Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten raskaana olo voi muka olla ihanaa?

Vierailija
23.03.2012 |

Olen viikolla 13. Olen oksentanut kolme kuukautta putkeen päivittäin, josta noin 2kk useamman kerran päivässä. Ensin en pystynyt syömään mitään, nyt pitää syödä jatkuvasti, että huono olo pysyy poissa.

Pahoinvoinnin lisäksi väsyttää niin perkeleesti. Nukun 12h yössä ja alan jo iltakahdeksalta olla ihan sippi. Ensimmäisillä viikoilla myös nukuin todella huonosti, heräilin jatkuvasti.

Ainiin, ihan alussa eli siinä ensimmäisten poisjääneiden kuukautisten aikaan oli järkyttävät vatsakivut. Menkkakivut potenssiin kymmenen parin viikon ajan, ihanaa, kun ei saanut särkylääkettäkään ottaa.

Rinnat sentään eivät enää ole niin arat kuin alussa, voi taas käydä suihkussa eikä tarvitse itkeä samalla. Tämän hauskuuden tilalle tosin tuli toinen ilonaihe, eli ilmavaivat. Jatkuvasti pierettää ja röyhyttää, varsinkin iltaa kohden on ihan järkyttävä olo.

Mikä tässä on ihanaa? Milloin tulee se seesteinen jakso, jolloin vain "nautin raskaudesta"? Vähän epäilyttää, onko sellaista tulossakana.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa, ettei sitä kivaa oloa koita koskaan, olet niin arka.

Vierailija
2/7 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se ihanaa olekkaan!

ootappa vaa viimestä kuukautta,sitten vasta se "ihanaa" onkin!

siltikin olen ollut neljä kertaa paksuna,ei enää ikinä uudestaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoinvointi saattaa loppua minä hetkenä hyvänsä. Toki on mahdollista, että se jatkuu raskauden loppuun asti, mutta useimmiten se häviää juurikin tuossa vaiheessa.

Väsymyksen kanssa on oikeastaan sama juttu. Alussa monella on ihan hormonaalinen väsymys, joka häviää itsekseen juurikin ensimmäisen kolmanneksen jälkeen. Tosin puolivälin jälkeen saattaa iskeä uusi, vastaava väsymys, mutta ei sitä onneksi kaikille tule. Voi hyvin olla, että se elämänsä kunnossa -vaihe koittaa ihan pian.

Ilmavaivat ovat itselläni johtuneet nesteenvajauksesta ja suklaasta. Jos mahdollista, voisit ainakin kokeilla juoda enemmän. Kivennäisvesi imeytyy nopeammin kuin kraanavesi, joten jos ei vesi meinaa maistua, sitä voi testata. Tosin kahta litraa enempää ei pelkkää vettä saa juoda päivässä, joten jos juot jo niin paljon, sitten ilmavaivat johtuvat jostakin muusta. Mehuja ja maitoa kuitenkin voi juoda vielä lisäksi jonkin verran.

Itsellänikin oli vähän vähemmän mukava raskaus. Kuitenkin lapsen synnyttyä olikin sitten ihan mahtava olo, kun kaikki raskausvaivat olivat poissa. Oli ihanaa taas pystyä syömään ja liikkumaan.

Vierailija
4/7 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen ajatuksen, että raskausaika olis ihanaa? Ha haa, sua on kusetettu ;)

Terv. tuon toisen ketjun ap

Vierailija
5/7 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua ei yököttänyt yhtenäkään päivänä. Olin elämäni kunnossa ja liikuin ihan loppumetreille asti. Pari viimeistä viikkoa oli tukala olo mutta sitten ei tarvinnut enää tehdäkään mitään. Puolivälissä väsytti ja nukutti kovasti mutta se oli ihanaa, koska olen aina ollut huono nukkumaan. Kerrankin sain unta :)

Vierailija
6/7 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa, ettei sitä kivaa oloa koita koskaan, olet niin arka.

Siinä alkaa olla vähän voimat loppu, kun on oksennellut pari viikkoa putkeen eikä saanut mitään syötyä, paino tippunut 4kg ja olo heikko ja väsynyt. Sitten ei voi edes suihkussa käydä ilman että tissit painaa viisi kiloa ja sattuvat perkeleesti, vähemmästäkin tulee itku.

Vierailija
7/7 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee tilalle uusi. Kun ei enää kuvota, alkaa närästää. Kun päänsärky loppuu, alkaa liitoskivut. Jne.

Tietenkin joillakuilla on hyvä olo lähes läpi koko raskauden, mutta valitettavasti ap sä tuskin kuulut niihin. Oon kuullut, että hormonien määräkin vaikuttaa: eräs tuttuni kärsii PCO:sta ja hänellä on ollut keskenmeno (mutta onneksi lapsiakin on siunaantunut), ja hän kertoi, että hänen hyvä olonsa johtui raskausaikana hormonitoiminnan puutteista ja tavallaan keskenmenon riski oli aika suuri.

Voi olla, että oot koko raskausajan ihan vaivainen. Mäkin olin! Olin suurimman osan ajasta saikulla ja oli tylsää ja kamalaa. Mutta se loppuu sitten aikanaan ja alkaa ihan uudet vaivat ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä