Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suositelkaa kuivaihoiselle kasvovoidetta

Vierailija
23.03.2012 |

nelikymppiset lähestyy ja naama on elottoman nääköinen ja kuiva. Jos laitan meikkivoidetta niin se kokkaroituu kuivaan ihoon :(

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama tippa yöksi weledan tyrniöljyä. laitan sitä kyllä aamullakin - ja meikin alle. aivan ihana ja ravinnepitoinen. mikä tahansa luonnon öljy, esim manteliöljy. katsele melvitaa ja muita aitoja luonnonkosmetiikkasarjoja. niiden voiteet on myös ihania!!!

Vierailija
2/19 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään yhtä ratkaisua en ole keksinyt vaan tilanteen mukaan vaihtelen. Avainsanana kunnollinen puhdistus (puhdistusmaito ja kasvovesi) kuivan ihon tuotteilla, puhdistus aamuin illoin. Nykytiedon mukaan atoopikon ei kannata välttää peseytymistä, ennen luultiin että vesi kuivattaa.

Minulla on erikseen päivävoide ja yövoide. Niiden merkit vaihtelee mutta kuivan ihon tuotteita. Olen huomannut että laatu maksaa eli kyllä pääsääntöisesti nämä kalliimmat merkit on olleet parempia. En tarkoita kalliilla mitään yli 50euron rasvoja, keskimäärin 20-30€ purkki maksaa mun tökötit. Viimeisin löytö oli oriflamen ecobeayty (muistinkohan nimen oikein). Tehokuurina käytän välillä talviaikaan yövoiteen sijaan ihoöljyä.

Meikkauksesta suosittelen unohtamaan puuterin ihan kokonaan. Käytän pelkkää meikkivoidetta ja jos on laadukas aine niin ei kaipaa puuteria. Kasvot on jotenkin heleämmän oloiset jos ei ole paksua puuterikerrosta naamalla.

Tsemppiä, kyllä se iho kuntoon tulee:) Ja muista juoda tarpeeksi vettä ja syödä tarpeeksi hyviä rasvoja, esim pähkinöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta mitä tahansa, missä lukee kuivalle iholle. Ei ole mitään "parasta tuotetta", joka toimii kaikille. Suosittelen apteekin tuotteita.

Vierailija
4/19 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäntysuopaa?!

Vierailija
5/19 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan jonkun muun kuin minun sanoma. :D Mutta voisi olla myös minun suustani.

Apteekin rasvatkaan ei tunnu auttavan. Illalla jos laitan, aamulla iho on taas kuiva. Aamulla jos laitan ennen meikkiä, niin sekään ei auta :(

ap

Vierailija
6/19 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäntysuopaa?????

Lopeta nyt helvetissä sen käyttäminen ainakin. Pesuainetta ei välttämättä tarvi ollenkaan, jos käytät niin jotain kasvojen pesuun tarkoitettua.

Rasvaksi suosittelen Nivean erittäin kuivan ihon voidetta. Ei ole kallista, mutta toimii. Pikkupurkissa, löytyy joka kaupasta.

Vierailija
7/19 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai jotain mattapintaista? Meikinpohjustusvoidetta?

Vierailija
8/19 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan jonkun muun kuin minun sanoma. :D Mutta voisi olla myös minun suustani.

Apteekin rasvatkaan ei tunnu auttavan. Illalla jos laitan, aamulla iho on taas kuiva. Aamulla jos laitan ennen meikkiä, niin sekään ei auta :(

ap

sitten pitää vaihtaa tuotetta. Minulla itselläni kuivui iho syksyllä tosi pahasti. Meikkivoide hilseili iholla.

Laitoin aamuin illoin kaksi rasvaa päällekkäin kuukauden verran, ja sitten vasta kosteus normalisoitui. Ensin laitoin jotain apteekin hydrakosteuttavaa voidetta, sellaista ohutta. Kun se oli imeytynyt, laitoin BM:n kuivalle iholle tarkoitettua paksua voidetta.

Kun sain ihon kuntoon, olen taas pärjännyt ihan tavallisella normaalin ihon voiteella.

Jos kuivaihoisuus on pitempiaikainen ongelma, niin ala "juomaan" kylmäpuristettuja öljyjä. Kuulemma 6 rkl päivässä pitäisi vetää. Kuurina. Näin iho kosteutuu sisältä päin.

Joku on myös sanonut, että kaikki ihon vaivat johtuvat liian vähäisestä veden juomisesta. Voit myös kokeilla juoda vettä pari litraa päivässä ja katsoa, muuttuuko tilanne.

