavasti pärjään työelämässä.
Jotkut humkand-systeemit? Ei noilla ainakaan kauppakorkeaan pääse mitenkään eikä DI:ksi lukemaan, lakia voi päästä jos opettelee pääsykoekirjat ulkoa jne.
kauppakorkeaan oli vielä 10 vuotta sitten se tietty määrä, jotka pelkän pääsykokeen perusteella valittiin. Lisäksi oma veljeni meni kauppakorkeaan aluksi tarpeellisen "opintoviikko" määrän saavutettuaan avoimessa yliopistossa. Nykyään voi tietysti olla jo ihan eri tyylit.
ja olen insinööri. Ja hyvin sujuu kaikki matikat, minä olen aina se jolta kysytään neuvoa matikkajutuissa. Enkusta kirjoitin myös A mutta kolmesta reaalista ja äikästä tuli Laudatur. Kirjoitin surkeat arvosanat ammattini kannalta tärkeimmistä aineista mutta loistavasti pärjään työelämässä.
mulla oli lyhyt matikka B, selasin kirjoituksia edeltävänä iltana yhteenvedot niistä alueista joista jotain ymmärsin..jäi kaksi pistettä C:stä. Matikan opettaja oli klapilla lyötynä:)
No nyt olen sitä mieltä, että mulla oli vain asenneongelma matikkaan, sitä kun en olisi "tarvinnut" unelma-ammatissani..En sano, että tästä opiskelusta helppoa tulee, aika isoja aukkoja täytettävänä..
lääkärin, jolla a:n yo-paperit. Parin vuoden päästä lukion loppumisesta haki lääkikseen ja pääsi eka kerralla sisään (oli kova motivaatio).
Ei ne yo-paperit ole kaikki kaikessa, vaikka sellaista meille suolletaan =D
Jotkut humkand-systeemit? Ei noilla ainakaan kauppakorkeaan pääse mitenkään eikä DI:ksi lukemaan, lakia voi päästä jos opettelee pääsykoekirjat ulkoa jne.