Mikä masennus/mielialalääke sinulla on käytössä?
Ja mitä sivuoireita siinä on ollut / onko lääkkeestä ollut apua?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Onko jotain mielialalääkkeitä, joilla ei olisi taipumusta lihottaa käyttäjäänsä?
"önnönnöö lääkkeet ei lihota önnönnöö"
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisia tuli kokeiltua, mutta raitistuminen toimi kaikista parhaiten. Venlafaxinia söin viimeksi ja paino nousi miltei 40 kg vuodessa.
Miksi jatkoit lääkkeen popsimista, jos paino nousi noin paljon?
En oo uskaltanut lääkärille edes mennä, yritän pärjätä masennuksen, voimattomuuden, saamattomuuden, erakoitumisen kanssa omassa kuplassa, jossa turvallista.
Lääkeet voisi auttaa, mutta kynnys tehdä asian eteen on korkea kivimuuri.
Suklaa. Hampaita pitää hoitaa kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisia tuli kokeiltua, mutta raitistuminen toimi kaikista parhaiten. Venlafaxinia söin viimeksi ja paino nousi miltei 40 kg vuodessa.
Vastaan sivusta: ei annettu terkkarista vaihtoehtoa ja sanottiin että lihominen ei yksin ole riittävän hyvä syy lopettaa / vaihtaa lääkettä :D Lihoin itse yhteensä 33 kg. Nopeasti lähti kyllä kilot, kun lopetin tuon lopulta (menin itse maksettuun terapiaan ja sain sieltä avun).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan sivusta: ei annettu terkkarista vaihtoehtoa ja sanottiin että lihominen ei yksin ole riittävän hyvä syy lopettaa / vaihtaa lääkettä :D Lihoin itse yhteensä 33 kg. Nopeasti lähti kyllä kilot, kun lopetin tuon lopulta (menin itse maksettuun terapiaan ja sain sieltä avun).
Omaa järkeä saa käyttää. Hyppäisitkö katolta alas, jos joku sanoo, ettei saa perääntyä?
Tottakai runsas lihominen on terveydellinen haitta! Aiheuttaa sekä fyysisiä ongelmia että masennusta jo itsessään. N. <10 kilon painon nousun ymmärrän, jos haluaa kokeilla, toimiiko lääke. Mutta jos se paino vaan nousee ja nousee, niin sitten selvästikään ei ole sopiva lääke kyseessä ja se pitää lopettaa ennen kuin on ylipainoa ja kokeilla jotakin muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaa järkeä saa käyttää. Hyppäisitkö katolta alas, jos joku sanoo, ettei saa perääntyä?
Tottakai runsas lihominen on terveydellinen haitta! Aiheuttaa sekä fyysisiä ongelmia että masennusta jo itsessään. N. <10 kilon painon nousun ymmärrän, jos haluaa kokeilla, toimiiko lääke. Mutta jos se paino vaan nousee ja nousee, niin sitten selvästikään ei ole sopiva lääke kyseessä ja se pitää lopettaa ennen kuin on ylipainoa ja kokeilla jotakin muuta.
Hyvä kertoa mulle tuollaista kun et mun tilanteesta mitään tiedä :D ihan ensinnäkin, jos olisin omaa järkeä käyttänyt, olisin tappanut itseni. Sillä mallilla oli masennus silloin. Toiseksi, lääkitys oli ehto sille, että saan Kelan tukemaa terapiaa (jota en lopulta kuitenkaan saanut).
Sulle vinkkinä, että vähän kandeis miettiä, mitä masentuneille ihmisille kirjottelee...!
Jaloviina auttaa. Seuraava porras joka auttaa on 9mm parabellum.