Vierailija
9/19 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ihoni pysyy kunnossa näillä keinoilla:

1) Käytän tehohoitona apteekin perusvoiteita. Valitse tykkyä, rasvaista perusvoidetta, esim. Decubal on hyvää (sitä käyttää myös ihan ihotautilääkärin määräämänä mun psoriaatikkomieheni, eli tehoaa todella ihan hurjan hilseileväänkin ihoon). Teen siitä naamion (panen siis paksulti iholle, ei kuitenkaan ihan silmänympärykselle) kylvyn pehmittämälle iholle (käy saunankin jälkeen, ihohuokoset auki) ja pidän 10 minuuttia. Iho oikein pistelee, kun rasva imeytyy.

2) Käytän muutoin voiteena Ahavan erittäin kuivan ihon tuotteita. Esim täällä oleva Ahava Dermud intense soothing nourishing cream on erinomaista.

http://www.verkkokauppasunrise.fi/product_catalog.php?c=237&page=2

Ahavaa löytyy mm. Sokokseltakin, jos haluat käydä kokeilemassa itse.

3) Muistathan, että päivävoide pitää levittää iholle noin puoli tuntia ennen meikkivoidetta. Jos päivävoide ei ole imeytynyt kunnolla, meikkivoide ei levity ja imeydy tasaisesti.

Vierailija
10/19 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bodyshopin hamppurasvan nimeen!Itselläni aivan kuiva korppuiho varsinkin talvisin, mutta hamppuvoide auttaa. Sitä saa myös vartalovoina, joka on todella hyvää kropalle, ei kuitenkaan naamalle. Tuo hamppuvoide kosteuttaa todella tehokkaasti, mutta ei jätä ihoa rasvaiseksi. Käytän sitä itse iltaisin ja aamuisin, käy myös meikin alle.

Vierailija
11/19 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/19 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista Ceralan -voidetta. Käy yleisrasvasta. Vartalolle ja kasvoille, yöksi ja päiväksi, meikin alle.

Vierailija
13/19 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista Ceralan -voidetta. Käy yleisrasvasta. Vartalolle ja kasvoille, yöksi ja päiväksi, meikin alle.

Ceralan Plus on uusi, koko perheen käyttöön tarkoitettu monipuolisen rasva-

ainekoostumuksen omaava keramidiperusvoide. Se sisältää ihon kosteuden-

sitomiskykyä parantavia aineita kuten keramideja.

Vierailija
14/19 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jos suomesta saa dr organics tuotteita niilla on manuka honey face cream.

Vierailija
15/19 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa ihan marketista eikä paljon maksa. Käytän talvella sekä kasvoille että vartalolle. sellaisessa valko-vihreässä tuubissa nimellä " Erisan kosteuttava perusvoide". hajustamaton, käy myös herkälle iholle.

Vierailija
16/19 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesu kuivattaa ihoa hyvin, varsinkin alueilla missä hanaveteen lisätty paljon fluoria. Kosteuspyyhkeillä kun pyyhit tarvittaes, muuten vaan kerran pv vesipesu. Rasvan tilalta voi kokeilla myös apteekin geelivoidetta tai aloeveraa, ainakin jos pintakuiva iho.

Minulla auttoi nämä.. aloitin kuurin kyllä olemalla 2 päivää pesemättä kasvoja ollenkaan vedellä. Pyyhin vain vauvojen hajuttomilla kosteuspyyhkeillä :) silloin piti olla kotiviikonloppu ja ilman meikkiä

Vierailija
17/19 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vannon Ceralan Plus:in nimeen. Illoin en enää pese ihoani (tämä ei varmasti käy kaikille, mutta minulla toimii hyvin). Aamulla pesun jälkeen laitan kerroksen iholle, annan olla vähän aikaa ja sitten kun ensimmäinen kerros on hieman imeytynyt, laitan toisen kerroksen. Vinkkinä antaisin niihin meikkeihin, että sekoita meikkivoide kosteusvoiteeseen (itse teen tämän yleensä 1:1), meikki ei ala kiristää ja tulos on paljon kuulaampi.

Vierailija
18/19 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

body shopin hamppu rasva auttaa mulla! on tosi hyvä! mulla varsinkin talvella aiemmin oikein hilseili kasvot paikoittain, mut tuo on tepsiny. ei kuitenkaan mun mielestä liian rasvanen

Vierailija
19/19 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pesen vedellä, on naama ihan rutikuiva riippumatta siitä, mitä voidetta käytän. Pesen naaman pelkällä puhdistusmaidolla ja kasvovedellä ja iho pysyy hyvässä kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme