Onko naisille suunnatut mainokset jotenkin idioottimaisempia kuin
yleisesti kaikille tai miehille suunnatut mainokset?
Tarkoitan nyt näillä mainoksilla lähinnä puhdistus- ja pesuainemainoksia ja muita hygieniatuotteita, esim. kodin puhdistusaineet, pyykin- ja astianpesuaineet, kuukautissuojat, shampoot, hammastahnat jne. Ihmejugurtit, jotka saavat vatsan kukoistamaan. Pro-V5-vitamiineja sisältävät shampoot. Cillit Bang ja monet muut puhdistusaineet, jotka räjäyttävät lian pois. Kuukautissuojat, jotka ovat erilaisia perseenpuolelta? Hammastahnat, jotka valkaisevat ja estävät vihlontaa? Samoin Ostos-TV-tuotteet. Vai johtuuko se siitä, että mainostajina ovat ylikansalliset kemianyhtiöt kuten Procter&Gamble, Unilever jne.
Tero
Kommentit (9)
K-Raudan mainoksen akkuporakoneesta, jossa joku Remontti-Reiskaa loihtii tuosta vaan uudet puutarhakalusteet, niin se jotenkin vetoaa näihin alkukantaisiin nikkarointitaipumuksiin.
Tero
*ja aina on kalusteet ostettu valmiina*
monet ovat tuontitavaraa. Niitä samoja, joita imitoitiin lapsena, koska ovat niin yliampuvia ja hölmöjä.
Tietysti kaikki sellainen, joka ei ole suunnattu itselle, vaikuttaa hölmömmältä. Jos minulle mainostettaisiin sellaista tuotetta, jota en kertakaikkiaan missään tilanteessa haluaisi, voisin pitää omituisena kaikkia niitä tapoja, joilla minuun yritettäisiin vedota. Voihan minustakin vaikuttaa hölmöiltä mainokset, jotka on selvästi suunnattu miehille, tyyliin nainen makaa bikineissä auton konepellillä: "Osta tämä auto":D
Mainokset muuten tehdään keskivertokatsojille eivätkä ne voi sen vuoksi olla mielestäni älyllisesti kovin haastavia. Toki ne joskus ovat monitasoisia.
esim. se pyykinpuhdistusaine, joka desifioi liat pois; mies nukkuu sängyssä jossa valkoinen peitto, miehen käsi näkyy selvästi mainoksessa pään vierellä ja sitten näytetään kuinka bakteerit muhii peitossa (vihjataan että mies tekee "käsitöiät" peitonalla, ja pyykinpesuaine desifioi mällit pois peitosta).
Toinen esimerkki samassa mainoksessa: lapsi istuu laiturilla vanhempiensa kanssa, äiti laitta hupun lapsen päähän ja sitten näytetään kuinka se huppu on täys bakteereja (lapsella täinmunia päässä, pyykinpesuaine desifioi täinmunat)
Tiedättekö sen mainoksen? Miettikää seuraavan kerran kun katsotte.. ;)
et voi olla täydellinen äiti jos et desinfioi pyykkejäsi. Tai osta lapsillesi Danoniinoa. Tai pesetä lasten käsiä Dettolilla.
et voi olla täydellinen äiti jos et desinfioi pyykkejäsi. Tai osta lapsillesi Danoniinoa. Tai pesetä lasten käsiä Dettolilla.
vaan Ostos-tv -mainoksissakin suoraan esitetään, että ilman tätä tuotetta sinulla ei voi olla ystäviä etkä voi olla tyytyväinen itseesi:D
Ihanko oikeasti joku "lihaämpäri" on teidän mielestä tosi jees ja älykäs tuote mainoksineen? Ja ihan varmasti miehille suunnattu.
Esim. se joku naamarasva tms mainos, jossa sanotaan että siinä rasvassa on joku diipadaapa-TEKNOLOGIA. Miehet on varmaan heti ihan että uujee kun sanotaan että siinä rasvassa on joku TEKNOLOGIA! :D Onhan sitä sitten ostettava, tosi miehekästä.
Ihmettelyni suuntautuu erityisesti ripsivärimainoksiin. Ei kai kukaan kuvittele että oikeasti niillä tököteillä aikaansaadaan samanlaiset (teko)ripset kuin mainoksen akoilla on. Silti pidentävät ja tuuheuttavat maskarat myyvät kuin häkä. Olemmeko me naiset todella näin typeriä?