Ihme pillerin pyörittäjiä tullut suomalaisista. Vanha kunnon meininki on paljon parempaa. Minä en syö mitään lääkkeitä, vaikka on papereissa paranoidinen skitsofrenia. Olen hyvässä kunnossa ja täysin työkykyinen. M36
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai runsas lihominen on terveydellinen haitta! Aiheuttaa sekä fyysisiä ongelmia että masennusta jo itsessään. N. <10 kilon painon nousun ymmärrän, jos haluaa kokeilla, toimiiko lääke. Mutta jos se paino vaan nousee ja nousee, niin sitten selvästikään ei ole sopiva lääke kyseessä ja se pitää lopettaa ennen kuin on ylipainoa ja kokeilla jotakin muuta.Hyvä kertoa mulle tuollaista kun et mun tilanteesta mitään tiedä :D ihan ensinnäkin, jos olisin omaa järkeä käyttänyt, olisin tappanut itseni. Sillä mallilla oli masennus silloin. Toiseksi, lääkitys oli ehto sille, että saan Kelan tukemaa terapiaa (jota en lopulta kuitenkaan saanut).
Sulle vinkkinä, että vähän kandeis miettiä, mitä masentuneille ihmisille kirjottelee...!
Höpöhöpö. Masennus ei tarkoita sitä, että on tyhmä. 30-40 kilon lihominen sen takia, ettei viitsi kokeilla toista lääkettä on hölmöä. Eikä Kelan terapiassa ole mitään sellaista ehtoa, että on pakko syösä jotakin tiettyä lääkettä. Älä valehtele. Ihan hyvin voi kokeilla uutta, jos aikaisempi aiheuttaa vain ylenmääräistä lihomista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai runsas lihominen on terveydellinen haitta! Aiheuttaa sekä fyysisiä ongelmia että masennusta jo itsessään. N. <10 kilon painon nousun ymmärrän, jos haluaa kokeilla, toimiiko lääke. Mutta jos se paino vaan nousee ja nousee, niin sitten selvästikään ei ole sopiva lääke kyseessä ja se pitää lopettaa ennen kuin on ylipainoa ja kokeilla jotakin muuta.Hyvä kertoa mulle tuollaista kun et mun tilanteesta mitään tiedä :D ihan ensinnäkin, jos olisin omaa järkeä käyttänyt, olisin tappanut itseni. Sillä mallilla oli masennus silloin. Toiseksi, lääkitys oli ehto sille, että saan Kelan tukemaa terapiaa (jota en lopulta kuitenkaan saanut).
Sulle vinkkinä, että vähän kandeis miettiä, mitä masentuneille ihmisille kirjottelee...!Höpöhöpö. Masennus ei tarkoita sitä, että on tyhmä. 30-40 kilon lihominen sen takia, ettei viitsi kokeilla toista lääkettä on hölmöä. Eikä Kelan terapiassa ole mitään sellaista ehtoa, että on pakko syösä jotakin tiettyä lääkettä. Älä valehtele. Ihan hyvin voi kokeilla uutta, jos aikaisempi aiheuttaa vain ylenmääräistä lihomista.
Potilas ei itse kirjoita reseptejään ellei ole lääkäri. Joten hänen on mahdotonta viitsiä kokeilla mitään muuta jos sitä muuta ei saa.
Seronil 60 mg, olen käyttänyt pitkään eikä enää ole sivuvaikutuksia. Toimii!
Relaxor Forte on paras
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/relaxor-forte-60-kpl-karsimysku…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulle vinkkinä, että vähän kandeis miettiä, mitä masentuneille ihmisille kirjottelee...!Höpöhöpö. Masennus ei tarkoita sitä, että on tyhmä. 30-40 kilon lihominen sen takia, ettei viitsi kokeilla toista lääkettä on hölmöä. Eikä Kelan terapiassa ole mitään sellaista ehtoa, että on pakko syösä jotakin tiettyä lääkettä. Älä valehtele. Ihan hyvin voi kokeilla uutta, jos aikaisempi aiheuttaa vain ylenmääräistä lihomista.
Potilas ei itse kirjoita reseptejään ellei ole lääkäri. Joten hänen on mahdotonta viitsiä kokeilla mitään muuta jos sitä muuta ei saa.
Ei saa, jos ei aukaise suutaan. Lääkärille voi sanoa, että 40 kilon painon nousu ei ole hyväksyttävää ja lääke on tällaisessa tapauksessa vaihdettava. Mikä pakko se on nyökytellä ja myönnellä jos joku väittää, että 40 kilon painonnousu on ihan ok? Kun terve järki sen sanoo, että ei ole!
Ei mitään lopetin antipsykootin seinään ja paremmassa kunnossa.